SK908 EWR-OSL 15.mai kansellert. HJELP!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 16. mai 2016.

  1. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Takker.
    Vi klarer oss vi, junior hjemme også. Han har vært med på det samme før og vet hvorfor det tar tid å komme hjem når en motor blir ødelagt. Vi er ved bedre humør i dag da vi endelig har fått en tid vi er hjemme og med minst mulig mellomlandinger.

    Det blir i hvertfall et skikkelig oppgjør med Sas når vi kommer hjem. Vi har snakket med flere som er i samme situasjon her, og det er sånn 50/50 på hvem som har fått informasjon underveis og ikke. Vi er i den siste kategorien.

    Uansett rekker vi hjem til 1/2 17. mai, og det er bedre enn ingenting.
     
    Baldrick, KatManDu and Aussie74 like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sånne ting er noe dritt, men dere har vel fått en OK+ løsning. 14000 i erstatning er jo greit og som du sier, er jo en tur til legoland :)
     
    mhsalv, no-backpacker and RemiWM like this.
  3. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Kjip opplevelse altså, men det skjer desverre fra tid til annen. Alle som reiser mye kommer ut i en slik situasjon fra tid til annen ;) Så det er bare å bygge opp rutinen så går det enda bedre neste gang du er ute for noe lignende :)

    Synes det du fikk en god løsning til slutt og 14.000 i kompensasjon er jo heller ikke feil.

    God tur hjemover!

    Hos SAS er det veldig stor forskjell på folk, husk at mange her inne er definert som "gode kunder" av SAS. Så det blir vanskelig og sammenligne.

    Men jeg skal ærlig innrømme at SAS ikke er spesielt gode på informasjon når ting skjærer seg. Som EBD & EBP får du som regel en tekstmelding før resten av verden i det hele tatt vet at det blir en heavy forsinkelse eller kansellering (min erfaring i alle fall), og da bryr du deg fint lite om hva som er galt, osv. :) Eksempelvis noe alla dette, her blir SK910 kl 17.40 innstilt med teknisk:

    image.jpeg
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje de vet. Håper de ihvertfall har lært litt av tabber de har gjort tidligere.

    Husker godt en gang i 2008-2009ish da SAS hadde en 330 stående på EWR i fem dager pga motorproblemer. På den tiden hadde de null slack eller backups.

    Først fant SAS ops ut at de ikke var sikre på om motoren hadde gått til helvete, så de sendte oljeprøver til RR for analyser. I mellomtiden sto bussen og blomstret på EWR.

    Motoren ble deretter bekreftet busted og først da begynte SAS å sende en ny motor noe som tok en ekstra dag.

    Husker at jeg snakket med Dag, mannen som var ansvarlig for motorer hos CO på den tiden og hadde nærkontakt med SAS og deres vanvittige handlinger i denne saken. Han lo seg skakk og ristet på hodet.

    De kunne hatt flyet på vingene 24 timer senere, men valgte å "spare" penger og kansellere en bråte flygninger.

    Anyways,

    De virkelig screwet deg kvelden før. Neste gang ville jeg insistert på Ombooking samme kvelden før det er for sent. Du har haugevis med alternativer fra EWR.

    Om det ikke går, har du en rekke morrafly fra NYC til London som ankommer i 19-21 tiden samme dag

    Push på, det er det eneste som hjelper!
     
  5. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Da har vi endelig kommet oss til London! Gikk rett til Plaza Premium Lounge for å slappe av litt før siste leg med Sas hjem kl 10.00. United flyet fra EWR var stappfullt. Vi satt på Economy Plus, noe som ikke akkurat lignet på Sas Plus. Eneste forskjell fra Eco er 8 cm bedre benplass og 2,5 cm mer recline på stolen. Hadde en dårlig 6" skjerm med nokia 3110 oppløsning.

    Edit: Glemte at det er 17. mai i dag. Gratulerer med dagen til dere alle!
     
    tommy777 and milehigh like this.
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183

    At du tør kritisere SAS, nå som vi har fastslått karmavirkningene av det ;)
     
    no-backpacker and Xflipper like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, nå er vel ikke jeg akkurat fast inventar hos søta bror Inc, ikke tatt intercont på mange år nå, så det er relativt lite karma jeg trenger fra Frøsundavik ;)
     
    milehigh liker dette
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ler meg skakk. Mener du sånn som bildene dine nylig rundt SAS mangler? Intetsigende "dokumentasjon" og tegneseriefuckoff ?(min bolding)
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er vi ferdig, jenter og gutter. ;)
     
    LN-MOW and Kjakan like this.
  10. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hei igjen folkens.

    En liten update på denne og resultatet etter klaging til SAS.

    Fikk en mail i dag om at alle utlegg dekkes + refusjon iht EU-direktivet.
    Får igjen kr 16.779,-. Full pott der altså! Jeg skrev noe i klagen om at jeg ikke fikk de poengene for hjemreisen som var forventet, men det står det ikke noe om i mailen. Men uansett, jeg er happy.
    Har hatt samme type sak mot et velkjent norskt charter-selskap gående i 2 år uten resultat.
    Her vil jeg si at SAS har ryddet opp etter seg. Da blir den en ekstratur til Legoland på junior i sommer.

    [​IMG]
     
  11. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Enda en update!

    Jeg fikk som sagt ikke alle forventede poeng på denne turen.
    Vi forventet 12.000 poeng hver oss i Plus t/r, men vi fikk bare 4000 på vei over til EWR og 1500 poeng for flighten LHR-OSL på hjemturen.

    Sendte klage til SAS igjen rett før lunsj i dag at vi ikke hadde fått de forventede poengene, og at vi krevde de resterende 6500 poengene overført til hver vår EB-konto.
    Fikk svar 1 time etterpå at det skulle de fikse, og at vi ville se de resterende poengene på EB-kontoen om litt.

    Vil si at SAS virkelig ordner opp etter seg på en enkel måte. Det liker jeg!
     

Del denne siden