Skaffe CT ved oppussing av huset

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Maggs, 27. nov 2018.

1. Maggs

Maggs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Har samlet poeng en stund for å dra på Asia-tur med familien - sannsynligvis Vietnam. Vi skal pusse opp huset i nær fremtid og tenker det kan være en god mulighet for å dra inn min første QT. Har ikke American Express-kort ennå så skal skaffe det om kort tid, men med mulige utgifter på 300.000 + det nærmeste halvåret så håper jeg dere har noen tips til hvordan det kan gjøres. Vi skal pusse opp kjøkkenet, men vil man kunne betale alle regninger vi får i den forbindelse med AmEx? Noen som har gjort det tidligere?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Du må da finne deg en byggevarebutikk som tar Amex....
    Her er en oversikt over en del brukersteder som tar kortet:
    http://www.amexvenn.no/shops.php

Ev. vil du kunne få bøttevis av Trumf-poeng (som gir EB-poeng) på Byggmax gjennom Viatrumf (av pris eks. mva og ikke transport), men fungerer vel bare via kjøp på nett så det krever vel en viss planlegging vil jeg tro, jeg har ikke benyttet dette. Men de tar ikke AMEX så du får dessverre ikke dobbelt opp der...

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    For byggevarer/trelast er nok Byggmax via ViaTrumf tingen. Det finst og eit par andre butikkar på ViaTrumf du kan sjekke ut ifm andre rom. Usikker på om dei tek AmEx. Eg handla inn ein del på Obs Bygg. Dei tek AmEx over (nesten?) heile landet.

Om du har tenkt å leige handverkarar for å gjere jobben må du insistere på å få kjøpe inn materialer og innreiing sjølv. Snakk med handverkarane du skal bruke før du avtaler noko. Sjekk med butikkane i forkant om dei tek AmEx. P.t. er det ikkje mulig å betale rekning med AmEx, so utgiftene til å leige inn folk får du neppe omsetning på AmEx for. Slikt bør betalast med Shell MC eller SAS MC i Payr.

Eg har eit langvarig oppgraderingsprosjekt på gang og planlegg å kjøpe inn mest mulig av materialer sjølv (betale med AmEx) og leige folk til å ta jobben (betale i Payr).

Del gjerne erfaringane dine når prosjektet er overstått. Om du finn ein måte å betale for leige av handverkarar med AmEx vil du bli ein svært populær mann/dame her inne.

Wiolenze liker dette
  4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Maxbo tar jo Amex. Og blir du med i Obos får du vel 10% rabatt (på prisene jeg mener er høye i utgangspunktet). Kan vel vært lurt å passe på at en ikke handler på så dyre steder at en like gjerne kunne kjøpt businessbilletter for penger for mellomlegget.

5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Q-tips får en jo 100 av for en femmer på S-laget

Last edited: 28. nov 2018
    Baldrick, paron, anders82 and 2 others like this.
  6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Yes, har pusset opp på Amex, Carlsen og Fritzøe Drammen/Åssiden :)

7. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    ...."Va lite trevlig med din make".... eller litt romslig for nykommerne ;) Kjetil Rekdal derimot, som fikk hederspris, og som i følge avisintervuet gråt en liten skvett etter at det gikk for ham ........o_O

8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Ang Q-tips, kva med å endre tittel til CT framfor QT? Eg blir stressa kvar gong, og lurer på kva godt det er å flyge Avianca Cargo?(Ogja, eg måtte google QT IATA...)

(Og velkommen inn her! Men forkortingar er viktige i denne klubbe:)

Last edited: 28. nov 2018
  9. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp

ValdresBjarne liker dette
  10. Storbaba

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    @Maggs Som du ser av innleggene blir noen stressa av at du kaller CT (Companion Ticket) for QT - her må en være presis :D:D

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er QT trådstarter mener ;)

Storbaba liker dette
  12. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Done! Slå litt kaldt vatn i blodet folkens, ellers kjem eg til å begynne å påtale feil bruk og blanding av transitive og intransitive verb her inne. :D

Og velkomen til IF @Maggs!

ArthurDent, TJT, Blaa and 4 others like this.
  13. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg handlet på Obs Bygg. De var så mye billigere en de andre, at jeg klarte ikke å forsvare Trumfpoengene der..
    Skaffet heller Trumfpoengene på is, til trøstespising

ArthurDent and Gullars like this.
  14. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har handlet mye hos XL bygg og betalt med amex. Jeg fikk også faktura på en del og denne fikk jeg betalt i butikken, ved hjelp av amex......

15. Maggs

Maggs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Den listen var absolutt til hjelp. Har planer om å bruke Montér, pga rabatter jeg har tilgang til der, så må da sjekke om nærmeste Montér tar Amex (i følge listen). Ser også HTH kjøkken tar Amex, så det er flott.

Ser Byggmax nå tilbyr 8.5% bonus med viatrumfpå hele butikken, så får vurdere hvor mye poeng jeg eventuelt taper på å handle på Montér i forhold til sparte penger.

Det jeg skal bruke håndverkere til er det elektriske (hvis det blir spotter i taket) og rørlegger (hvis jeg skal flytte vasken). Elektroimportøren kan være nen mulighet for det elektriske, ved å gå gjennom viatrumf. De har ofte deals hvor man kan kjøpe en pakke bestående av elektrisk materiell + elektrikerjobben samlet.

16. Maggs

Maggs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, det er CT jeg mener. Ny i gamet, så ikke helt presis der;)

Det hadde vært en fordel ja, å kunne betale fakturaene i butikk. Skal undersøke om det er mulig på Montér.

ArthurDent liker dette
  17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Starta denne galskapen i forb med husbygging for et par år siden.

Lurer på en ting;
    Hvor viktig er CT for deg mot eksempelvis FP?

Om FP er topp ville jeg gått for master og ikke tenkt over amex steder.

ArthurDent liker dette
  18. Storbaba

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jatakk, begge deler, sier jeg.... Med FP er du begrenset til kun SAS, men fint med FP og så toppe det med 1 CT (eller to for de som rekker det..).

19. Maggs

Maggs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Nå er jeg såpass fersk at jeg ikke engang vet hva FP står for..

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    FP står for Fly Premium, program tilknyttet SAS MasterCard hvor du avhengig av opptjening og nivå kan ta ut bonusbilletter hos SAS i plus eller Business men bare betale poengprotokollen som i go. https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/

Del denne siden