Skal fly American Airlines, hvilket bonusprogram skal vi velge?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av HaraldOslo, 12. des 2017.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal snart på tur vestover og da har vi bl.a. tur med American Airlines CUN-MIA og MIA-UIO.

    Ser at vi kan velge mellom flere forskjellige bonusprogram på reservasjonen vår, bl.a. deres egen AAdvantage og British Airways (one world?)

    Nå har vi aldri flydd med noen av selskapene, og det er høyst usikkert hvor mye vi kommer til å fly med noen av de igjen etter å ha investert mye i Star Alliance, men er det noen som vil anbefale det ene fremfor det andre?
     
  2. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lurt å bruke et bonusprogram det er sjanse for at du bruker i fremtiden. Da vil feks British airways være mer naturlig enn American. Selv bruker jeg BA på alt i oneworld (de få gangene jeg har flydd det).
    Finnair eller Qatar kan kanskje også vurderes.

    Hvilke program som er "best" kan kanskje noen andre svare på.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere har jeg kreditert mine AA-flyvninger til Alaska Airlines, men der endrer programmet seg fra 1. januar.

    Egentlig er det vel så lite du skal fly at det ikke spiller så stor rolle, men ville vel kanskje valgt BA tenker jeg.
     
  4. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Kjører alt oneworld på finnair selv, nå jobber jeg i et finsk selskap så hender seg jeg må ty til finnair da sas ikke alltid har passende flytider.
    Finnair er jo gode på asia, så bonuspoengen der er ihverfall brukbare til noe :)
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat Finnair er jo et godt poeng, jeg har allerede sett meg ut de som en bra måte å komme seg til Asia på. Var ihvertfall en del timer å spare på å fly via Helsinki kontra Frankfurt!

    Så kanskje vi burde satse på Finnair istedenfor :-D
     

Del denne siden