Jeg vet ikke om jeg har oppdaget en feil i systemet eller om det er at jeg har blitt oppgradert i skjul, så tenkte å høre her inne. Jeg pendler mellom OSL-BLL 1 gang i uken, og bestiller da billettene noen uker i forveien. Pleier da å velge sete lengst bak med en gang. Sist uke da jeg skulle sjekke inn valgte jeg imidlertid å gå om setevelgeren på nytt, fant da ut at det var mulig å velge seter 2 rader lenger bak. Da jeg kom på flyet oppdaget jeg at raden min da var innen for SAS Plus. Bestilte drikke og tok fram kortet for å betale, men ble da irettesatt med at "du skal ikke betale for du sitter i Plus". Har en ny reise i morgen og det samme ser ut til å ha skjedd på vei tilbake fra Billund, ser at raden jeg har flyttet til nok en gang er plassert i Plus (i følge Expertflyer), men nå er imidlertid setet merket som "blocked". Lurer da på om noen andre har opplevd noe lignende og om dette er en feil i systemet eller har jeg blitt oppgradert på en eller annen skjult måte? Verdt å nevne at jeg kun er EBG og det er en JetTime-operated flight
Beklager sent svar, men blokkert sete kan være at setene er solgt, men at sete ikke er valgt. Det kan også være andre grunner til blokkerte seter, men dette er vel den vanligste.
Takk for svar. Det skal da være komplisert for de har en P på mange seter som betyr paid. Jeg sier ikke at du tar feil, for i luftfarten er det mye om og men. Insideflyer hadde vel ikke eksistert hvis ting var enkelt. Kom plutselig på at seter kan bli blokkert ved mye frakt, men vil ikke tro at det blir veldig mange seter. SK 909 hadde 63 blokkert bare i eco her om dagen.
Bare for å komplisere denne enda mer: jeg har nylig gjort en del bookinger (riktig nok innenriks) hvor jeg har valgt sete ved booking. Da har kartet vært veldig begrenset, men når jeg har sjekket inn bokstavelig talt 2 minutter etterpå har kartet sett helt annerledes og mye mer åpent ut. Men noe skal man jo ha og lure på...
Da jeg kom til gate fikk jeg tildelt nytt sete, så tydelig at dette bare var en feil Men jeg opplever ofte det samme som deg @Sykkelthor - veldig merkelig