Skjulte skatter og opplevelser mellom LA g SF.

Tråd i 'Reisemål' startet av Fredrik81, 18. april 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Det finnes nok tråder der jeg kan finne noen tips, men vil gjerne ha noen anbefaling om ting det er verdt å se langs kysten og innlands mellom Los Angeles og San Francisco. Det er to barn i alder 8 og 12år. Og kjerringa vil da sol og strandliv. Jeg ser for meg å kjøre 3-5timer til dagen og gjerne bli på en plass noen dager. Reise periode 18juni-11juli, har allerede lagt inn 5 dager. Tar gjerne noe mainstream, men hadde vært gøy å få med seg litt mer skjulte skatter.
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Vi overnatta i Morro Bay - anbefales! Her var det svært idyllisk, nesten som å komme til et fiskevær i Lofoten. Det finnes flere spennende tilbud til aktiviteter, blant annet med båt, uten av vi prøvde noen av disse siden vi kun hadde en natt her.
     
    Fredrik81 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  4. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Akvariet i Monterey er kanskje mainstream, men anbefales.

    Hele den turen er strålende.
     
    Guden and Fredrik81 like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Monterey, John Steinbecks by ... en by hvor man hadde mange sardinfabrikker. Like sør for San Francisco.
    .... og gjerne den "rosa" byen Carmel hvor Clint Eastwood var borgermester ...

    Kjør langs kysten ... Vei nr. 1 og ikke 101
     
    Fredrik81 liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Fredrik81 liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Fredrik81 liker dette
  8. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er bare enig. Morro Bay og Hearst Castle. Innlands så har vi Sequoia skogen innenlands med General Sherman treet. Jeg møtte på 3 bjørner 40 meter fra veien.
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har veldig sansen for Big Basin Redwood Forest. Du kjører dit fra Santa Cruz på under timen, og det er fint å stoppe i Boulder Creek for en matbit. Dessverre har bryggeriet der (som også har rimelig habile hamburgere) brent ned, men det finnes et par andre restauranter der -- så hvis dere er sultne enten på vei inn i Big Basin eller på vei ut, er det fint stoppested.

    Big Basin er fast søndagstur-sted for oss når familien er samlet i California.

    Ellers er også National Steinbeck Center i Salinas ganske interessant, hvis dere kjører 101 og trenger en pause. Spennende også for de som ikke har lest spesielt mye Steinbeck før.
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt noe man bare må stoppe innom. Men husk å bestill billetter på forhånd, det blir utsolgt fort.
     
    Fredrik81 liker dette
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Et annet tips er å kjøre innom Avila Beach, et lite og hyggelig strandsamfunn med stranda rett utenfor en gate med spisesteder.

    https://www.google.no/maps/@35.1827561,-120.725716,15.21z?hl=no

    Kjører du på nordovertur så kan du deretter kjøre inn en liten sidevei "See Canyon Road" hvor du havner inne i en knøttliten dal med mange veldig små vingårder hvor du bare kan kjøre forbi eller ta litt vinsmaking avhengig av hva ungene gidder å være med på.

    Rosinen i pølsa får du etter å kjøre videre oppover fjellet og ta veien "Prefumo Canyon Road". Denne veien går i fra å være et felt med asfalt til å bli grusvei av en slik kvalitet at du lurer på hvor du er i ferd med å havne. Bruker du GPS så kommer den til å gneldre om å snu hele tiden, men du må bare være håndfast for når du når toppen av fjellet får du en fantastisk utsikt over et svært område. Det tok pusten fra meg! Prøv gjerne Google street view så ser du hva jeg snakker om :)

    https://www.google.no/maps/dir/Avil...1d-120.7264613!2d35.1803153!1m0!1m0!3e0?hl=no
     
    Fredrik81 liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har timeshare i Carmel (Highlands Inn). Trives vanvittig godt den uken vi er der hvert år

    Kan anbefale Point Sur og fyrtårnet der. Drevet av frivillige med diverse mat mekket av en hyggelig, eldre dame fra UK.

    http://www.pointsur.org
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for tur tips alle sammen :) Her var det mye bra. Nå er det bare å sy sammen noe med fruen :)
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange gode tips over her, og kan gå god for flere av dem. Solvang er mer dansk enn Danmark, og vel verdt et besøk. Husk å booke billetter på forhånd til Hearst Castle, ellers kan det bli lang ventetid..

    I tillegg mener jeg at man ikke må gå glipp av en natt eller to på Madonna Inn i San Luis Obispo. (madonnainn [dått] com)
    Det er utrolig amerikansk, og moro for hele familien. Det er ikke veldig billig, men sjekk ut rommene på nettsiden, det er noe for "enhver smak". Er en tur innom hver gang vi er i California, og stedet ble anbefalt meg av en nesten 70 år gammel dame på jobben, så dette er noe alle liker!

    Dersom barna liker minigolf (eller go-cart), så er det en skikkelig stor minigolfbane (golfnstuff [dått] com) i Ventura. Go-cart ved siden av. Har ikke vært der selv, men man ser den fra motorveien, og jeg har mange ganger hatt lyst til å stoppe.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Den lille byen Cambria rett ved Hearst Castle kan også være et egnet sted for overnatting. Nokså rolig og trivelig, og med fin kyst i nærheten, med sjøelefanter som barna kanskje kan synes det er kult å glo på. Ellers tror jeg akvariet i Monterrey også er bankers for dem.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe spennende på vei fra San Fransisco til Las Vegas. Er Death Vally noe, Fresno, Bakersfield eller Merced.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Death Valley absolutt. Ta med Dante's View! Helt spektakulær utsikt!
    Hvis du kjører San Fr. over Yosemite og tar US Hwy 395 (eller var det 398) sørover og derfra inn til Death Valley er du garantert en tur med fantastisk natur. I samme område har du Kings Canyon og Sequia trær en mass. Men det spørs vel hvor mye tid du har.
    Denne ruta ned fra Yosemite via Bishop til Death Valley er en av mine favoritter på Harley.
     
    Fredrik81 liker dette
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke omvisning anbefaler dere på Hearst Castle :
    -The grand rooms
    -The upstairs suits
    -Cottage and kitchen
    -Designing the drm.
    Reste av alternativene var fulle.
     
  19. Duuder

    Duuder Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Finnes mye bra mellom SF og LA. Santa Cruz er fint, også monterrey. Carmel er vel et must med helt hvite strender og ingen trafikklys. Clint Eastwood har vært borgmester der. Ta the Scenic Route utenfor Carmel, det er verdt pengene. Santa Barbara er og meget fint, en by som er bygget med "mediterranean style" og fine strander, rekommanderes sterkt.

    Du har og Hearst Castle som er et meeget kult slott.

    Malibu er og fint hvis du liker og henge på strand med overklassen :).
     

Del denne siden