Jeg bruker alltid TripAdvisor når jeg skal velge hotell og restaurant, enten det er i Norge eller hvor det nå enn i verden!
Her gjelder jo selvsagt de store talls lov, når det er over 1000 anmeldelser av en restaurant og den er nummer 49 av 49 restauranter i byen så gir det en viss indikasjon. Spiser ikke der ..
Det er ikke alltid like lett å finne gode spisesteder på ukjente små steder i verden uten TripAdvisor.
Hotellresepsjonene rundt om er ikke alltid til å stole på, jeg har mer enn en gang fått en lapp i resepsjonen på små steder i USA som klart indikerer at resepsjonisten får provisjon for å sende gjester til bestemte restauranter. Det er naruerligvis ikke dårlige restauranter, men likevel ...
Men det er ikke den eneste kilden jeg bruker, finnes det annet sjekkes også dette.
Selvsagt manipuleres resultatene også, som f.eks. Duggfrisk i Bergen hvor TripAdvisor fjernet anmeldelser.
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/...-20-anmeldelser-etter-tips-om-juks?spid_rel=2
Forøvrig ligger "Trekroneren" med 243 anmeldelser, på 9. plass av 417 spisesteder i Bergen.
Dette er en pølsebod like ved fisketorget og stedet man går innom på vei hjem etter en tur på byen.
Jeg har hatt stor glede av TripAdvisor på alle mine reiser rundt om i verden enten det er i storbyer eller på miniplasser, men det avhenger jo av hvordan resultatene leses.
Jeg skriver anmeldelser også og bruker hele karakterskalaen ..
I øyeblikket har jeg skrevet 246 anmeldelser ....
Vis alt...