Skyteam og Eurostar inngår samarbeid og skal på sikt integrere fly og togreiser mellom de. Samarbeidet skal begynne i første halvdel av 2025. Blir interessant å se hva detaljene blir, hadde vært spennende med mulighet å bli booket inn i Business på Eurostar med lounge og 3-retters. https://onemileatatime.com/news/skyteam-eurostar/
Ja, den er fin. Det kan bli et alternativ til Brussel med KLM TRD-AMS og så toget til Gare de Midi. Trolig hurtigere enn SAS via OSL eller CPH. Dog bør man ikke sette forventningene for høyt på lounge og 3-retters med vin. Vi snakker IKKE om Orientekspressen first class her…
Tok Eurostar 1.klasse Schipol-Antwerpen i våres. Kun servering på turer over 1 time, og loungene er sånn passe. Meeen, det var utrolig behagelig, stabilt og så godt som noen humper, slingring eller ristinger man vanligvis assosierer med togreiser. Setene var behagelige, sånn midt mellom prem eco og de gamle businessetene hos SQ. Brede og fine
Begynner å bli noen år siden jeg tok toget fra Amsterdam til Paris på 1. klassen. Bra produkt, med enkel servering under turen. Lounge på stasjonen er enkel, men gjør lite når du knapt trenger å oppholde deg på stasjonen. Bruk heller tiden godt i Amsterdam by.
Hva lønner seg mer på sikt for noen som flyr en del KLM mellom AES og Europa (3-4x) pluss en langtur til USA i ECO/ECO+ neste år: Eurobonus eller KLM?
Skal du bruke poengene på å komme deg langt avgårde er EuroBonus mye bedre siden opptjeningsmulighetene er mye bedre for nordmenn. Det er lite poeng i å ha 20,000 FB-miles strandet hos Flying Blue. Skal du bruke poengene på å fly korte strekk har Flying Blue noen gode deals og innenriks i Norge kom ut billigere med FB enn med EB siste jeg sjekket.
Greit å være klar over at man mister alle rettigheter ifht EU261 om man booker en reise som involverer tog på samme billett 2.2.6. Non-application of Regulation (EC) No 261/2004 to multimodal journeys Multimodal journeys involving more than one mode of transport under a single transport contract are not covered as such by Regulation (EC) No 261/2004. More information on this is provided in Section 6.
Tror det er best å bare holde seg til en, selv om SAS er borte fra MOL så er det flyplasser rundt som kan brukes for innenriksflygninger, skulle det bli aktuelt.