Heisann kjære forum. Var ute å fløy med Lufthansa (er senator) og fikk beskjed om at min +1 ikke hadde fast track på Brussel flyplass. Er det riktig? Og er det forskjell mellom ulike*A selskaper? Og blir det bedre eller dårligere med skyteam? På Gardermoen har vi vel alltid +1 i fast track?
Kun +1 hos SAS i Skandinavia. Slik har det alltid vært. Derfor har jeg gitt gavegull til madammen annethvert år, og barna vekselvis annet hvert år, med to års gyldighet for hver
Pluss noen andre flyplasser. LHR har jeg for eksempel aldri hatt noe problem å ha med gjest. Men det er vel ikke noen garantert fordel i Star Alliance
Det er godt mulig. Jeg har bare bestilt Go en gang (ATH), og endte med å måtte oppgradere for å få kona gjennom. Men reglene er ganske klare.
Hvordan fungerer det i praksis? Vi ble avvist på ARN for noen uker siden, jeg er gull og ektefelle er sølv, men vi var på samne PNR.
Du går gjennom og scanner og så går hun rett bak og gjør det samme. Hvis det av en eller annen grunn ikke går tar du kontakt med vekterne som slipper henne gjennom.
Har opplevd det samme. På OSL har jeg i stor grad sluttet å forsøke på +1 i fasttrack da det som regel aldri funker og vekterne er like hyggelige å møte som en fuktig loff full av mugg...
Har gått fint hver gang her på OSL og ARN,T5,siste gang i forrige uke. Reisefølget har Sølv,jeg Gull,er på samme PNR. Reisefølget går etter deg,igjennom samme port som deg i fasttracken. Forøverig får reisefølget også boardinggruppe 1,men der trenger de ikke å gå inn sammen med deg. Allt på sas go light billetter.