Skytrax top 10

Tråd i 'Nyheter' startet av John in The Tower, 16. juli 2014.

1. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
  2. Reidar

Reidar Senior Medlem

Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Umulig å svare på, men de fleste topp for meg... Men hvis skal se på Reidarklasse er det merkelig med LH ???... Men har hatt et par LH i F og der er de i absolutt topp med OZ. Forstår ikke hvorfor Garuda er der. Hvem pokker flyr Garuda på verdensbasis og drar dem opp her...Aner ikke hvor bra de er... Hvis de er der, vil jeg foreslå PAL også..

Og hvem savner vi, mange...

3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg blir lettere "wtf" av slike artikler....

Det beste flyselskapet i verden.

Med hvilke parametre? Pris? Komfort? Mat? Pene flyvertinner? Piloter med lang og god erfaring? Strenge rammer for teknisk vedlikehold? Nye fly? Oppdatert kabin? God flyplanlegging? Nok fly på standby til å ikke få storeforsinkelser ved irrops? Gode interline-avtaler? God rapporteringskultur i crewet? Gode ansettelsesvilkår? Bra bonusprogram?

4. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Garuda har jo blitt kåret til verdens beste selskap i økonomi. Uten at jeg helt forstår det. Selv om de skal ha kudos for å servere mat til en stappfull 737-800 på en 20 minutters flytur.

5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Skytrax er bransjens offisielle benchmark av produkter på både bakken og ombord:
    Så dette er ikke noe som Aftenposten har pisket sammen på egenhånd;) Du kan lese mer om Skytrax og hvilke parameter som benyttes ved å rote litt rundt her: http://www.airlinequality.com/StarRanking/ranking.htm

Ellers skjønner jeg ikke hva LH har å gjøre på listen, ved unntak av F-produkt på bakke og kanskje ombord(?). Synes og at Asiana fortjener en høyere rank en 8. plass, de har jo trossalt tryllekunstnere ombord:D Ellers ikke noe bombe at listen trones av asiatiske selskaper.

6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    @GinTonic - mulig jeg ikke gjorde det tydelig nok, men jeg vet at dette ikke er noe aftenposten har vispet sammen ;) Problemet for meg er at aftenposten, vg eller hvem det måtte være ikke løfter en finger for å forklare hvorfor ting ble sånn. Litt som å skrive en vitenskaplig artikkel uten å forklare hvordan du kom fram til resultatet. Det er jo det mest relevante i en slik kåring, ellers er førsteplassen helt likegyldig.

Litt som listen over de mest sikre flyselskapene. Basert på antallet hull losses og antallet menneskeliv som har gått tapt. Ikke tok de høyde for skyldsammenheng, sikkerhetskultur, ATC-error eller andre faktorer som bidrar. Derfor er det greit å forstå bakgrunnen for at noen er på toppen av en liste :)

7. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    821
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, det er det. Men så er det bare en vanlig artikkel, kan ikke forvente allverdens heller. De som vil kan jo ganske lett google seg frem til en hel del av kriteriene her. Men for all, tynn sak er det selvsagt.

8. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde poenget med journalister og nyhetsartikler var at man skulle få servert info uten at man selv skulle trenge å gjøre arbeid. Hvis man må google selv er jo hele poenget med journalister borte :p

bjornjohansen liker dette
  9. jefi99

jefi99 Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13

Del denne siden