Sliter med endring av bonusbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 10. okt 2019.

  1. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    I går og i dag får jeg ikke til å endre billettene mine inne på SAS sidene? Kjedelig når det er ledig business. Andre som har samme problem?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ring sas. Det er gratis når sidene deres ikke fungerer.
     
    Maraug liker dette
  3. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Utrolig irritert! Finner ledig billett jeg har lett daglig etter i 2 måneder - men Sas sidene mine tillater enda ikke at jeg gjennomfører endringer selv. Kaster meg over telefonen - gjennom alle de gørre tast 2 tast 2 menyene. Møter en sløv svenske som roter det til - og inne han får fingeren ut er drømmebilletten tatt av noen andre :mad:
    Han mener at det må være en feil på
    Min side siden jeg ikke får endret eller kansellert billetter selv.
    Jeg ber han rapportere det til service - men gjør de noe med sånn? Eller må jeg vente på at det går over av seg selv. Drittstart på dagen min isllefall :(
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje klart å endre påbonusbilletter på ei stund, eller avbestille
    Har booka billettene og fått Diamanteposten til å utføre magi.
     
    Maraug liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde å flytte bonusbilletter bestilt på 50% i juni, men da skulle de ha full poengpris for å flytte de? Er det riktig?
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Ja de blir priset på nytt når du booker om.
     
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig forståelig. Hadde samme opplevelse med Talinn og mistet en T/R til Miami med LH First pga somling på telefonen. Man må bare puste tungt og «suck it up». Sånn er bonuslivet.
     
  8. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å endre en EWR-CPH-OSL retur til EWR-OSL. Fire personer booket i Plus med FlyPremium rabatt. Kommer ikke forbi "Neste", må det være 240 000 poeng på konto selv når jeg skal endre en eksisterende bestilling?

    rebook.png
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183

    Ja, har hatt problemer med det samme selv, du kommer ikke videre hvis du ikke har like mange eller mer poeng enn det reisen opprinnelig kostet.


    Det er nok en bug/feil for det har ikke vært slik tidligere.

    For å endre slik ting er nå må du ringe inn, om du ikke tør kansellere og bestille på nytt(ikke sikkert billetter dukker opp igjen).

    Når du ringer inn vil de gjerne ta ett endringsgebyr på 150kr pr pers, men du kan klare å slippe betale dette med å argumentere med at det er en feil på hjemmesiden.
     
    Trent600 liker dette
  10. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    OK, takk mistenkte det.

    Litt på siden, men disse billettene er bestilt på min mors konto og hun skal ikke være med, min søster er satt som kontaktperson mens jeg som ikke er på den bestillingen prøver og administrere...

    Jeg selv er EGB, blir det reaksjoner hvis jeg ringer og taster inn mitt EB nummer og ber om å endre en bestilling som ikke er gjort på min konto eller i mitt navn?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det må du på nett og. Endre award er 150 nok uansett ;)
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Selv ringt inn som EBD og administrert en kompis sin reise jeg ikke var med på. Gikk i allefall greit for meg.
     
    drsyk and Trent600 like this.
  13. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Var bestillingen gjort på din konto eller på kompisen sin?
     
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm jeg aldri måtte betalt 150 for å endre en ren SAS award på nett tidligere
     
    Xflipper liker dette
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kompisen sin konto. Fikk aldri spørsmål om noe annet en hva kan jeg hjelpe deg med :)
     
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problem, ringte inn og de endret kostnadsfritt. De kunne heller ikke forklare hvorfor jeg ikke selv kunne gjennomføre endringen.

    Hver gang man trykket på neste, så dro den bare opp/ned den lille ”fanen” med fly/passasjerdetaljer
     
  17. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det var ikke noe problem. Ørlite diskusjon til å begynne med om at jeg burde kunne ha gjort endringen selv, selv om det ikke var nok poeng for en helt ny bestilling, men han ordnet opp og var vennligheten selv.
     
    Xflipper and Lars J like this.
  18. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en morsom sak. Hadde opprinnelig bestilt to bonusbilletter på et salg som var. Fant ut at jeg måtte splitte disse siden jeg måtte være noen dager ekstra. Ringte da inn og fikk det splittet. I oversikten står det nå at jeg fikk tilbake poengsummen for opprinnelig bestilling for begge to, og trukket ny pris for min billett. Jeg fikk da faktisk tilbake mer poeng enn jeg opprinnelig hadde betalt for kampanjeprisene.

    Ble da litt skeptisk til om hennes billett nå ikke plutselig var kansellert (vet jo aldri med sas it), men endte uansett opp med å endre den billetten også. På nettet skulle de ha full bonuspris igjen for å endre den, men siden skattene gikk ned og jeg da skulle ha 54 kroner i retur gikk det ikke å fullføre endringen online.

    Jeg ringte da inn, fikk den vanlige livstrøtte svensken som endret for meg. Han nektet å ettergi de 150 kronene siden han ikke kunne se noe feil (han påstår altså at jeg lyver), men jeg ble ikke trukket ekstra poeng så jeg tror jeg lar den passere...
     
    drsyk, Trent600 and Jonkebassen like this.
  19. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Siden det virker som folk her har prøvd det meste før...

    Har en bestilling for fire personer tur-retur. Er det mulig å avbestille kun returen for en av de reisende? Regner med å måtte legge til litt poeng på bestillingen siden en vei vel er litt dyrere, men det er greit.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Splitt ut den ene reisende først, så endrer du. Da får du vel tilbake 100% og blir trukket 60%. Siden det ikke er mulig å gjøre på nett er det litt 50/50 om du må betale 150kr.
     
    drsyk, Xflipper and Trent600 like this.

Del denne siden