Slutt på EB kompensasjon?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Potedes, 08. mars 2023.

  1. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Fløy Business EWR - OSL og fikk et sete der den pneumatiske slangen var røket. Dvs. det samme som å sitte på planker over fjorden. Eneste "kompensasjonen" jeg fikk var en standardmail fra Customer Claim der de takka for tilbakemeldinga.

    Noen med lignende erfaringer?
     
    Shyneno liker dette
  2. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    381
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Customer Claim hos SAS bryr seg ikke, men takker så mye og forteller at det betyr sååå mye for dem med tilbakemeldinger.
    Har sendt inn en del klager, og det er samme leksa uansett, men ingen forbedringer skjer.
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk det samme for manglende catering på en Europa flyvning i Plus.

    Jeg svarte på eposten om den kunne tilby noe EuroBonus points som kompensasjon og ble deretter spurt om jeg godtok 1 000 poeng per person. Det gjorde jeg.

    Kan godt være at kompensasjonen ikke tilbys i første svar du får. Sikkert mange som da gir opp.
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de hadde tilbudt oss 2000 poeng på deling ville jeg sendt denne i retur:

    ebshop.png
     
    Last edited: 08. mars 2023
    Are, joskje, Ninerivers and 11 others like this.
  5. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    4 eposter senere og de har ikke tilbydd meg noe. På en flight fra Tokyo opplevde jeg det samme og da fikk jeg 40k EB i kompensasjon. Det var i 2019 da. Kundeservicen til SAS har gått til helvete siden da virker det som ja
     
    Shyneno liker dette
  6. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Nå er det vanskelig å uttale seg om hvor god SAS er på kundeservice når vi kun har hørt din side av saken.

    Dersom det er slik den pneumatiske slangen på din stol i C var ødelagt/uvirksom, du gjorde personalet klar over dette og du ikke umiddelbart fikk tilbud om rettelse eller et nytt sete så høres dette, basert på den informasjonen du har gitt, ut som et mulig kontraktsbrudd fra SAS sin side. Her ville et viktig element i min argumentasjon for å hevde dette at mangelen av en pneumatisk slange i vesentlig grad har innvirkning din opplevelse av reisen, et vesentlig element ved å fly i C. Dersom dette har medført at det ikke er mulig å for eks. senke setet, slik at det havner i horisontal er dette enda mer aktuelt. Dette aktualiserer misligholdsbeføyelser, i denne sak anser jeg det som mest hensiktsmessig med prisavslag.

    Uten at jeg husker det i farten så mener jeg at det finnes lignende kjennelser fra EU-domstolen hvor passasjerer har blitt tilkjent prisavslag, men du får søke litt rundt selv.
     
    Sunnfjordingen, The_Dude and OyvindN like this.
  7. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Denne "beklagelsen" har fått klipt og limt fra SAS kundeservice 2 ganger nå:

    Thanks for your reply,
    Please accept my sincere apologies for inconvenience caused.
    It was sad to read about your experience and we understand that SAS this time did not live up to your expectation. We are very grateful you have taken the time to let us know your experience while travelling with us. It's only through your feedback we are able
    to focus on area we need to improve, so we can offer you the best possible service.

    I have already shared your feedback with our concern team for them to review and avoid similar complains in future.


    However, I'm pleased to learn that you are unhappy with the service you received from our onboard staff.


    Så ingen vilje til å kompensere noe som helst virker det som.

    Det var ikke mulig med ny stol eller fix av denne da flyet var fullbooket og de ikke hadde tekniker tilgjengelig.

     
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er dette de streber etter hva gjelder kundetilfredshet så faller kanskje brikkene på plass...
     
    Are, view, tobeornot999 and 6 others like this.
  9. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Ja det var noe spesielt akkurat det svaret der..
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Ha ha, dette svaret må jo allerede være kompensasjon nok...

    Jeg som tekte at denne setningen som jeg nylig fikk var gull verdt:

     
    Potedes liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    o_Oo_Oo_O
     
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjaldt forresten mat og drikke på europeiske SAS ruter :eek:
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, eksakt samme teksten jeg fikk når jeg klaget på defekt wifi på t/r MIA med samme flymaskin med fire dagers mellomrom. Ikke snakk om et eneste poeng i kompensasjon
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også nøyaktig samme tekst som svar på en klage om manglende wifi..
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen egentlig noen gang fått poeng for manglende wifi? Jeg tok nylig en fire timers tur til AGP med SAS Connect på en A320neo. Begge veier fikk vi beskjed om at wifi ikke fungerte. Alt for dårlig. Vi reiste dog i Go (som EBD/EBG), så vi har på en måte heller ikke kjøpt et produkt som skal inneholde gratis wifi.

    Skal jeg klage og se om jeg får samme svar :D?
     
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    For å komme tilbake til saken, du kan søke blant flyklagenemndas avgjørelser. Jeg fant blant annet saksnummer 2022-01428. På en tur Miami-Oslo var det ikke noe strøm i Business kabinen og derfor fungerte ikke setejustering, underholdning og wifi. Nemnda anbefalte at 20% av returreisen, altså 10 000 EuroBonus poeng var riktig kompensasjon. Jeg hadde ikke vært særlig fornøyd med det, men det kan være et hint hva du kan forvente.
     
    graphite and Meursalt like this.
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    WiFi burde i det minste være greit å verdsette. SAS selger jo WiFi ombord for en gitt poengsum. At poengkostnaden er overpriset får da bare være ;)
     
    holmen liker dette
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat i dette tilfellet tror jeg at manglende wifi er det minste problemet. Jeg hadde nok irritert meg mer over at det ikke var mulig å legge ned business-setet på en 10-timers nattflyvning. Da virker 20% refusjon ganske latterlig.
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt åpenbart en ny policy innført av snauskallen på toppen av bolaget: Ingen kompensasjon overhodet, under noen omstendighet!

    Jeg har en pågående sak mot dem nå. Skulle fly t/r OSL-AMS (via CPH) i såkalt Plus Pro samme dag for et møte, men forsinkelse (vær) kom meg ikke lenger enn til CPH, hvor serviceskranken konkluderte med at jeg uansett ikke ville rekke noen retur fra AMS samme dag og booket meg tilbake til OSL igjen. Greit nok, men utløser jo krav om refusjon av ubenyttede deler av billett o.s.v. Jeg skrev til SAS at jeg kunne se gjennom fingrene med dette dersom de krediterte meg poeng for opprinnelig reise, men fikk praktisk talt et NEI!!! tilbake. Ikke bare dét, de nekter å refundere ubrukte deler av billetten også, så jeg har måttet ta saken til Flyklagenemnda. Hadde aldri trodd det skulle måtte gå så langt med SAS, spesielt ikke som gullkunde.

    Bet meg merke i at kundebehandlerne jeg har hatt kontakt med er basert i India, så det er nok outsourcing på gang også.
     
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk
    Ikke på gang. Har vært det siden 2018 iallefall. Da jeg hadde en EU261-sak sommeren 2018 så ble den besvart fra India med to dager med gjentatte løgner fra agenten. Jeg måtte ta det offentlig på SAS sin Facebook-side for å få en svensk agent til å ta saken til slutt, da ble det ordning.
     

Del denne siden