Slutt på gode business-priser til Tokyo?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianSk, 19. juli 2017.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann,

    har en stund vært på utkikk etter gode business-priser til Tokyo, og det virker som det er fullstendig tørke. For et par år mener jeg at man rett som det var fikk billetter, spesielt med Turkish til ca. 16k, og BA til rundt 20k. Tokyo var også vanligvis inkludert i QR sine tilbud til rundt 16k, men kan ikke huske å ha sett Tokyo nevnt overhodet nå i det siste.

    Nå virker det som et nytt gulv har etablert seg med TK til ca. 20k og BA til ca 24k. Det synes jeg blir i overkant for min personlige lommebok.

    Hong Kong virker fremdeles å ligge på gamle nivåer rundt 16 000,- (samme med USA).

    Er det bare meg?
     
    Last edited: 19. juli 2017
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at alt ex-Europa til Tokyo under 25 000 NOK retur i Business er en bra deal. Mulig reisende fra Norge har vore bortskjemt med kampanjetilbud og/eller liker sandkasse-banden.
     
    braathens safe and KristianSk like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett i at prisene ex-Norge kanskje er unaturlige lave, noe jeg også fikk merke da jeg bodde i UK.

    Men på meg virker dette unikt for Tokyo. Hong Kong, Singapore, Bangkok, Beijing, NYC, SFO, LA og Chicago får man fremdeles til under 20k uten store problemer.

    Men det betyr vel ikke annet enn at selskapene tydelgivis fyller setene til Tokyo, bra for de (litt kjedelig for meg)... :)
     
    Last edited: 19. juli 2017
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fulgt med detaljert på Tokyo, men synes generelt prisene ligger godt over Hong Kong, Beijing og Shanghai. Jeg hadde hatt litt is i magen og sjekket de neste kampanjene fra Qatar. Stockholm har iallefall hatt gode priser med Qatar det siste året, hvis du er villig til å posisjonere.
     
    KristianSk liker dette
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Finner til Tokyo på 18000-tallet med SAS. utover det ser det snaut ut, ja.
     
    KristianSk liker dette
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Om du selv står for posisjonering til ARN, er det mye tilgjengelig til TYO i business i høst til 17k med LOT, 18k med SAS og 19k med Qatar
     
    Darkcho and KristianSk like this.
  7. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ethidad F fra CAI - AUH - NRT for 19.500 kroner!!! (Du tjener 32500 EBB)
    *** Husk å ta deg en dusj i 40.000 fot høyde over Kina ;)



    Ethidad C fra CAI - AUH - NRT for 11.500 Kroner!! (Du tjener 22750 EBB)



    Dealen er at vi må booke sammen til Sharm El siekh ei uke, du får en rå opplevelse for billigere enn BIZ fra OSL, også for jeg ei billig uke ved Rødehavet :) Grunnen til at jeg sier det er at betingelsen for å booke med Amisol er at jeg må betale for to pers da bookingsystemene dems ikke tar hensyn for soloreisende, så der kan du være løsninga mi, så skiller vi lag i Sharm El Sheikh, også ønsker jeg deg god tur til deg fra Kairo til Tokyo :D

    Trikset for deg er å komme deg tilbake til OSL etter å ha kommet hjem, men litt reacearch så finner du ut av det. Alternativet er at det koster 100.000 EBB med SAS BIZ til Tokyo, som er en ganske god deal i grunn :)
     
    Last edited: 20. juli 2017
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg setter min lit til de neste QR-kampanjene ja. Posisjonering er naturligvis en mulighet om tilbudet er godt nok.

    Fant disse jeg også, mulig jeg ender med det. Har fremdeles ikke fløyet SAS sin nye biz, så det kunne vært morsomt.

    Litt stress å posisjonere med mindre tilbudet er veldig godt, men absolutt en mulighet. Takk!

    La meg tenke på det.
     
  10. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan kommer du frem til opptjening sv eurobonuspoeng på CAI-AUH-NRT, @Snabelfaen?
     
  11. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Uten at jeg har gjort matten, så ser det ut som at det er ålreit opptjening til EB fra Etihad med 175% i C og 250% i F.
     
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Poenget mitt var at Eurobonus spesifiserer at opptjening hos Ethiad kun skjer på gitte strekninger og CAI-AUH-NRT var ikke blant dem, så vidt jeg kan se. Men jeg håper jo selvsagt at jeg tar feil.
     
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
  14. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Fra info om opptjening av av poeng hos Ethiad.

    • You earn Extra points on selected flights operated by Etihad Airways between Abu Dhabi and Amsterdam, Athens, Brussels, Düsseldorf, Frankfurt, Géneva, London, Milan, Rome, Zürich as shown in table below. All other booking classes are excluded. No points are earned on charter, cargo flights.
    Legg også merke til at det kun er extrapoeng. Les mer her
     
    Are, kaijoar, Herlov and 1 other person like this.
  15. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Ah, det var jeg ikke klar over. Takk for oppklaringen!:)
     
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Da ville jeg ha booket poengene på Ethiad, med mindre noen av de andre selskapene har noen gode hotellpartnere å bruke poengene på :)
     
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Takk til @Snabelfaen som minnet meg på at man kan reise til Tokyo med SAS for 100 000 poeng. Det er faktisk en mulighet.

    Hvordan søker man enklest etter business tilgjengelighet med SAS? Såvidt jeg klarer å forstå gir SAS deg kun oversikt over rimeligste tilgjengelig på nettsiden (?)
     
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Denne siden er en mulighet.. Dog viser den dessverre ikke 11 måneder frem i tid!
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden