Flere med meg er sikkert glad for at det nå blir slutt på potensielt timelange køer ved innreise til Norge uavhengig av vaksinasjonsstatus. Gjelder fra kl 23 i dag: ingen test ved innreise til Norge.
Rakk å smyge meg ut et par ganger. Don't ask Jeg overholdt testkravet, testet selv innenfor fristene, og synes det er fornuftig å teste seg jevnlig. Men 2 timer venting på OSL fra kl 2230 etter lang arbeidsdag fristet ikke så veldig.
Neppe. Fagetatene er klare på at det ikke hjelper på smitte-spredningen. FHI mente dette allerede i desember. Men Helsedir har endret mening fra desember til nå, hvor rådet også fra dem nå var å kutte denne testingen.
Har selv kun hatt en innreise, Color Line til Sandefjord fra Strømstad. Ingen test ved ankomst Norge. Heller ingen info eller noe .. Tok test i kommunen dagen etter.
Jeg testet negativt i går på BGO …. «Piece of cake» Den eneste jeg hadde vært nær uten munnbind var @holmen etter jeg forlot BGO og han hadde testet negativt før han reiste fra OSL ….
Her i Florida eksisterer ikke Covid, så man trenger ikke gå med munnbind. Og nå trenger jeg ikke å teste når jeg kommer hjem heller.
Folk var da forholdsvis flinke med munnbin innendørs for 2 uker siden, helt til nattklubben åpnet; da tok Covid kvelden, for å komme tilbake kl 08:00 dagen etter
Det variere helt sikkert etter hvor man er. Og hva man gjør. På butikken i går var det kanskje halvparten som brukte munnbind. Var ute og spiste i går kveld, da var det ingen som brukte munnbind. Ikke de ansatte heller. På flyplassen tok de fleste av seg munnbindet da de kom til bagasjebåndet.
Passet oss perfekt dette @holmen! Tror ikke testkøen hadde vært så lang kl 06.45, men digg å slippe uansett! Straka vegen til kontoret
Bare vent til Omikrodeltaovid kommer. Den blir så smitsom og skadelig at man må innføre test og karantene ved innreise