Som Are sier, er jo en fin måte å sikre at de som passerer 90 flighter blir med videre også. At ingen andre har det er jo ikke noe argument mot det. Jeg tenker det er noe SAS burde tenke på hvert fall. Er jo også litt kjipt å sitte med for eksempel 42 000 poeng i det kvalifiseringsperioden går ut og så må man starte helt på nytt. Da kunne man jo eksempelvis startet med 42000 minus 20000 (som er det sølv krever) ved neste periode? Snur på spørsmålet ditt og sier hvorfor burde SAS ikke innføre det?
Rollover poeng/whatevz er jo ikke noe kun bonusprogram kan holde på med. Feks har mobiloperatøren ATT i USA rollover minutter/sms/data gb til neste måned. Poenget (Høhø, pun intended) er jo at man belønner de som faktisk velger å fly SAS selv etter at man har kvalifisert seg til et elitenivå. Det er jo for å holde på lojale kunder at man gjør det.
Fordi denne tråden omhandler aktuelle diskusjonstemaer på en lunsj med sjefen for Eurobonus? Da er det jo i utgangspunktet lite relevant å diskutere BA eller United. På generelt grunnlag er det jo også en betydelig større andel av forumets medlemmer som er interessert i å diskutere Eurobonus enn BAEC eller MileagePlus av rent geografiske årsaker, så det er nok også en medvirkende årsak til at SAS har større fokus.
Jeg henger fortsatt ikke med i logikken din. Det har vel ikke vært nevnt i BA-tråden, men ja hvorfor skal ikke de gjøre det? Ellers kunne jo SAS vært litt innovative og vært de første i Star Alliance som gjør det. Argumenter som starter med at ingen andre gjør det kjøper ikke jeg . Som Cecilie sier, det er jo en fin måte å sikre videre lojalitet fra folk som allerede er passert 90 turer. Eller kanskje SAS kunne innført det for å vise sine mest lojale kunder at de setter pris på at de bruker SAS og ønsker at de skal fortsette med det. Hvis jeg hadde fått videreført alle poengene som ikke tok meg opp til nivået over så hadde jo det stimulert til å reise med SAS påfølgende periode også
Selv skulle jeg heller ønske meg et anstendig fullserviceselskap. Dersom jeg liker å fly med selskapet er det ikke så viktig om jeg får rulle over milesene mine eller ikke.