Hei, Ruger på en CT-som snart går ut. Hadde i utgangspunktet tenkt meg til sol- og varme. Men jeg ønsker å fly litt LH-F, og de har jo avviklet F på ruten til Beaver Creek. Er det noen som har erfaringer med LH til enten DEN (Aspen) eller Canda for skikjøring.
7 års bump. En del poeng og CT`er som kan brukes. Kom på at det å dra på en skiferie til USA/Canada ikke var noen dum ide.. Finner masse ledig både i januar/februar til Calgary. OSL-AMS-YYC er en fin og aktuell rute. Masse populære ski destinations i Calgary: https://www.avenuecalgary.com/Things-to-Do/Out-of-Town/Mountains/Ski-Resorts-Close-to-Calgary/ Nakiska er f.eks bare 1 times kjøretur fra flyplassen. Ser ut som et enormt anlegg. Noe mindre tilgjengelighet til Denver. Der er det også 3.5 time å kjøre fra flyplassen til Aspen i følge google maps. Tips/Innspill? Noen som har prøvd noe av dette?
Eller du kan fly til L.A., lei en bil og kjør til Big Bear på morgenen. Stå noen timer på ski, kjør ut til kysten igjen og bad i Stillehavet.
Vet ikke om mange steder i verden man kan gjøre det. Men, sjekk når BB har snø, og husk at selv om lifta er varm i SoCal, så er havet Alaskastrømmen, så det er vel neppe mer enn en 15-16 grader varmt.
Kommer jo litt an på hvilken skikjøring du er ute etter, bakke eller frikjøring!?! 2 +/- timer til Banff/Lake Louise for bakkekjøring og 3 timer til Kicking Horse for frikjøring (så én time til over fjellet til Revelstoke) fra Calgary.
Kjører primært snowboard. Er egentlig mest glad i å kjøre utenfor løypa, men på ingen måte noen ekstremkjører. Liker best å kjøre i løs-snø/pudder med brett. Kan også kjøre alpint, da liker jeg meg best i løypa Så på det anlegget i Southern Cal. (Big Bear). 500m høydeforskjell. Så ut som det var litt lite snø på en del av youtube-videoen jeg fant, men så nysnø på 1-2. Må uansett sjekkes nærmere.
Er du ute etter masse snø, kult terreng/fantastisk offpiste å skikkelig hyggelige skilandsbyar still til BC å besøke Golden/Revelstoke. Revelstoke har også Nord Amerikas største vertikale fall, så her kan ein ta ein sinnsvak lang kjøretur på ski/snowboard. Mellom desse 2 stadane ligg Roger’s Pass som har eit heilt vilt topptur terreng om du har splitboard.
Det holder å *se* på vannet i Santa Barbara, Ventura eller noen av strendene rundt San Diego på den tiden av året Bading kan skje inne, om man har lyst på det - er nå min filosofi... Utrolig spennende tips med BB, dog - og jeg fikk lyst på å sjekke det ut selv også. Selv med både HND og LAX i billett-potten allerede i tidlig 2022, brenner både CTx3 og en halv mill EB poeng i lommen
For de litt kortere reisene; Østersund; noen med erfaring fra alpint der? Eller må man den timen til Åre? Er det ellers sas destinasjoner i Norden som anbefales?
Jeg planlegger en tur til Narvik i vinter, utsikten og løypene der virker til å være unik.. Og de skal forhåpentligvis snart ha VM også, så det må jo være bra?
Hva med en kort flytur til Salzburg? Billig og enkelt. Mye konkurranse på ruten fra OSL. Kjapp biltur, så er du midt oppe i Østeriske alper og milevis med skiløyper.
Takk for tips, tenkte å se om jeg fikk svidd litt bonuspoeng på flyet, så derav Norden. Vi er 5 så lite bonus å oppdrive på så mange ellers