http://www.bisbuzz.no/2014/11/28/20...yndling?_ga=1.197825519.1573495590.1417298859 Det er ikke så rart at folk er litt gretne på SAS om dagen? Hvis vi i tillegg fremover må tolerere slike hovne, forutintatte og snerpete flyvertinner også, begynner vel begeret å bli rimelig fullt, eller hva SAS? Er de vi som er til for dem, eller de som er til for oss? De burde vel heller være opptatte av å "se" sine passasjerer og gjøre det de kan for at de skal føle seg verdsatt og fortsette å velge SAS fremfor andre aktører. Hvis de er så gode menneskekjennere som de selv mener, så burde de kanskje skjønne at deres passasjerer neppe liker å bli satt i bås på denne måten. Man uttaler seg da ikke på denne måten om sine kunder? Det er rett og slett utidig, for å bruke et klart og tydelig uttrykk. Her tror jeg SAS bør ta en "reality check", og gjøre en liten holdningsjustering blant damene i sine flyvende rutebusser. Dere er nok ikke mine favoritter, så lenge slike holdninger florerer blant besetningen. Det er svært lite glamorøse assosiasjoner å spore blant den jevne passasjer når det gjelder flyreiser om dagen, og det er ikke så rart når flyselskapene kappes om å ligne hverandre på en prikk, og ikke ønsker å skille seg ut hverken i den ene eller andre retningen, sist nå SAS, men sin veritable desimering av sitt sterkeste kort, nemlig EB. Jeg er nok forøvrig ingen "BOB", men har da heller ingen intensjon om å forsøke å bli det, da jeg har mer enn nok med å komme meg fra A til B uten videre dikkedarer, og jeg er slettes ikke hverken høy og mørk eller et veldandert fruktfat, men se hvor det bryr meg. De tre selvopphøyede eksemplarene på bildet er nåvel selv over middagshøyden, og vel så det spør du meg. Snacky
Synes det var en ganske morsom artikkel jeg. Alle setter vel pris på ett smil, en hilsen og godt humør? Og siden den ligger på DN Bisbuzz så velger jeg å ta den en smule uhøytidelig også. Men dette er jo bare min humble opinion også da.
Jeg klarer ikke, selvom jeg forsøker, å irritere meg over dette. Det er så mye annet å irritere seg over i disse Eurobonus-tider. Jeg er alltid hyggeligst når jeg har enorme mengder håndbagasje, det har de ikke tenkt på
Jeg likte denne setningen: "- Nordlendingene er ekstra jordnære og hyggelige. De er det nesten aldri noen problemer med, sier purserne." Jeg har heller ingen problemer med denne artikkelen, og synes jeg svært sjelden har CA'er som er snerpete. Det kan sikkert være en og annen som har en mindre god dag, men jeg synes uansett at det jevnt over er trivelig ombord. Men så er jeg nordlending også...
Har samme inntrykket. Det har faktisk alltid vært en av grunnene til at jeg stort sett alltid har valgt SAS. Og jeg er til og med Sunnmøring!
Jeg antar at det er journalisten som har spurt vertinnene om deres meninger. Så har de svart hva de synes. Jeg synes trådstarter bør gå inn i seg selv og tenke over hvordan samfunnet hadde fungert om det han ønsker er modellen. En artikkel som bør være til ettertanke http://m.huffpost.com/us/entry/5145636
Glimt i øyet, absolutt og det er slett ikke flyvertinnenes feil at det eneste de får servere ombord er en sur kopp kaffe, kanskje ett glass vann dersom humøret er på topp. Men jeg reagerer på en ting som blir sagt: Noen grupper klager overhodet ikke når de kommer med en musserende til to Euro som selges til 5 gangen. DET er kjernen av problemet! Dersom ingen sier ifra, da tar SAS det som god feedback. "Siden ingen klager på SAS "Plus", liker de garantert vårt nye, revolusjonerende konsept". Dersom jeg blir sittende i ett mldtsete på "Plus" på en dyr business billett kan du bite deg i rævva på at jeg sier i fra. In fact, jeg forteller min mening hver eneste sjans jeg får til alle ledd av SAS. Men ikke som en skrikende snoddabe som de sier i Danmark. Men feks "18k kroner for en tur i ett midtsete og i tillegg en knusktørr sandwich. Ikke akkurat noe å skryte av. Det må være tøft å jobbe på frontlinjen med slikt tull" Og da startet kjeften.. Garantert.. Det er nemlig flaut å være på jobb og servere slikt. Husker godt hvor flaue flyvertinnenes var da SAS kuttet Champers på bakken langt. Poenget er don't shoot the messenger, men si ifra på skikkelig vis. Og ofte. Ellers tror SAS og andre at vi synes at det de holder på med er a ok. Og som Nordlenning sier jeg aldri vi står han av, jeg sier Roald, din hættekukindianer! Stekk denna wræppen og sosialkontor Champersen rett opp i P2!
Reagerte også negativt på artikkelen. Kan godt hende artikkelen var ment som litt "glimt i øyet", men poenget er at vi kunder kjøper en tjeneste. Selv om vi som kunder skal opptre med normal folkeskikk, forventer vi trosss alt en viss service, selv om vi ikke er høye, mørke kjekke menn. Tror ikke at en Singapore Girl kunne kommet med slike uttalelser om sine kunder ustraffet... PS: Jeg er selv over snittet godt fornøyd med servicen på SAS, selv om jeg kan ha litt ekstra håndbagasje noen ganger . w