Snowboard i Alpene

Tråd i 'Reisemål' startet av RoyceCrazy, 25. okt 2018.

1. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har tenkt å dra en tur med eldstemann til alpene i vinterferien, medio februar 2019. Er det noen som har tips til:

- Sted
    - Flyreise
    - Leiebil
    - Hotell

...og ellers alt annet. Vi har aldri vært i alpene, så her mottas alle tips med takk.

Foreløpig har vi kikket litt på Saalbach med fly til Munchen (?), og Laax med fly til Zurich (?)

2. ortega

ortega Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Fra Zürich har du f.eks St. Anton, Lenzerheide og Davos innen rekkevidde.

Fra München var jeg i Kitzbühel i fjor, flott område men lite snø da. Kan stå i både Kitzbühel og SkiWelt.

RoyceCrazy liker dette
  3. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Har stått i Kitzbühel i mange år, veldig bra bakker men ganske dyrt. Prøvde Ischgl i fjor og ble veldig positivt overasket. Masse bra bakker, ikke for mye kø, kul by, passe stor. Mye bra steder å ta seg en øl og ltt mat og en veldig bra afterski. Man kan også stå på Ski over til Sveits som var en fin tur. Ikke kjempelangt fra München heller.

Malmo and RoyceCrazy like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    Engelberg er et fint sted i Sveits. Liten og hyggelig by, og ca 1500 høydemeter fra byen til toppen. Mindre turistifisert enn andre steder (som Verbier, som er et flott sted, men dyrt).

Det er vel enklest å fly til ZRH.

5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg bodde i München var jeg på helgetur i Sölden og dagstur til Saalbach, og var stort sett fornøyd med begge.

Sölden besøkte vi i Desember 2015 og været var relativt dårlig og alle løypene var ikke åpne, da det var tidlig på sesongen, mens Saalbach i Februar var fantastisk.

RoyceCrazy liker dette
  6. ito

ito Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Har vært mye i de sveitsiske alpene. Anbefaler Engelberg og Disentis som begge er fantastiske, mindre og relativt rimelige (i sveitsisk sammenheng) anlegg med gode løssnømuligheter. Kort reisevei med tog fra Zurich til begge anlegg dersom dere foretrekker å holde dere på et sted. Med leiebil er det mulig å også besøke Andermatt fra Engelberg eller Laax, Davos og Lenzerheide fra Disentis. De tre sistnevnte er betydelig større anlegg med flere preparerte løyper.

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Oberstdorf?
    Fly til Stuttgart og kjør dit.
    Det er to store flotte alpinanlegg, Nebelhorn som ligger opp i fjellet der hoppbakkene i nyttårsrennet arrangeres og Fellhorn som ligger litt inn i dalen, forbi skiflygingsbakken ..

Fra Fellhorn kan dere også kjøre ned til en by i Østerrike, spise lunsj og ta heis opp igjen.

Som sagt, anleggene er flotte og byen er bra. Jeg har hatt ungdommer med der og de storkoste seg.

Ellers er det mange flott byer og anlegg i Vorarleberg i Østerrike .. der har vi vært 10 vintre da vi hadde små barn.

Fly til Stuttgart og leiebil til begge steder.

Last edited: 25. okt 2018
    Avixlo liker dette
  8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Sölden i Austerike for nokre år sidan, flaug då til Innsbruck og leigebil derfra.
    Vi reiste dit rett og slett p.g.a at det var der det var meldt mest sno ;-)
    Men det er fleire annlegg i området, koseleg landsby. Også det jau fantastisk godt med weissbier.
    Austerike er vel og litt billigare enn Sveits?

9. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri vært på ski i alpene, men det står definitivt på "Bucket List". Vi var imidlertid på Alpe d’Huez i sommer og så på Tour de France. Da bodde vi i en liten alpinlandsby som heter Oz en Oisans. Der så skimulighetene helt fantastisk ut og jeg vurderer selv å reise dit en gang til, men på vinteren denne gangen. Ganske nær Grenoble (uten at jeg har sjekket tilgangen på flygninger dit)

Del denne siden