Men forsøker man å finne bonusbilletter dit, så krasjer systemet hvis man er innlogget og leter etter t/r reiser... Enkeltreiser dukker opp, men altså ikek t/r. Og ikke innlogget finner den masse. Noen andre som kan sjekke, så jeg vet det ikke bare er min iPad/iPhone (safari/chrome/firefox) #SAS IT strikes again...
Angående pilotlønn. Jeg har ikke uhildet innside-informasjon, men med mindre denne artikkelen er helt på jordet, virker DB-ranten nokså pussig. https://www.dn.no/luftfart/sas/sas-...i-snitt-krever-ti-prosent-mer-lonn/2-1-580274 . Den er riktignok fra før Corona-krisen, men bør være en god pekepinn på hva nivået var FØR de vurderte å streike for et 15% lønnskrav. Når gjennomsnittslønn (mnd) for flygere var 89 laken kan det neppe først og fremst være bidraget fra 40 + annsiennitet-pilotene som har gitt snittet. (Og jeg tviler på om SAS-piloter er blant de lavest lønnede). I den grad en trenger sammenlikningsgrunnlag for "hva det går an å leve av, er gjennomsnitts industriarbeiderlønn ca 450 laken i året. Artikkelen gir også en gjennomgang av gjennomsnittlig timebelastning.
Piloten i den første artikkelen jobber ikke for SAS, men for Cityjet. Han sier jo også at SAS-piloter tjener (eller var det tjente?) bra.