Soloppgang en onsdag morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. sept 2020.

1. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,400
    Bonuspoeng:
    183
    Men forsøker man å finne bonusbilletter dit, så krasjer systemet hvis man er innlogget og leter etter t/r reiser... Enkeltreiser dukker opp, men altså ikek t/r. Og ikke innlogget finner den masse. Noen andre som kan sjekke, så jeg vet det ikke bare er min iPad/iPhone (safari/chrome/firefox) #SAS IT strikes again...

3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,941
    Bonuspoeng:
    183
    Angående pilotlønn. Jeg har ikke uhildet innside-informasjon, men med mindre denne artikkelen er helt på jordet, virker DB-ranten nokså pussig. https://www.dn.no/luftfart/sas/sas-...i-snitt-krever-ti-prosent-mer-lonn/2-1-580274 .

Den er riktignok fra før Corona-krisen, men bør være en god pekepinn på hva nivået var FØR de vurderte å streike for et 15% lønnskrav.
    Når gjennomsnittslønn (mnd) for flygere var 89 laken kan det neppe først og fremst være bidraget fra 40 + annsiennitet-pilotene som har gitt snittet. (Og jeg tviler på om SAS-piloter er blant de lavest lønnede).
    I den grad en trenger sammenlikningsgrunnlag for "hva det går an å leve av, er gjennomsnitts industriarbeiderlønn ca 450 laken i året.

Artikkelen gir også en gjennomgang av gjennomsnittlig timebelastning.

holmen liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,412
    Bonuspoeng:
    293
    Internett mener at det skal funke på Classic siden.. kan være verdt et forsøk.

Spielhaug liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,791
    Bonuspoeng:
    293
    Piloten i den første artikkelen jobber ikke for SAS, men for Cityjet. Han sier jo også at SAS-piloter tjener (eller var det tjente?) bra.

Del denne siden