Soltirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 02. aug 2016.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,481
    Bonuspoeng:
    183
    Oppe sammen med hanen, selv om sola skinner ble det race til OSL og akkurat boardet DY til PMI. Ser fram til 3-4 dager på ME by Melia, hotellet ser lovende ut.

    Ønsker alle en flott dag, med eller uten flights
     
    Last edited: 02. aug 2016
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Morn fra våte Sunnmøre også. Har vært mye ustabilt vær denne sommeren så langt, men det må da være lov å håpe at det fremdeles kan bli noen fine dager fremover.
    Ingen store reiseplaner her for tiden akkurat, men har så smått begynt å se frem til årets MegaDO. Må bare en tur på jobb først, men det er heldigvis ikke før neste onsdag.

    Ha en fin tirsdag enten det regner eller snør, om du er hjemme eller på tur!
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra det blide Sørland!
    16 grader og sol kl 9. Men som vanlig blåser det så det blir nok neppe tropevarme i dag heller. Enda like greit man skal jobbe. Var en tur i båt til hytta i går for å fikse noe og det var såpass at man måtte ha på genser for ikke å fryse. Det er da ikke slik det skal være om sommeren? Er det rart jeg drikker?

    Nuvel! T-2 før tropevarmen skal finnes ved hjelp av Singapore Airlines!
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Om 72 timer sitter jeg på fly. Fremst i kabinen på vei mot San Francisco.
    Mine venner og kolleger spør meg hva jeg skal gjøre i helgen.
    Jo, jeg skal til San Francisco.
    Å, skal du på ferie til USA, så stilig, hvor lenge blir du borte?
    Bare helgen.
    Hæ?
    Hva skal du gjøre der da?
    (så, avhengig av hvem som spør)
    Alt. 1: Jeg skal på runddag til en kompis der borte.
    Alt. 2: Slå ihjel 36 timer før jeg reiser tilbake. Flyturen er poenget.

    Alt. 1 er til alle som jeg ikke kjenner så godt, er litt perifere. De som vil vurdere meg som sprut hakke gal om jeg sa sannheten. Som også tror jeg må være veldig glad i han kompisen som reiser sååååååååååå langt for en fest. Kan selvsagt ikke si til disse at jeg reiser biz, for da blir det enda værre.

    Alt. 2 er for de nære, som vil himle med øynene og le hele veien til utgangsdøra mens de lurer på hvor godt betalt jeg har, og hvordan man kan ha så mye tid til overs at man orker å sitte innesperret på et fly 20++ timer i løpet av et par døgn. Kona mener jeg kunne brukt de pengene på mye mer vettugt vis.

    Jeg blir litt lei, men folk forstår ikke. Personlig ser jeg heller maling tørke enn å traske rundt på en golfbane i øsende regnvær. Har aldri skjønt poenget med hytte, har mer enn nok med å holde huset ved like. Båter er mest jobb, så det er vel noe med preferanser.

    Jeg hadde min første biz opplevelse med SAS til NY i 1998, var til og med en "ufrivillig" oppgradering ved gate uten å ha spurt, faktisk på min første interkontinental med SAS som voksen og jeg var blodferskt medlem i Eurobonus. Det var et eventyr. Siden har det vært å lete med lys og lykte etter muligheter for minst biz, når jeg har reist interkontinentalt (dette har endret seg litt med SAS' LH Plus, for det er et bra produkt).

    Min fru sier at jeg til daglig er så harry som det går an. Er ikke opptatt av status eller klær eller noe spesielt (ja kanskje Harley'n er unntaket, de er jo heller ikke billige). For henne er det ubegripelig at jeg er slik et luksusdyr på reise.

    Men, når jeg siger ned i sete 4A på SK935 på fredag, så er det for 10 timer hvor jeg fråtser i mat, drikke og service, mens jeg koser meg med en av mine medbragte bøker og gløtter på kartet på skjermen (ser nesten aldri på IFE ellers). Når vi passerer Island begynner promillen å gjøre seg gjeldende, det er tid for en titt ut, på Vatnajökul og la tankene fly. Når en årgangs-whiskey har erstattet ost og portvin, kaffe og konjakk, så er jeg sikker på at lykken står den kjekke bi og jeg får gleden av å nyte en skyfri himmel over det fantastiske landskapet, isbreer og fjordene på Grønland. Litt brisen, finnes det ikke bedre lykke. En av mine fineste opplevelser var en gang jeg kom fra Seoul til San Francisco, passe døgnvill var ikke søvn noen opsjon, men for en opplevelse å se soloppgangen over California fra 30000 fot passe bedugget.

    Kanskje sender jeg en tanke til Helge Ingstad og Leiv Eriksson når vi glir inn over New Foundland eller jeg har duppet av og blir i drømmeland til vi nærmer oss Rockies og det er tid for servering igjen.

    Man kan argumentere for at mat aldri blir en vinner på fly, og jeg protesterer ikke på det. Men er det riktig crew, så er det en fornøyelse å føle den oppmerksomheten, servicen og ekslusiviteten som man får seg til del foran i flyet. Da er det av underordnet betydning at biffen hadde vært mørere, salaten friskere og sausen mer smaksrik på en Michelen ** i en eller annen bakgate i en storby rundt omkring i verden.

    Det er en egen greie, det der å være blandt de fremste i flyet. For meg, og vel mange andre her på forumet, så er det en greie, som vi må ha med oss, nå og da. Jeg har venner som hyler høyt over at jeg er villig til å betale 15 laken for en slik tur, som ikke forstår hva som er galt med å sitte bakerst i lørja, med knærne oppunder haka, med hensynsløse medpassasjerer ved siden av deg som tror de eier armlenet og ikke har hørt om dusj. Når de kan spare 10 laken, eller kanskje litt mindre. Jeg har venner som ikke fatter at vi svir av 190k poeng for å reise CT med F når vi kunne reist for en tredel og brukt resten på andre turer. De har ikke skjønt noen ting.

    Noen bruker penger på bil, båt, hytte, klær og jeg vet ikke hva. Selv bruker jeg på reiser i fremfre klasse og kan ikke se at jeg er noe dårligere menneske av den grunn.

    Herregud jeg gleder meg, så får "normale" mennesker heller synes jeg er litt gal. :)
     
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Oslo!

    Kjenner jeg er litt misunnelig på @RoadKing som snart skal på helgetur "over there". Og beskrivelsen din viser bare at du er syk; du har rett og slett bonusfeber! Og det er en sykdom som verken kan eller skal kureres, den skal bare mates og dyrkes. Med turer til SFO i biz eller i F til NRT. Med flittig bruk av AmEx i daglivarebutikken og ved bilkjøp. Å kjøre litt lenger for å dra på Kiwi i stedet for Rema så man får Trumf-poeng. Trålende på nettet etter det "neste skuddet" til Hawaii eller Doha. Ikke alle forstår det. Og det er greit det, så lenge man kan sanke noen ekstra poeng ved å legge ut for fellesmiddagen på jobben. Galskapen lenge leve!

    Så god tirsdag til dere alle og måtte feberen bli høy og vare lenge!
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Noen på vei til AKL?
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ikke tropevarme i AKL på denne tiden? ;)
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag frå bollekantina på Værnes!

    I dette tilfellet blir det ei reise innanlands, tilbake til det austfinnmarkske, sjølv om eg kjenner litt på misunninga i retning herr RoadKing:
    I mai flaug eg frå SFO til CPH i SKs framre geledd og det er berre å glede seg :)

    Elles har reisa starta på strålande vis med ei kjempeblid tøtte i innsjekkingsskranken som uttrykte glede over at dei vart ein del av Widerøe-familien framfor å bli ein del av eit reint handlingselskap. Godt humør er faderullan meg smittsamt :)

    Når det i tillegg bugner av bakverk her i bollekantina er det meste fryd og gammen. At Plus-reisa var prisa 500 kroner lågare enn Minus gjer det heilt greitt å vere (ev. ha det som ein) konge i lufta innanriks her på røysa :D

    Ha ein topp dag!
     
    Earl, Travellingalf and RoadKing like this.

Del denne siden