Sommerferie 2018

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Skoesp, 23. aug 2017.

1. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hei :) Er i gang med å planlegge sommerferie 2018 og med en rykende fersk CT i lommen (første) og nok poeng er jeg litt rådvill!

Noen som har gode forslag? Er Asia bra på sommeren? Bor i Bergen så tåler en regnskyll.
    Er det reelt å forsøke å få F med Singapore? Noen som har erfaringer med Singapore, Sri Lanka, Thailand etc?

Reiseperiode juli 2018, litt flexi på datoer, men ca 3 uker!

Edit: En Dom P kommer i posten til den som kommer opp med en god rute (når den er booket) :)

Last edited: 23. aug 2017
    Xflipper liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore er ingen problem.
    Men du bør være forberedt på å måtte fly et segment i business også.. :)

3. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Det er ingen problem :)

4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Mange fine destinasjoner i Asia. Kommer litt an på hva dere er på jakt etter. Bali og øyene rundt er strålende for dykking for eksempel i juni/juli. Flotte turmuligheter opp vulkanene, eller båtekskursjon til Komodo... En blanding av førsteklasse hos Thai og Lufthansa bør gå fint her i kombinasjon med biz hos SIA og Thai for eksempel.

5. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Var nok litt kjapp med å svare. Mente om det er reelt å få CT og F med SQ? Eller Evt C?

6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    SQ F får du ikke med CT. Du kan fly SQ C fra IST til SIN på 777-200 i C med 1-2-1 kabin. Dette er eneste åpne rute fra Europa.

7. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar!

Når det gjelder hva vi er på jakt etter så tenker vi å leie en villa på en strand, så her er vi veldig åpne. Min bedre halvdel har satt et krav om Max 3 legs pr vei fra BGO.

8. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Bergen har vel mistet sin direkteflyvning til Frankfurt og London? Dette gjør en 3 legs regel rimelig vanskelig da dere uansett må via Oslo eller København for å komme dere til en hub som Paris, Munchen, Frankfurt eller London. Da har dere kun 1 leg igjen....

Skoesp liker dette
  9. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, London røk vel når nye Flesland åpnet. Hmm.. fra Oslo kan være et option

10. Petter

Petter Powder hound

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Ville holdt meg unna sør-øst Asia om sommeren. Hvis du må til Asia, anbefaler jeg Japan. Ellers ville jeg reist til sørlige Afrika hvis du reise i juli (lite fleksibil jobb?) - safari er bra på den tiden av året.

Skal du ha litt mer fly muligheter kan jeg anbefale at du kommer deg ned til Stavanger og ta fly som utgangspunkt derfra og fly direkte til Bergen på vei hjemover (bor selv i BGO). Har gjort det ved flere anledninger da LHR er greit for lange reiser og ulike flykombinasjoner :) For å unngå max 3 segment kan dere ta bussen ;)

dkvt, Lnbre and Skoesp like this.
  11. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noe erfaring med Seychellene? Da er det Evt turkish i C. Hvordan er det? Har bare flydd C med LH tidligere..

12. Petter

Petter Powder hound

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, men har hørt de er overrated. Skal selv i de trakter nå i November, og reiser ikke til Seychellene. Det finnes like fine strender/områder som Seychellene i sørlige Japan som Okinawa.

Hvorfor må du ta 3 uker fri i juli?

13. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hm! Skjønner!
    Grunnen til 3 uker i juli er pga lite flexi jobb... desverre

14. Petter

Petter Powder hound

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jobber du som konsulent? Har lært at det alltid er lov til å spørre, og man får som regel et ja hvis man spør leeeeeeeeenge i forveien :)

15. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hei trekker opp denne.

Er i samme situasjon som trådstarter: Har Sas Amex Platinum CT og 200 000 poeng + på bok og klar for å booke/planlegge en sommerferie.

- Nytt av året er at det utrolig nok er et kvinnemenneske som oppholder seg mer og mer i leiligheten min, og ikke nok med det: attpåtil har hun lyst til og synes at det virker logisk at vi drar på sommerferie sammen!!

Sommeren i år dro jeg til Bali og likte forsåvidt det, men kanskje litt kjedelig å dra samme sted to år på rad?

Lurer derfor på om noen har noen sommertips ut fra følgende:

- Få mest ut av CT - å fly biz og first er stas :) (Å fly direkte til Miami med SAS blir jo her nesten bortkastet)
    - Juli er måneden vi må reise
    - Sol og Strand, digg mat og drikke.
    - Varmt og godt - liker godt Asia, men var som sagt på bali denne sommeren (Gili øyene), andre forslag i Asia hvor det ikke er regntid?
    - Kan Sør- og/eller Mellom-America ha noe for seg?
    - En grei balanse: Trenger ikke å være 90 % drita fulle britiske ungdomer der, men ei heller verdens kjedeligste sted.

Vi er begge to i begynnelsen av 30-årene.

Angie and NoLimit like this.
  16. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er Hong Kong å anbefale i Juli ? skal visst være fryktelig varmt der, eller er det bedre å reise til Singapore

Del denne siden