Hei. Siden SAS har valgt å ikke legge ut så mange flybilletter til varmere strøk for neste sommer, så ble ferien sikret ved å booke en reise med Star Alliance (første gang) "Utfordringen" er at det blir litt lenger reiseveg fra Stavanger til flyplassen enn den korte turen vi er vant med til Sola flyplass... GOT-ZRH-AGP med Air Baltic og Swiss i Business AGP-ZRH-GOT med Air Baltic og Swiss i Business Gildet kostet 240 000 EB (var tydeligvis ikke mulig å bruke noen av CT'ene selv om jeg prøvde å krysse av for både 1 og 2 CT'er) 4200,- i avgifter. Tilsvarende billetter med SAS i C fra Stavanger ville koster 29955,- Så her mener jeg at den korte kjøreturen til GOT veier opp for besparelsen (fruen er deslvis enig) På veien over fjellet blir det 1 natt på Nordic Choice i Oslo (på bonuspoeng) og i Gøteborg blir det enda en natt på Nordic Choice med bonus poeng med besøk på Liseberg og etc. Så litt bensin, snakcs og parkering på Landvetter(600-ish for 14 dager) blir ikke rare utlegget. Så hva sier menigheten? Har jeg mistet fullstendig synet på livet, eller kan noen bonusjegere relatere til en så kronglete reiserute?
Hvor mange personer er det snakk om? 240.000 poeng til AGP er sykt mye. På alle rene bonusbilletter skal du kunne bruke CT, så ring inn og ve de legge den til, så får du refundert et lass med poeng
Hei og takk for svar Det er 4 personer. 240 000 poeng er det dobbelte av en SK reise ja, men jeg kjenner vel mer på at det er på tide å svi av noen poeng etter 2 år med Covid. Kontoen er fremdeles feit og god.. Er det CT telefonen man må ringe da? Og skal de ta fleske til seg gebyrer fra en annen verden for å legge dette inn ? Kan man ev bruke 1 CT og redusere med 60K EB?
Jada, Joda ser den.. Men når EB kontoen nærmer seg 7 sifret og 60 % av poengene denne turen koster utløper august 23 da føler jeg det brenner litt... Det var da svært så fornuftig alle her inne skulle være
Det skal være fint mulig å bestille med CT på nett. Er det mindre enn 24t siden bestilling kan du avbestille og forsøke på nytt. Alternativt ringe inn og legge til Ct på "CT-telefonen". De skal ikke ta gebyr for å legge til CT. Dette kan du også be om på chat.
Haha! ser den altså. Men jeg håper virkelig det dukker opp noe litt mer spennende som gir deg bedre verdi for poengene - selv om de brenner i lommeboka.
Kan nok si meg enig at det ikke er all verdens bang for the buck når det kommer til poengbruken, men reiseruten skal jeg ikke si noe på. Som det gamle ordtaket sier "En god mellomlanding forlenger livet".
Helt enig med deg... Hadde booket USA i 2020-2021 og det står fremdeles høyt på listen, men å farte rundt i Juniaten med en inflasjon som ikke ligner grisen, og en norsk krone som har verdi som en lire frister dessverre lite
Ja, den ser jeg. Har avbestilt alle USA-oppholdene selv og byttet dem ut med Asia. Har vært vant til å være der med en dollar på mellom 6 og 7, så dollar på 10-11 + inflasjon er krise. En kaffe på Starbucks i Florida i januar i år kostet 78 NOK. Sikkert enda verre nå...
Det er det ingen grunn til synes jeg da Får jeg ikke god verdi for EB-poengene mine flyr jeg enklest og billigst mulig. Overlever DY og RYR helt fint. SAS har ikke akkurat vært en stjerne på service i det siste, så kan ikke si at de har hevdet seg over lavpris-selskapene.
Jeg er vel hjernvasket som vokste opp med at hele familien jobbet i SAS, innkludert meg selv i en del år. Har hatt den gleden av å booke noen 1000 bonusbilletter(for kunder) i den tiden bare telefon var en mulighet)
Spørs hvor lang flytur familien aksepterer. Fins jo vanligvis noe til BKK (evt Phuket), DPS, TPE. Vietnam, Filipinene. ZNZ, MLE, SEZ er også fint i Afrika.