Mandagen starter med litt småskyer og soloppgang. 17 grader og blikk stille på sjøen. Det godt det er helg ..
God morgen fra Trondheim! Her har hverdagen kommet tilbake; unger i barnehage/sfo og de voksne plasseres på noe som visstnok kalles jobb
God morgen fra Aust-Finnmark. Her er det som alltid: Sol, vindstille og mange varmegrader. For de morgentrette som har vanskelig med å komme i gang en mandags morgen kan kanskje dette være noe å overveie: Vel, bildet er fra Hekseinnstallasjonen i Vardø, og dømt etter deres skjebner er det visst best å avstå. Ha en frisk og passelig varm dag!
God morgen fra Viken NCC weekend er over, og tilbake til hverdagen. Sees frem til fredagen, for litt sosialisering og bobler. Clarion leverte en fin frokost, med bare smoothie shot, vitamin tbl, tran, honning, og et bra utvalgt av pålegg, med bacon og egg. Når en har Roastbiff, laks med scramblet eggs, en dæsj Tabasco er en fornøyd. Rommet var standard booket og en finn Superiort, 125 kr kupong fungerte utmerket begge steder. Kaffe med brus på Platinum statusen ble akkreditert. Tidlig innsjekking og utsjekking ordnet de også. Alt i alt, så er Platinum statusen helt grei å ha når en farter i NCC verden Ha en fin uke folkens.
God morgen fra Grenland. Første dag etter ferien er som vanlig litt tung. Ett lite lysglimt er at jeg fikk flyttet vaksinetime for dose 2 fra 17. sept til 12. August - da er det hevet over enhver tvil at jeg er fullvaksinert for planlagt tur til MLE i starten av Oktober. Ikke værst når man egentlig var i sist prioritert gruppe.
God formiddag fra kontoret. Her går det litt tregt i dag. Ferien er over, og hverdagen er kommet tilbake. Men, jeg får trøste meg med at jobb gir lønn, og mulighet til å reise litt igjen. Forhåpentligvis snart. Ha en finfin mandag!
God føremiddag frå Kolvereid. Endelig er vestlandsveiret kome til bartens- og skinnvestens rike. Yngstemann søv fredfullt og eg blar meg igjennom IF og ymse nettaviser. Nokre koppar med kaffi har det og blitt. Men dårlig med trumf
Frokost Clarion Bjørvika, buffet, meget godt utvalg, falt i smak. Får 10/10 Amerikalinjen, var ferdig utvalgt, halvparten gikk i søpla dessverre da er litt kresen på maten. 6/10. Middag Clarion: selveste Kitchen & Table Fishery, var Delta stengt. Så ble Nodee Amerika linjene: Biffen var grei, men fruen sin var god ala kylling, vil nok forsøke burgeren før en tar en avgjørelse, kan være en dårlig dag for the Chef.6-7/10
God (???) formiddag fra Jessheim Brutalt møte med virkeligheten igjen etter 4 deilige uker med ferie. Ingen store utskeielser i ferien selvfølgelig, men vi fikk da tatt en liten biltur langs kysten på nordvestlandet der høydepunktet nok var Kviknes hotel i Balestrand. Du verden for en vinkjeller de hadde der. Verdt å reise tilbake til ved en senere anledning, selv om ikke Chateau Lafite-Rothschild, Chateau Margeaux og Chateau Latour er helt innenfor mitt budsjett. Cider smaking i Hardanger var også helt innafor. Ellers er sommeren brukt til å drive dank, spise og drikke (alt for) godt og trene. T-62 til Chicago marathon, men jeg må innrømme at jeg begynner å miste trua på at vi skal slippe inn i USA. Deadline for endelig beskjed er visstnok 11. sept. Så da har jeg begynt å undersøke litt hva som finnes av alternative muligheter for å kombinere marathon og reising i høst. Greit å holde seg til Europa da tenker jeg. Om det nå skulle bli USA tur så må jeg begynne å vurdere hvordan man skal ta seg dit også. Pr. nå har jeg plus (bonus) billetter med SAS, men siden kollegaen jeg skal løpe med har tasket til seg business billetter på samme flight så er knapt plus noen muligheter lenger, dersom jeg skal unngå et liv i evig mobbing . Der var jeg ikke våken gitt Jaja, vi står han vel av Ha en strålende en!
God formiddag fra hjemmekontoret Føler meg som Mario som runder brett til han ender opp hos Bowser, slik jeg har rundet diverse N.C hoteller i sommerferien Ser i tillegg av nc tråden at rimelig mange IF-er har vært innom Amerikalinjen i helgen. Ha en fortreffelig blåmandag flotte forum, vi kan i alle fall glede oss til torsdagen, da er det trippel trumf
God ettermiddag, ferien går inn i uke to, lite planer, dog er alle dager fyllt. Merkelig det der, må nesten ha ferie fra ferien...
God ettermiddag fra Romsdalen Stålende vær, yngste arving sover og jeg surfer/drikker litt kaffi før jeg tar fatt på listen over gjøremål igjen. Slapp unna med skrekken rett før helgen da det var konstatert covid i barnehagen. Men heldigvis en annen avdeling, og ingen kryssmitte. Blir ikke lei meg den dagen jeg slipper å tenke på det der. Ellers er vel ukas store høydepunkt TTT! Skap, kjøleskap og frysere hyler etter påfyll etter sommeren. Kanskje det blir rekord denne gangen? Ha en strålende mandag og god ukestart for både de med og uten ferie!
God kveld fra en overraskende full ALF. Sas skal frakte minstejenta og meg hjem med kofferten full av molter. Hun er taktisk plassert raden bak meg og sitter i Go, så mulig jeg må smugle noen godsaker bakover. Hennes trerader er helt full, mens min er helt tom, så diamantblokken fungerer over all forventning. Selv om det har blitt lite ferie på meg i sommer, er det egentlig greit å være tilbake på hjemmekontor igjen i morgen.
God aften fra Budapest, her går livet sin vante gang med den ene GT'en etter den andre, det blir jo ikke tomt. Men med en snittpris på 35-40 kroner litt avhengig av hvor man nyter den så går man i det minste ikke konkurs. Så har jeg også opplevd følelsen av panikk når batteriet nærmer seg 0%. Følelsen når det kryper under 10% og man vet at nå må man snart få ladet, eller kaste inn håndkleet og bare gi seg er jo rett og slett grusom. Var det noen som nå trodde at jeg snakket om EL-bil? Å neida, langt derifra. Jeg snakker om nymotens hoteller. Har hatt noen dager på et ganske nytt hotell her med det merkelige navnet KVI, og der finnes det ikke fysiske romnøkler, og det finnes heller ikke noen betjent resepsjon. Alt ligger på mobilen. "Romnøkkel" og "nøkkel" for å i det hele tatt komme seg inn på hotellet, alt går via blåtann fra mobilen. Så går man tom for strøm her, eller om man skulle miste mobilen eller den skulle bli stjålet så står man der med skjegget i postkassa og det som verre er. Sikkert greit for unge spreke urbake hippe mennesker, men for en halvgammel gubbe var ikke dette noe. Neste hotell blir garantert et hotell med nøkkel(kort) og en helt vanlig resepsjon.
God kveld fra Oslo og den harde hverdag. Tre uker ferie er for lite - må bli pensjonist raskest mulig