Heisann Har hatt meg et SAS EB MasterCard nå og bestillte akkurat Amex Premium. Så sliter jeg litt med å tolke fordelene jeg har. Noen som kan bekrefte om jeg har fått med meg alt og utnytter det til det fulle? SAS American Express Premium - Ved bruk av over 150 000kr på kredittkortet pr kalenderår får jeg 1 CT som gjør at jeg kan kjøpe en reise for 2 personer til halve prisen. Gjelder KUN reise via bonuspoeng. Så må ha det! - Får 1.5% på kjøp i hele verden som bonuspoeng, og 3% på flybiletter via SAS. SAS EuroBonus World Mastercard Premium - Får gratis oppgradering ved kjøp av SAS Go dersom jeg bruker bonuspoeng til å betale reisen. Gjelder ikke andre måter. - Får 1.5% på kjøp i hele verden som bonuspoeng, og 2.5% på flybiletter via SAS. - Får 1000 grunnpoeng (på medlemsnivået, totalt 12k). Men må bruke minst 1kr i butikkkjøp hver mnd på kortet for å få dette. (F.eks sette den til å betale spotify ? ) Stemmer dette så langt?
Bare en liten korrigering her... Du kjøper ikke SAS Go! Det må være ledig OG du må kjøpe SAS Plus/Business, men du betaler prisen for SAS Go! Edit: Ser jeg ble slått på oppløpet av @Upsaker
Oki, så prisen endrer seg på bestillingskjema? Er det noen indikator på at dette har "skjedd"? og gjelder det kun bonusreiser ikke kontantreiser?
Aha, så det optimale mønsteret blir: 1. bruke amex for å få CT ila et år. 2. Bruke MC en gang i mnd for å få 1000 grunnpoeng. 3. Spare opp nok penger til en flybillett for 1 person der vi ønsker og så bruke CT+ Fly Premium på den destinasjonen. 4. Gjenta neste år. (?)
Ja. Se under Business: Gjelder kun der det er indikert "SAS BONUS". Poengprisen under plus er beste tilgjengelgihet, og her gjeld hverken Amex eller Fly Premium.
SAS MC Premium gir 20eb/100kr ved kjøp i utlandet, i tillegg til hakket lavere valutapåslag. Flypremium virker kun med SAS, CT virker med hele Star Alliance.
5. Hvis du kan så skaff deg DNB SAGA MC så får du gullkort hos SAS (ved 200k omsetning) + bytt til Amex Elite istedenfor