Hei alle, Skal søke om eTA for mulig reise til Canada. Under feltet Residential address, altså min hjemmeadresse i Norge, må jeg fylle ut både Street/civic number or house name (required) og Street address/name (required). Kan noen forklare for meg hva civic number er? Er det rett og slett nummeret i adressen min? Eksempelvis hvis jeg bor i Storgata 8A skal det være 8A under civic number og Storgata under street address? Eller har jeg misforstått? Takk for svar på forhånd.
Takk, så da er eksempelet jeg ga over korrekt? Og dette er den offisielle siden for å søke? https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta/apply.html
Her noen et godt svar på hvordan man kan finne igjen eta til Canada når man ikke har eTA-nummer for hånden?
Det er vel som de fleste eTA at det egentlig ligger på passet? Men ellers har jeg selv fått mail om det i hvert fall, og tittelen inneholder Immigration, Refugees and Citizenship CanadaSå du kan jo forsøke å søke på det i egen epost eventuelt?
Ja, det ligger i passet og skal komme opp når de scanner dette ved innsjekk, så jeg er egentlig ikke bekymret for det. Det er bare at jeg ønsker å kunne bevise at jeg har det, om det skulle bli noe kluss. Jeg endte med å sende en henvendelse til immigrasjonsdepartementet for å få tak i eTA-nummeret mitt. I verste fall får jeg bruke 7 CAD på å søke nytt, det kommer jo omtrent på sekundet.
Bekreftelsesmailen fra Canada ved innvilget eTa inneholder nummeret på eTa som kreves for å kunne sjekke status på eta. Men har du slettet den så er det vel ikke så enkelt...