Spørsmål om hva som skjer når man ikke rekke fly på separate billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 30. nov 2015.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Sikkert feil plass å poste dette, men blir ikke helt klok på forumet her. Så beklager:) Hvis man booker flere separate leggs( f.ek svg-arn) og i en ny bestilling fra arn-cph) begge med SAS. Hva skjer hvis første leggen blir forsinket og jeg ikke rekker neste. (har f.eks latt det være 2timer mellom flightene.
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Som separate bestillinger (på separate PNR) tar normalt ikke flyselskapet noe ansvar. Det kan derimot hende at reiseforsikringen din dekker det. Min reiseforsikring dekker innhenting av reiserute på opptil 25.000 kroner (pluss opptil 2.500 kr per natt i hotellutgifter per person) dersom det blir en forsinkelse på to timer eller mer.
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken reiseforsikring har du?
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker Amex platinum for å kjøpe billettene. Gjeller det reise med poeng? Amex klarte ikke å book meg fra ORD via ARN til SVG. Det var masse ledig så ble forbanna og booket fra ORD til ARN. Så kan vel si at en av disse to påstandene er rett. SAS har verdens dårligste Booking system. SAS bevist saboterer. Tror dere det er sjangs for at jeg får de til å booke in legg til SVG uten å bruke poeng.
     
    Last edited: 30. nov 2015
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg leste at de lar deg reise på en senere avgang, men at det ikke dekkes noen kostnader, samt at dette er en ikke-garantert service.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden