Hei Sikkert feil plass å poste dette, men blir ikke helt klok på forumet her. Så beklager Hvis man booker flere separate leggs( f.ek svg-arn) og i en ny bestilling fra arn-cph) begge med SAS. Hva skjer hvis første leggen blir forsinket og jeg ikke rekker neste. (har f.eks latt det være 2timer mellom flightene.
Som separate bestillinger (på separate PNR) tar normalt ikke flyselskapet noe ansvar. Det kan derimot hende at reiseforsikringen din dekker det. Min reiseforsikring dekker innhenting av reiserute på opptil 25.000 kroner (pluss opptil 2.500 kr per natt i hotellutgifter per person) dersom det blir en forsinkelse på to timer eller mer.
Bruker Amex platinum for å kjøpe billettene. Gjeller det reise med poeng? Amex klarte ikke å book meg fra ORD via ARN til SVG. Det var masse ledig så ble forbanna og booket fra ORD til ARN. Så kan vel si at en av disse to påstandene er rett. SAS har verdens dårligste Booking system. SAS bevist saboterer. Tror dere det er sjangs for at jeg får de til å booke in legg til SVG uten å bruke poeng.
Mener jeg leste at de lar deg reise på en senere avgang, men at det ikke dekkes noen kostnader, samt at dette er en ikke-garantert service.