Jeg skal snart ut på en bonusreise med Eurobonus (companion ticket) fra OSL til LAX via BRU, LHR og HND. Det var ikke noe ledig direkte mellom OSL og LHR. Første flighten er med SAS til BRU og neste flight er med Brussels Airlines til LHR. Alt på 1 booking. Jeg har prøvd å google hva som kreves av dokumenter og tester og ville gjerne sjekke med dere på forumet om det er noe jeg har glemt eller gjør feil her. Vil gjerne unngå å stå på OSL og få en denied boarding pga manglende dokumenter eller tester / attester / dokumentasjon 1. Jeg må fylle ut en passenger locator form for min reise til Brussel fordi om jeg kun er i transit. Står først at man ikke trenger å fylle ut denne hvis man skal være mindre enn 48t i Brussel. Men lenger ned på PLF siden står det at hvis man ankommer med fly så må PLF fylles ut uansett 2. Jeg må bestille en antigen test av en leverandør i UK og få denne sendt til hotellet. Skal overnatte på LHR landside en natt før neste flight til HND. Av denne test leverandøren får jeg da en kode. Jeg har snakket med hotellet og de kan ta vare på denne til jeg ankommer på kvelden. 3. Denne anitgen test koden bruker jeg da for å fylle ut en PLF for UK også. 4. Jeg skal ta en kommunal PCR test dagen før avreise og en privat antigen test med attest samme dagen jeg reiser. Jeg har lest at antigen test bare er grønn i 24t så da kan jeg skrive ut denne fra helsenorge i tilleggen til attesten jeg får utlevert. PCR er vel grønn i 72t på helsenorge? 5. Både antigen test og PCR er godkjent i USA og antigen testen vil være tatt 3 dager før siste flighten fra HND til LAX med NH. Så da burde denne være ok også. 6. Det vil være SAS på OSL som da er ansvarlig for å sjekke begge PLF (både den for Belgia og UK)? Må jeg registrere noe på hjemmesidene til Brussels Airlines i tillegg? Eller kan jeg legge inn all dokumentasjon på SAS.no Beklager mange spørsmål, men jeg håper det er noen som har noen erfaringer her de kan dele med meg. Jeg tenker spesielt på rutinen i Brussel på flyplassen angående tester og dokumenter. Til info skal jeg fly hjem fra SFO direkte til CPH og OSL med SAS i C. Her fikk jeg brukt FlyPremium med Eurobonus på enveis billett (36000 poeng) Jeg måtte kjøpe en revenue billett selv mellom LAX og SFO siden det ikke var noen tilgjengelighet via Eurbonus på denne delen. Jeg bestile United First for ca 2000 NOK til SFO 3.5t etter at jeg lander i LAX med NH fra HND. Jeg kunne valgt American eller andre selskaper også. Men siden jeg ankommer med NH så er jo United i samme allianse, så tenkte det lureste er å være innenfor samme allianse hvis noe skulle skje. Jeg vet jo at dette er en seperat billet, så noe risiko har jeg hvis NH er forsinket til LAX.
Når det gjelder #2 og #3 er det ikke nødvendig med test for transit under 24t på LHR, selv om du overnatter landside på LHR.
Gjerne sjekk ut https://www.traveldoc.aero.. legg inn flyplassene etc, så får du en detaljert oppsummering av hva som kreves etc.. God tur!
Fant ut en ting i dag. Når man reiser til USA så må vi fylle ut APIS informasjon om passnummer og første natt. På min booking på SAS kommer ikke opp valg for å legge inn adresse. Fikk kun opp APIS for UK. Jeg måtte da ringe inn til SAS og de la til dette på bookingen. For å være sikker la jeg inn dette selv på Brussel Airlines og ANA også selv.