Spørsmål om reiser bestilt med EB-poeng

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av mthoen, 19. febr 2015.

  1. mthoen

    mthoen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen!

    Jeg er en reiseglad mann på 30 år som startet med EuroBonus i september i fjor. Bonusfeber.no oppdaget jeg for 2 mnd siden :)

    I skrivende stund sitter jeg på stranden i Goa, og hjemreisen min gir meg nok flyvninger til å nå EuroBonus Silver.

    I dag så jeg at SAS har poengrabatter på diverse destinasjoner. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

    1. Om jeg bruker poeng på å bestille en reise; vil jeg tjene (basic) poeng på disse turene om jeg kun er EuroBonus member? Eller må jeg være Silver for å kunne opptjene poeng på disse reisene?

    2. Vil jeg kunne tjene poeng på disse reisene uanvengig om jeg velger 'Go' eller 'Plus'? Og tjener jeg eventuelt flere poeng på å velge Plus?
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Du vil aldri tjene bonuspoeng på en reise som kun betales med bonuspoeng. Om du derimot velger funksjonen hvor du betaler noe i kroner og noe i poeng, vil du opptjene poeng.

    Velkommen til forumet :)
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Verdt å nevne at disse gjerne koster (mye) mer poeng, men har "vanlige" billettregler og tilgjengelighet.
     
  4. mthoen

    mthoen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar :)

    Da regner jeg med at disse heller ikke gjelder som kvalifiserte flyvninger mot høyere bonusnivåer..?
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer..

    Billetter betalt med points+cash (også kalt "beste tilgjengelighet") teller mot kvalifiserende flyvninger og man får poeng, men er som sagt meget mye dyrere om du ønsker å bruke poeng til betaling.
     
  6. mthoen

    mthoen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Da er jeg litt klokere. Takk for hjelpen :)
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Oppfølgingsspørsmål fra sidelinjen:
    Hvordan er det hvis man kjøper en SAS Go billett og oppgraderer med poeng? Hva slags opptjening får man da?
    Kan man oppgradere en SAS Go billett kjøpt med poeng på Optiontown? Hvis ja, gir det da opptjening?
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering med poeng gir ingen ekstra poeng. Kun oppgradering via optiontown gir deg ekstra poeng.

    Ukjent om du kan oppgradere en SAS GO poeng billett.
     
  9. mthoen

    mthoen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Finnes det en guide for oppgradering via Optiontown? Jeg har prøvd to ganger, men det står kun at det ikke er ledige billetter.

    Skal jeg trykke "Join the buzz"?
     

Del denne siden