Spare poeng på backpackingtur

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mika, 15. okt 2016.

  1. mika

    mika Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, dere!

    Jeg skal ut å backpacke i Asia i januar-mai. Nå tenker jeg det er på tide å begynne å bestille litt billetter, og lurer derfor på om det er noen som har gode tips til hvordan jeg kan gjøre dette på en smart måte for å samle poeng. Jeg ønsker å reise billigst mulig da budsjettet er trangt. I perioden før turen vil jeg handle for ganske store summer (blant annet nytt kamerautstyr til omlag 30-40k), og jeg vet ikke om det er noe mastercard jeg kan bruke til dette for å få inn litt poeng og som jeg vil ha nytte av i Asia?

    Landene jeg tenker meg til er (listen blir nok kortet en del ned siden det er mange land å bite over på kort tid, men her er de jeg tenker på for øyeblikket):
    • Dubai
    • India
    • Bangladesh
    • Myanmar
    • Vietnam
    • Thailand
    • Malaysia
    • Singapore
    • Kina
    • Sør-Korea
    • Japan

    Jeg er heeeelt fersk når det kommer til bonuspoeng og lignende, men jeg vet at mange drar goder av dette. Jeg har prøvd å lese litt, men sliter veldig med å forstå og sette meg inn i det. Kanskje noen av dere erfarne her inne umiddelbart har noe peil på hva jeg bør gjøre?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Beste Amex gir 20/100kr. Vil du ha mest mulig poeng så sjekk om du kan få noe trumf ved bruk av viatrumf. Da bør du gjøre kjøpet ASAP for trumfen tar noen måneder før de er på konto(3-4). 1trumf=1kr eller 13,89eb poeng som alle her inne er enig om er det beste valget.
     
  3. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Skal du på én natt på hostel, og hostellet koster under cirka 530 kroner så lønner det seg vel å bruke SAS sin hotels.com-side (600 poeng ber bestilling) kontra Viatrumf (8% av summen).
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde gjort følgende (hvis du starter fra "scratch"):
    • Opprettet Eurobonus-konto (gratis)
    • Opprettet Trumf-konto (gratis)
    • Opprettet ViaTrumf-konto (gratis)
    • Bestilt Shell Mastercard (gratis) og knyttet det til Trumf-konto (jeg regner med at du ikke er interessert i å betale for AmEx)
    • Booket flest mulig reiser med Star Alliance-selskaper og legge inn Eurobonus-nummer i reservasjon
    • Betalt alle flybilletter med Mastercardet
    • Booket overnattinger med hotels.com og ViaTrumf (du logger inn på ViaTrumf-siden og åpner hotels.com som link derfra) og betalt med Mastercardet, med mindre summen er så lav at du heller booker via SAS (se @Sliteren sin kommentar over)
    I tillegg betaler du selvsagt alle innkjøpene du gjør før reise med Shell Mastercard. Når du betaler den månedlige fakturaen innen fristen (ca. 14 dager) tilkommer det ikke gebyrer. Etter hvert bør det da begynne å tikke inn noen poeng på din Eurobonus-konto. Pengene som tjenes opp på Trumf-konto må overføres manuelt til Eurobonus-konto. I tillegg vil du opptjene ekstranetter via hotels.com.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi da slipper man å betale årsavgift, og jeg forsøkte å gjøre det så billig som mulig for han/henne. Men man kan jo selvsagt begynne å regne på hvor mye man må handle for før det lønner seg å betale for å få de ekstra 1,44 poengene per 100 kr.
     

Del denne siden