Spesialmat SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 14. juli 2017.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Flyr fra AGP i morra til Bergen og fattern fikk bud på oppgradering til Plus gjennom.

    Er det mulig å få bestilt glutenfri mat til ene fam-medlemmet? Må man ringe?

    Takk for svar

    Edit: noen som har link? Finner ikke noenting


    Edit2: inne i bestilling av måltid har dem bare salat, middag og det standard dritet??


    Edit3: ene siden til sas sa det måtte bestilles innen 18 timer før (noe det er nå, flyet går seint), mens en annen side på sas sa det var 24 timer før. Er vel for seint da!
     
    Last edited: 14. juli 2017
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    I plus er det ikke noe vits i særbestilling. Du har fri tilgang til alt på tralla uansett...
     
  3. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har dem glutenfri i tralla tror du?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    7,792
    Bonuspoeng:
    183
    Nop, må forhåndsbestilles
     
  5. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Sånn helt ærlig kan du bare drite i å bestille noe spesialmat på SAS.

    Har i 15 år prøvd å bestille mat uten fisk og skalldyr uten suksess...

    Unnskyldninger, dårlig service fra diamantmail/kundeservice og fortvilte kabinansatte som ikke vet hva godt de skal gjør er gjennomgangsmelodien!

    Kim
     
    Sikiduck liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Pleide å spesialbestille for eksen før i tiden uten problemer. Fikk alltid det hun skulle ha. Men du er nok mest sannsynlig for seint ute dessverre, men du kan jo alltids prøve å ringe SAS.

    Finner hvert fall menyen her: https://www.flysas.com/en/travel-info/other/special-meals/codes/

    Edit: Usikker på tiden men rakk faktisk å ringe SAS etter at en Plusgrade oppgradering gikk igjennom engang så du kan jo være heldig!
     
    Last edited: 15. juli 2017
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar alle!

    Tenker jeg prøver å kontakte dem i morra. Ringe eller chat?
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Alltid best å ringe spør du meg.
     
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg det riktig? På langstrekke inpluss får du et utvalg av mat og det er ikke nødvendig å forhåndsbestille (i mitt tilfelle fisk-/skalldyrfri) måltid?
     
  10. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Om du tenker på IC flight får du en bestemt forrett, 2 valg av hovedrett og en dessert.
     
  11. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hos SAS kan man på flyvninger over 2 timer (nesten sikker på at det er grensen) alltid bestille spesialmat på Plus innen Europa. På langflyvninger kan man gjøre det i alle serviceklasser.

    Det har i flere år funket for meg uten unntak. Forutsetningen er at det gjøres 24 timer eller mer innen avgang. Det kan gjøres per telefon eller chat til SAS, eller gjennom reisebyrå. Det er helt standard service-koder som legges inn i reservasjonen.
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Er flyvninger over 90 minutter. 24t før.

    https://www.sas.no/faq/inflight/kan-jeg-bestille-spesiell-mat/
     
  13. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    90 min? Takk for info, nyttig korreksjon!

    For øvrig forstår jeg ikke hvorfor noen opplever et behov for å omtale maten og det annet som serveres som "drit".
    Det er etter min ringe mening ganske forsøplende for diskusjonen, og jeg ser ikke hvilken annen virkning det skulle kunne tiltenkes enn å fremheve at en selv er høyt hevet over andre reisende. Er man så misfornøyd finnes der jo tallrike andre selsksper å fly med. Fri og bevare o_O
     
    Nanping, kaijoar, Kenneth79 and 3 others like this.
  14. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Mulig det var meg du siktet i en post lenger oppe, men om du ser godt etter sier jeg ikke maten er "drit". Det jeg sa var at han kunne "drite i" å be om spesialmat, samme som å gi faen i å gjøre det... :)

    Årsaken til at jeg sier det er at hos SAS kan man ikke bestille mat uten fisk og skalldyr, som man kan hos mange andre selskap. Trenger hverken Halal, kosher, laktosefri eller diabetisk mat. Kun uten fisk og skalldyr... Og det var det jeg uttalte meg om. :)

    Og andre selskaper kan man selvsagt velge, men jeg har rundt 100-150 flights i året med selskapet som er mitt valgte (SAS) og spiser nå mest før avgang eller ber om få mat fra f.eks GO-tralla (pizzaslice etc), noe crewet gladelig gir deg om det er fisk/skalldyr i måltidet de serverer.

    Kim

    Kim
     
  15. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ringt i dag og fikk en laaaaaang liste med tullemat man kan velge, men fisk/skalldyr kan man ikke velge bort på forhånd. Har sagt til stakkars at jeg ikke bryr meg om jeg få servert hund, katt eller ape, så lenge det ikke er fisk... Hallall, kosher, vegetar, bla bla blubb...

    Må satse på å snakke hyggelig med "Saftschubse" på flyet :)
     
  16. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ser forskjellen, og det var heller ikke din post jeg siktet til. Det var trådens første post, hvor bl a følgende skrives: "Edit2: inne i bestilling av måltid har dem bare salat, middag og det standard dritet??"

    Slikt synes jeg helt enkelt på skribentens vegne er pinlig å lese :)
     
    thecoldfish liker dette

Del denne siden