Spill og annen moro

Tråd i 'Off-topic' startet av spacecosmos, 20. mars 2020.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Siden vi nå har en off-topic kategori, kan vi jo diskutere litt spill og annen moro i denne tråden. Håper folk ønsker å bidra. :)

    Jeg klipper og limer inn min kommentar fra en annen tråd her som en start:

    -

    Jeg kjøpte Assassin's Creed Odyssey med 65% rabatt i dag (Playstation Store) og Shadow of the Colossus gratis! (Plus). Ellers er fortsatt Modern Warfare på "salg".

    Vurderte Red Dead Redemption 2, men ingen salg eller rabatter foreløpig.

    Jeg elsker virkelig eventyrspill (med gode historier og ulike nøtter man må knekke) av typen Uncharted, Tomb Raider, GTA, etc. Er det noen som har flere tips, så gi gjerne lyd fra dere! (Gjelder altså PS4 for min del.) ;)
     
    drsyk liker dette
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,267
    Likes mottatt:
    17,539
    Bonuspoeng:
    293
    RDR2 trenger ingen rabatter eller salg! Verdt hver eneste dollar
     
    drsyk liker dette
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    Da høres det ut som The Witness kan være for deg. Virkelig hjernetrim. Det samme med Return of the Obra dinn - helt amazing (hos mange goty i fjor), og utrolig soundtrack. Holdt på å irritere meg grønn og måtte google meg litt frem på de 3 siste, aldri vært så irritert over å innse egne begrensninger.

    Fikk endelig fullført expansion til The Witcher 3 (som er mitt GOAT-spill); blood and wine. Helt fantastisk det også.

    SOTC er jo en gammel klassiker. Samme med Ico.
    Spiderman-spillet samt det nye Star Wars spillet er også veldig gode actionspill med solide historier og bra gameplay.

    Horizon Zero Dawn er litt mer RPG-aktig, men også det utrolig historie. Et av få spill de senere år som faktisk har hatt en plot-twist jeg ikke så komme.

    Synes personlig RDR ble litt kjedelig, så spilte det vel bare i en 15 timer elns.

    På pc har du jo nettopp fått det nye Ori and the Will of the Wisps - nydelig platform spill. Evt har jeg i det siste begynt å spille Keep talking and nobody explodes. Meget artig samarbeidsspill hvor 2 stk spiller sammen. Den ene er bombetekniker som skal defuse en bombe og den andre har manualen/fremgangsmåten på hvordan det skal gjøres, så må man forklare hverandre hva man skal gjøre og ser, uten at man vet nøyaktig hva den andre vet.
     
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det har du selvsagt helt rett i. :D Jeg tenkte bare å få unnagjort de siste innkjøpene før jeg starter på RDR2. Jeg liker egentlig å gjøre meg ferdig med ett spill av gangen. Men måtte bare slå til på de andre når de var så rimelige - og helt gratis for SotC sin del. :cool:

    Ble ferdig med Campaign-mode i Modern Warfare for to dager siden og spilt litt multiplayer siden det. Synes multiplayer er gøy, men ikke gøy. :p
     
    drsyk liker dette
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for gode tips! Da skal jeg prøve disse når jeg er klar med de andre. :)

    Spiderman og Star Wars har jeg ikke spilt enda, men står på to do-listen faktisk. Ellers er jeg enig med deg angående Horizon Zero Dawn. Episk!
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok å fortsette på RDR2 i løpet av helga.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Mass Effect 1-2-3 har gode en-player historier, noe som ikke har vært så stort fokus hos enkelte produsenter de siste årene. Har inntrykk av at det kun er online multiplayer som gjelder...
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,799
    Likes mottatt:
    10,345
    Bonuspoeng:
    183
    Holder meg til mobilen når jeg spiller og de siste månedene har det gått i Nonogram. Får ikke nok av det og det er utrolig avhengighetsskapende også får man litt hjernetrim også.
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    Solo spill:
    Assassin's Creed Odyssey, snart er alle Cultistene slakta 4 igjen før sjefs Cultisten står på tur(3 under sjæfen). Neste Solo spill på agendaen Check...

    Gruppe spill:
    Fifa 2020... Døds gøy å være bedre enn motstanderne :D


    På bestillings listen:
    Modern warfare 2 :cool:

    RDR2 Er det virkelig så fetttttt? (seriøst spørsmål)
     
  10. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Red Dead Redemption 2: Ultimate Edition til latterlige 329,- akkurat nå.

    Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition til 181,-

    Uncharted: The Nathan Drake Collection
    og
    Journey: Collectors Edition, begge helt gratis!

    Samtlige spill til Playstation 4.
     
    drsyk liker dette
  11. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Tøft! Jeg har noen flere Cultists igjen. Har level 53 og må få tatt alle de små side-questene også. :)

    Og ja, RDR2 er bra! ;)
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,267
    Likes mottatt:
    17,539
    Bonuspoeng:
    293
    RDR2 med iPad som viser kart, ennå bedre spill av det :)
     
    drsyk and spacecosmos like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    Har endel side quest igjen, men Cultistene er nå eliminert(ingen spoiler alert her), mistet interessen etter dette :( Vi se om gidder å ta opp side quests...

    RDR2 skal vurderes...
     
    spacecosmos liker dette
  14. Alekri

    Alekri Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Mount and Blade 2 Bannerlord kom ut i early access for noen uker siden, fantastisk spill!

    Ufattelig gøy å sette seg inn i et middelalderunivers hvor du kan lage ditt eget empire, være med i slag med 1000 mennesker i slagmarken etc..

    Spillet er som nevnt i early access og har en del bugs om dagen, men ellers anbefaler jeg spillet sterkt! Passer fint i disse tider da det er svært tidsoppslukende, hele dagen er fort bort på et blunk når jeg spiller dette...

    Kun for PC dog.
     
    spacecosmos liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    PC, nei å nei, starter med D og slutter med YRT... PS4(5) er greia, men spillet så interessant ut.
     
    spacecosmos liker dette
  16. Alekri

    Alekri Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Haha, du har ikke feil der... Men ingenting som måler seg med tastatur og mus for gaming, ihvertfall FPS spill. I tillegg kan man spare noen kroner med piratkopiering av singleplayer spill hvis man er gjerrig :p

    Bannerlord kommer til konsollene også etterhvert btw.
     
    drsyk liker dette
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der, men en skikkelig gaming PC koster minst 30-40 lapper. Var en "data nerd" i yngre dager. Da det kom nye komponenter på rullende bånd, hadde alle spare pengene fra sommerjobben(16 år gammel, gikk med avisen) gått til PC bygging og PC`n var utdatert etter 1 mnd, da ga jeg opp ;)
     
  18. Alekri

    Alekri Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    30-40 lapper for en PC er jo helt sinnsykt. Brukte vel ca. 12k for en stasjonær PC for ca. 3 år siden som fortsatt fungerer topp (kan ikke ha beste grafikken på alle spill though).

    Men ja konsoll er definitivt mye mer praktisk, slipper å stresse med å oppdatere deler, man vet at man kan spille alle spill problemfritt etc..
     
    spacecosmos and drsyk like this.
  19. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,915
    Likes mottatt:
    10,282
    Bonuspoeng:
    183
    Spiller kun på mobil....akkurat nå CSRacing 2.... highly addictive :)
    F86CA41A-25E0-4521-AEE3-8FEAE693E212.png
     
    drsyk liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Her må jeg nå bare gå i meg selv og legge meg flat. Star Wars Jedi: Fallen Order har jammen meg en så bra en-player story som jeg har lengtet etter! Godt å se at det ikke bare er MMO’s som gjelder.
    Up next er Witcher3, Horizon Dawn og Last of Us...
     

Del denne siden