Slik jeg forstår det så kan jeg booke en reise for tre med bonus poeng, og om en av disse må reise hjem tidligere så kan vi endre returen på vedkommende 24 timer før turen ut starter( tur ikke retur). De splitter ved Booking opp og så betaler jeg 150kr for endring av billett.
Da må du i så fall ha alle bookingene på forskjellige bookingnr. Du kan ikke endre retur for en på samme billett som omfatter flere.
Jo, men kan man splitte en billett uten at man må kansellere den opprinnelige og dele den opp i flere nye? Og da er jo sjansen for at de bonussetene man har sikret seg kan forsvinne som dugg for solen. Jeg ville ikke tatt sjansen på det iallefall....
Ja, SAS har gjort det for meg flere ganger, får ny bookingreferanse på epost 2 sekunder senere. Mens passasjeren(e) som ikke er flyttet ut beholder opprinnelige.
Å splitte en PNR er enkelt, og det eneste mulige dersom én av de andre ønsker å endre sin billett. Man trenger IKKE å søke opp nye bonusplasser om man splitter en PNR . Også fullt mulig å splitte PNR med mange reisende i flere omganger...(dvs. splitte ut flere personer)