SQ Biz

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Salvador, 27. des 2016.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    388 - 17a på utreise
    77W - 11a ("minikabin") på hjemreise
     
  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Alt er jo relativt, så pris/ytelse skal vel være ganske bra.
    Litt verre å forsvare det, men familiær tillatelse ble gitt. Tviler på det blir lagt ut Facebook-spor. Risikerer spørsmål som kan bli en utfordring...
    Gleder meg stoort :D
    Aldri vært på NZ før (et par ganger i SIN). Heller ikke SQ-biz.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner meg igjen... :)
    Bon voyage!
     
    Origo liker dette
  4. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    SQ utsetter connecting flight videre ut fra SIN med 4 timer schedule change (eller kan tyde på at flyet er kansellert, fordi vi er satt på et senere fly med nytt flightnr). Snakk om en reise noen måneder fram i tid. Har man noen rettigheter hvis det påvirker videre reise fra destinasjon i annen booking? (Vi mister flyet videre, som igjen fører til at returen blir kansellert = 6000 tapt). Opplever SQ i Køben som lite serviceinnstilt selv i C/som *G. Tilbydde å reise f.eks dagen før, men da skulle de ha gebyr og prisforskjell.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd schedule change mange ganger og dersom jeg forklarte/foreslo en fornuftig endring, null problem eller kostnad. Både på SQ, LX og LH.

    Prøv SQ i Singapore: +65 6223 8888

    fra Conditions of carriage:

    Carrier undertakes to use its best efforts to carry the passenger and his baggage with reasonable dispatch.

    Times shown in the ticket, timetables or elsewhere are not guaranteed and do not form part of the contract of carriage and Carrier assumes no responsibility for making connections.

    Schedules are subject to change without notice.
     
    samirunway liker dette
  6. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr CPH-SIN-AKL, med et stopp på et par døgn i Singapore. Siste strekning er "operated by Air New Zealand". Vil jeg ha mulighet til å sjekke inn på Changi kvelden før avgang som om jeg skulle fly SIA, eller er det ANZ-regler som gjelder, og dermed innsjekk maks 3 timer før avgang?
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er operating carrier som gjelder ved check-in, så du følger reglene til NZ.

    Om du skal fly NZ 281 på morgenen så kan du fint sjekke inn kvelden før online.
    Check-in counter åpner 3 timer før avgang i T3. Bag drop senest én time før avgang.
     
  8. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Det vil altså si at man ikke har mulighet til å sjekke inn kvelden før, besøke loungen og sove på Aerotel når man flyr med NZ?
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, om du kun har carry-on bag.

    Teknisk sett har du heller ikke tilgang til lounge på kvelden. Normalt er regelen hos *A flyvning samme dag eller innen 5 timer etter midnatt.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte en tur med SQ fra DPS til SIN på Garuda Indonesia sine nettsider markedsført med GA-flightnummer men operated by SQ. Kan jeg forvente opptjening i EB og/eller *A Gold fordeler?
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Og der kom telefonen fra sjefen som jeg tror de fleste her inne drømmer om... :D:eek::)
    Jeg må en svipptur til Australia neste lørdag og frem til onsdag for møter...
    Og da sier reisepolicyen business ;-)

    Sjekket reiseruter fra Bergen til Sydney, og SQ kommer på topp i forhold til reisetid (viktig må vite).
    Når jeg sjekket SQ sin nettside så kostet business 47', men på 3. parts sider søkt opp via Kayak så kom det samme på mellom 28-40', dog når jeg sjekket så var det ikke samme reiserute (lenger tid).

    Så da ble det bestilt på SQ sin side, Bergen - København - Singapore - Sydney. Ikke mange ledige seter igjen når man bestiller dessverre, men har fulgt tipsene i denne tråden.

    Det som var litt morsomt var at om jeg på siste legget hjem ikke tok 8-flyet fra København til Bergen, men flyet kl. 14, så sank prisen med over 6000,- Så da blir det enten noen timer i loungen, eller jeg prøver å snike meg med 8 flyet om jeg velger å reise uten innsjekket bagasje... Var også billigere om man tok turen om Moskva og Stockholm, men det blir litt vel drøyt ;-)

    Er det for ille å bestille Angus beef burger hos Book the cook, både til supper og breakfast på samme flygning? ;-) (elsker burgere)
     
    Last edited: 10. nov 2017
    ejoa, Islending, DanH and 8 others like this.
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har flotta på meg og familien 4 seter i SQ Biz OSL-FRA-SIN-MEL//SYD-SIN-CPH-OSL, og reiser med to ganger 380, SQ25 ogSQ232,350 og 777-3ER. Ser at alle bulkheads er blokka, og tenke eg skulle sende SQ Danmark ein epost for å høre om å få nokre tilgjengeleg? Men kva er best for to vaksne og to born på 6 og 11(og 12) i SQ biz. Ungene vil sikkert ut å utforske litt, uten at me skal plage andre, og er det trapp kun foran og bak på 380 og kan me bruke nokon av dei for å sjå seg om?
    Eg er 194, og ser også at det er nokre issues på dette.
     
  14. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte en mail til SQ (DK), men fikk ikke åpnet opp bulkhead (11) på noen av flightene. Må gjøres på flyplass...
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Får prøve ungekortet, og legge på litt eg er lang kortet. Så får me sjå om det held, og elles få på ungen har bursdag på reise kortet!
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Skader ikke å prøve å sende en e-post i alle fall. Men viss ikke det går så vil jeg anbefale deg å legge inn ett varsel på ExpertFlyer på de (bulkhead) setene du ønsker på aktuelle flyvningene. Min erfaring er nemlig at de blokkerte bulkheadsetene blir åpnet for "alle" ett par dager før innsjekk og da kan dere velge disse om de fremdeles er ledige.
    Og med fire personer på tur, derav en med ekstra lengde, så må bulkheadsetene være perfekte spør du meg. Så kan dere bytte litt på å sitte i midten og ved vinduene. Lykke til!
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Og vipps har me bakerste rad på a380 frå FRA til SIN for oss sjølve, litt semiprivat i allefall, sjølv om det kanskje støyer litt meir?
    Nokon som har testa dobbelseng i den nye a380 BIZ? Har dagflygning frå Syd til SIN på ny konfig, men litt usikker på om det er vits i? Kanskje berre for bilete?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Rad 96? Ser det er flere som anbefaler denne på nett ja, men antar at det kanskje kan være litt mer støy der bake pga toalett og galley. Men sikkert fint med en liten "mini-kabin" for dere selv ja :)

    Så dere får prøvd den nyeste kabinen også altså? Nå ble jeg enda mer misunnelig! ;) Og klart dere må teste ut dobbeltsenga! Kidsa i hvert sitt sete ved vinduene og du og mor i midten? Kan da vel nesten ikke bli bedre det vel?
     
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikkje før i januar 2019, så ganske lenge til
    Prøvde å seie det til kidsa, men dei var klar på at dei skulle flotte seg i dobbelsenga å sjå på film. Når eg ser på breida på setene til SQ, så får me kanskje plass til alle der?
     
    DanH liker dette
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det tror jeg faktisk skal gå veldig bra :)
     
    ValdresBjarne liker dette

Del denne siden