SQ Biz

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Salvador, 27. des 2016.

  1. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg sitter å vurderer en liten get away i påsken til enten Sydney eller Wellington med SQ biz. Dette blir en betalings tur både for å få poengene men også ett steg nærmere CT og EB gull. Jeg har ett ønske om å teste ut den nye kabinen på A380 i denne forbindelsen. Jeg tenker som så og få poeng mot EB konto, men jeg har noen 30.000 poeng hos SQ som jeg skulle likt å bruke opp enten ved en upgrade til F på en flight(antar dette er for lite poeng?) eller ved delbetaling på billetten.
    Så mitt spørsmål er:
    Går det ann å legge inn EB nr for bonus sin del, samtidig som jeg kan benytte meg av de 30.000 som jeg har hos SQ? (og hvor mye er upgrade fra biz til first?)
    Hvordan finner jeg enklest rutene som benyttes av A380 sin nye kabin?
    Er det mulig å komme seg til Welington med ny kabin?
     
  2. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Ankom faktisk FRA i dag med SQ26, sete 96A. Ble ikke plaget av støy fra galley, og toalettet rett bak var det stort sett bare jeg som benyttet. Jeg tør påstå at A380 på siste rad har mindre flystøy enn 77W på rad 11 som er første rad i business. For en familie på 4 er rad 96 helt perfekt med minikabinen, og dere har enkel tilgang til begge midtgangene ettersom det er passasje både foran raden ved nødutgang og bak via galley. Legg merke til at begge vindussetene på denne raden er ørlite smalere pga nødutgangen rett foran, men uansett bredere enn sannsynligvis alle andre businesseter. Jeg innbiller meg også at setene i midten hadde litt mer benplass i lengden (jeg brukte vindussetet som stol og midtsetet som seng). God tur!
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for attendemelding! Det høres heilt topp ut, og det er godt å ha sikra seg bakerste rad! Føltes det kaldare en normalt? (Og eg liker det kaldere en normalt på nattflyving som dette er)

    Og innlegga over her passer vel ikkje heilt inn i denne tråden?
     
  4. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Litt kaldere enn foran i kabinen var det, og det skyldes nok nødutgangen, men jeg er som deg og synes det bare er en fordel. Altfor mange kabiner er for varme til å sove i. SQ har også en tynn dyne som fungerer bra!
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Har booket påsketur til SYD(en), og prøver nå å finne riktig taktikk for å velge seter på flyene. Det er mange meninger om dette, og man kan jo miste nattesøvnen over mindre..

    A350 CPH-SIN (2013J), her har jeg valgt 15 D og F
    777-300ER SIN-SYD og SYD-SIN (2013J), her har jeg valgt 17D og F begge veier
    A380 SIN-LHR (2006J), her har jeg valgt 14 D og F

    Alle bulkhead-setene er blokkert.
    Har satt opp seat alert på EF på disse setene på alle flightene:
    A350: 11 og 19 D/F, a380: 11D/F og 96 D/F, 777: 11 D/F og 15D/F

    Er det mulig å få kloa i noen av disse setene på annen måte enn å vente til 48 timer før avgang?

    Hvis jeg ender med de setene jeg velger nå, har jeg bommet stort på noen av valgene?
     
  6. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    jeg hadde tur til Tokyo i begynnelsen av juli i år med SQ.
    Tilfeldigvis var jeg inne på bookingen min akkurat èn uke før avreise, og fikk da velge bulkhead på alle mine 4 flighter på denne bookingen. Usikker på om det er èn uke som er grensen, eller om det var tilfeldig at jeg var inne og sjekket da...

    - shu
     
    holmen liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tidligere fått hjelp av [email protected] til å velge blokkerte seter, det eneste som har vært problematisk har vært rad 11 på noen flyvninger.
     
    holmen liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Takker, det skader jo ikke å prøve!
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg mailet med CPH_reservations, og har nå fått bulkhead hele veien. (19 D/F på A350, 15 D/F på 777 og 96 D/F på A380).

    Svar om rad 11:
    Har satt seat alert på EF på disse.

    Nå er det bare å krysse fingrene for at det ikke blir masse barn som trenger bassinet på disse flightene..
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er bedre med rad 11 enn andre bulkheadseter? Lenger avstand til Galley?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    De er helt foran, og har dermed mindre trafikk rundt seg. I tillegg er det ikke bassinet (så vidt jeg kan se), så det er ingen fare for at man blir flyttet på hvis det kommer noen som har med små barn. Pluss at det ikke er noen med små barn som blir sittende ved siden av.
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fyrste rad på 77W er litt kortere enn den bak så vidt eg veit. Eg fekk ikkje plass i lengda, men søv fint på sida! (Er på 193)
    Bulk på A350 er så veldig mykje betre enn vanlege seter på A350!
     
    Jorge and holmen like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er litt lavere enn deg, så hvis jeg skulle få rad 11 så blir jeg nok fornøyd uansett.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Men bulkhead på 77W er uansett bredere enn vanlige seter? Altså at man slipper å ligge på tvers?
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det da jeg fløy LHR-SIN i 2017 ihvertfall (ny kabin). Kan ikke huske noen problemer med lengden heller, og jeg er 1.96.
     
    holmen liker dette
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mykje betre enn vanlige seter, men ein er ikkje nøgd før alt er perfekt!
     
    holmen liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig sant.
    Nå har jeg bestilt flytur til Australia for poeng, men det er i Biz, ikke F.
    Jeg har fått velge bulkhead seter, men det er ikke rad 11.
    Kanskje jeg bare skal avbestille hele turen, siden det ikke er 100% perfekt? :rolleyes:
     
    ValdresBjarne and shu like this.
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ei yrkesskade, då eg har jobba, og jobber med sensorikk på mat og drikke, og det er sjelden du finn noko som er 100%, og er litt kritisk.

    Om ein skal vente på at alt skal bli 100%, så får ein aldri reist.

    Nøgd nok er er det noko som heiter! Og sjølv om SQ Biz er litt slik kvardagskost, så får det deg down under!
     
    Last edited: 16. juli 2019
    dahlmath and holmen like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Så sant som det er sagt.
    SQ Biz er absolutt ikke den verste måten å reise på. :cool:
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kan overleve eit sete som er litt for kort til å sove i som heime, champagne som ikkje er DP eller Krug, litt lune satay, eit garlic-brød som er litt seigt i kantene og mat som ein får betre på ein fin restaurant.
     

Del denne siden