SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Christina/Chrizstina har jeg pratet med noen ganger og opplever henne lite løsningsorientert. Spesielt hard på enkle reroutings pga ikke tilgjengelig direkte.
    Og da tenker jeg ikke på alle de kreative USA via Asia. Nei, det er de vanlige som er innenfor reglene og som hundrevis av bookinger viser at alle andre agenter godtar.

Kommer med motforslag med FRA-BKK i C direkte når jeg prøver å booke F. Det var én agent som tilbydde 9 legs siden jeg var EBD, men da jeg ringte opp igjen fikk jeg Christina, no go selvsagt :)

Det med 8 el 9 legs mener jeg en bør være fleksible på utifra award-tilgjengelighet. Noe flere andre agenter også er. Skjønner at de er lei av kreative bookinger, men det er også vanskelig å finne legs på distanser.

2. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Kjapt spm til SQ F. Har 8 timer i singapore etter ankomst fra DPS før turen går videre til CPH.

Jeg regner med at jeg bare kan spasere ut av flyplassen og oppleve byen med håndbagasjen min, for så å komme inn igjen senere på kvelden?

3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer..

Har gjort dette selv, Man går bare gjennom passkontroll litt bortenfor, og ned en etasje for Loungeområdet.
    Og så gjennom sikkerhetskontroll med Boardingpass når man returnerer.

Det er mulig å oppbevare bagasje inne på terminalen, mot fee, men dog ikke Laptop, om jeg husker rett..

C

4. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk.

Men kan jeg ikke sende bagasjen direkte fra dps til osl?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, men håndbagasje.

Chrisbgg and Oslo1989 like this.
  6. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk booket CT med SQ F på SIN-AKL, AKL-SIN og SIN-CPH i november. Lenge å vente! Blir første CT- og F-tur på oss.

Hvordan vet jeg om det er de nye suitene på disse flightene?

7. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Flya med dei nye suitane har berre 6 suitar, dei gamle har 12. Dessverre er ikkje dei nye suitane sett inn på ruta til AKL endå, og eg fryktar det er optimitisk å tru at det skal skje før november (eg har også booka same rute i november).

jgroneng liker dette
  8. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Når i Nov? Jeg har samme rute
    18 til 22 nov

9. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Er foreløpig i AKL frå 13.-21. november. Vurderar å booke vidare til ei av øyene ute i Stillehavet, om det dukkar opp noko attraktivt i NZ C.

Anton80 liker dette
  10. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurte også på dette. Da må jeg øke antall dager på tur.

Noen tips ut i Stillehavet?

11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Har inga erfaring, men Tahiti høyres festleg ut. Då kan ein eventuelt fly vidare til Bora Bora eller Moorea. Ellers er eg open for både Fiji og dei fleste andre øyene i området. Heilt sikkert andre på forumet som har erfaringar, Cook Islands har vel slått an her.

12. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har seilt seilbåt fra Norge hele veien til Tahiti.... Riktignok uten å ha vært på Bora Bora eller Moorea. Selv ville jeg nok flydd til Fakarava og fått med meg sørpasset der. Igjen :)

Origo and afirm like this.
  13. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Fly & Øl i AKL 19.11? :D

Anton80, Are, RoadKing and 1 other person like this.
  14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eg stiller!

Origo liker dette
  15. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Høres bra ut:)

16. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63

Jeg er ute på reise og jeg startet CT reisen i Bishkek, Kirgistan og ender opp i Oslo.

17. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å ta den turen som bryllupsreise. Har vært på Bora Bora før og det er det absolutt fineste stedet jeg har vært noengang. Så hjem via vestkysten i USA. Hvor mange poeng må til og er det mulig over en 4 ukers periode? Dette er snakk om CT altså, via Australia

18. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har et spørsmål som jeg tviler på at noen har et definitivt svar på, men nysgjerrig på om det er noen som har testet ut dette: Vi har vel funnet ut at man ikke får bestilt SQ F med EB på de fleste ruter - CPH, MUM og AKL er unntakene jeg har hørt om. Men har noen prøvd å ringe nær avreise, for å se om SQ slipper noe mer last minute - for eksempel fra/til LHR? På min avreisedag i april er det ingen seter tatt foreløpig på formiddagsavgangen med nye F fra London. Litt merkelig om SQ heller lar førsteklasse stå tom eller halvtom enn å la Eurobonusmedlemmer booke det. Jeg tenker å ringe inn for å høre når min reise nærmer seg, men lurer på det er noen andre som har testet...

19. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Kalsnes - Har du vært på Maldivene? Jeg har tenkt samme destinasjon som deg den dagen jeg skal gifte meg. Bora Bora eller Maldivene.

20. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Det skulle ikkje vere noko i vegen for å fly via USA til PPT. Problemet er vel at ingen flyselskap frå *A flyg PPT-USA. Usikker på om nokon agentar vil godta at du flyg til AKL og so vidare til USA.
    Prisen er uansett 180.000 i C og 240.000 i F. Fire veker skulle ikkje vere noko problem for billettane sin del.

Kalsnes liker dette

Del denne siden