Det kan bekreftes. Vi har en rute OSL-CPH-SIN-PER tur/retur, opprinnelig var skatter og avgifter 3400 NOK per pers. Ringte til Tallinn i dag og nye skatter og avgifter er 1200 NOK per pers. Det kalkuleres altså ikke lenger €110 i fuelcharge per pers per vei når man kun har SQ og SK flights! EDIT: Det ser ut som om dette kun var midlertidig. Andre som nylig har endret rute melder om at det nå er tilbake med vanlig fuel surcharge for bestillinger med SQ segmenter...
Ringte bare Tallinn og spurte om de kunne kalkulere nye skatter og avgifter. Og det var visstnok ikke noe problem..
Kan ikke svare på akkurat når de legger ut, men i morges sjekket jeg Travelhacks om det var lagt ut billetter på en flyvning i februar 2019. Denne flyvningen har jeg også satt på varsling hos Expertflyer. Kl 11:30 fikk jeg beskjed fra EF at award billetter var tilgjengelig og det tok ikke lang tid før jeg booket Tror det også er en delay på når billettene blir tilgjengelig og når jeg får varsling fra EF....
Takk for oppdateringen, veldig nyttig å vite at det ikke var nødvendig å gjøre endring på reiseruten. Da får jeg ringe Tallinn for ny kalkulasjon av skatter og avgifter også.
Ringte CT telefonen idag for å få endret skattene på en eksisterende booking med kun SK/SQ flighter. Fikk klar beskjed om at det gjorde de kun ved en faktisk endring, dvs de utførte ikke re-issue av billetten uten endring. Er ikke interessert i å endre reiseruta, så kanskje et navnebytte (eller to) gjør susen?
Så rart, det var ikke noe spørsmål da vi gjorde det samme. Da er det vel bare å krysse fingrene og ringe igjen!
Kan noen forklare meg hvorfor ny kalkulering plutselig? Er det en endring hos SQ nå?, jeg betalte 3600kr per/person til Melbourne, men hadde Turkish Airlines i bestillingen også på utreisen, vet ikke om dette vil ha noe å si om jeg prøver å ringe til Tallin og ber dem å rekalkulere hele summen om igjen?
Okei skjønner, så hvis ruten er som følger: SK, TK, TK, SQ på utreisen, er det ikke mulig å få redusert avgifter? Men hva med på returen da? Der er det SQ, SQ, SK. Litt billigere må det jo være...
Jeg ser også at du nevner her lengre oppe at dette kun gjelder hvis billetten virkelig må endres hvis det er en feil i bestillingen, noe jeg hadde. Operatøren på den første billetten jeg bestilte klarte å skrive inn feil navn på en av de reisende, og dagen etter måtte alt avbestilles og bookes om igjen, men avgiftene ble ikke noe særlig billigere selv om en av flygningene ble tatt vekk.