Hvis returen kun består av flights med SQ og SK slipper du drivstofftillegg på returen, så det bør bli i størrelsesorden NOK 1.000 (110-120 euro) lavere avgifter per person.
Ringte CT-nummeret (64816099) og snakket med en kar ved navn Michael nå nettopp. Han dobbeltsjekket YQ på bonusreiser med SQ og kunne (dessverre) bekrefte at det ikke er noen endringer her. Dermed blir det ingen kreditering tilbake til AmEx for skatter og avgifter i denne omgang... I den grad reiserute har noe å si (?), er min rute TRD-CPH-SIN-DPS og samme strekninger tilbake. Kun SK- og SQ-metall.
Gjeldet det også hvis reisen er påbegynt? Jeg er i Australia nå, men har hjemreise om to uker. Og må det ringes? De skylder meg allerede penger fra endring jeg gjorde rett før avreise, men det vil jo koste like mye å ringe til Norge, spesielt med ventetid på linja.
Merkelig...re-kalkulerte han prisene eller bare kikket han i systemet? I dette tilfellet er jeg tilbøyelig til å tro mer på at ting endres når en faktisk utsteder billettene på nytt, siden flere andre har fått endringer. Synd at det er så personavhengig.
Jeg sjekket først om agenten bare kunne rekalkulere skatter og avgifter, uten å gjøre noen endringer i bestillingen. Svaret jeg fikk tilbake var at dette ikke var mulig - endring i en eller annen form var nødvendig. I forkant av oppringingen hadde jeg funnet en alternativ rute via OSL fra TRD til CPH på utreisen, så det var denne jeg lanserte som kandidat for å få endret bestillingen, og agenten sa han kunne avbestille gammel reservasjon og opprette ny reservasjon i én og samme operasjon (slik at vi ikke mistet setene på øvrige strekker). 5-6 minutt etterpå ringte agenten tilbake og forklarte at den nye reiseruten ville ende opp med tilsvarende beløp for skatter og avgifter, og vi droppet derfor endringen. Han hadde da også "dobbeltsjekket internt" angående YQ på bonusbilletter med SQ, og påstod at det ikke var noen endringer på dette området. Jeg er spent på å se om det er andre her som har vært mer heldige, og / eller om dette bare kan tilskrives "agentruletten".
Jeg fikk også samme svar som deg da jeg ringte i går, at det ikke var noen endringer på skatter og avgifter (OSL-CPH-SIN-DPS med SK og SQ).
Gjorde en liten endring på en tur (OSL-CPH-SIN-SYD-SIN-ICN-FRA-OSL) i dag. Endret en SK flight (fra 9:35 avgangen til 7:50)... Fikk av en merkelig grunn igjen 77,- per pax. Har forøvrig betalt 3749,- i taxes per pers..
Jeg fikk booket CPH-SIN First 3/5 i går. Det viste da F4 på expertflyer og Tallinn sa jeg kunne få to bonusbilletter, hvilket jeg selvsagt takket ja til. Videre fra Singapore til Japan har jeg foreløpig Air China Business via Beijing, da han ikke klarte å finne noe bedre. Jeg ser imidlertid følgende på expertflyer: SQ12 SIN-NRT 77W 0925-1730 F1 SQ634 SIN-HND 77W 1355-2150 F6 SQ636 SIN-HND 77W 2150-0645 F3 SQ638 SIN-NRT 77W 2355-0800 F1 Burde ikke SQ634 (og eventuelt SQ636) ha en potensiell åpning her? Noen som har en formening om hvor lang tid før avreise disse eventuelt slippes, slik at jeg kan ha en viss formening om at jeg får billettene før jeg setter meg i telefonkøen til Tallinn? Tok to timer å komme gjennom i går...
Ringte inn på slaget 09:00 i morges, ble nummer 3 og fikk beskjed om at ungefär ventetid var 22 minutter. Det stemte ikke så aller værst. Ble litt over. Fikk en svenske på tråden og fikk endret vårt legg til København fra Oslo til dagen før (inspirert av vår frende som mistet SQ fra CPH og endte opp med Lufthansa FRA). Det var kjapt og smertefritt, men han kunne ikke beregne skatter og avgifter. Det tolker jeg som at Tallinn sliter igjen, og vanlig SAS overtar for å hjelpe til. Skatter og avgifter skulle han ringe meg opp om senere. Jeg hadde også prøvd i går, men opplevde progressivt utover dagen stadig lengre kø, til slutt 120 minutter. Det går jo ikke an. Jeg må si jeg syns egentlig litt synd på gjengen i Tallinn, for det kan ikke være greit å være dem oppi det her. Svært beklagelig at ikke SAS kan få til en modell som letter arbeidet for de stakkarene. Til sist, det er en ting som irriterer meg grenseløst, og det er den meningsløse reklamen for hvor fantastisk ting kan bli hvis man velger å tjene opp eurobonuspoeng, gjør ditt og gjør datt... Hallo! Hvis jeg ikke hadde visst alt dette så hadde jeg vel neppe vært på CT telefonen i utgangspunktet?
Og vi venter ennå plattformen som skule gjøre det enkelt å bestille Star Alliance bonusbilletter. Som ble lovet, men som selvfølgelig ikke er kommet..
Foreløpig er det ingen som har fått booket SQ F mellom SIN og TYO med EB-poeng. Kan virke som det ikke er åpnet for det på den ruten. Samme gjelder det meste av annet intra-Asia F med SQ, som til PEK/HKG/PVG. Business skal finnes, derimot, men ikke i bøtter og spann.
Jeg ser jeg ikke har fått igjen avgiftene fra min forrige endring 28.02. Fikk beskjed på SAS chat i dag at jeg måtte ta det med Tallin. Det irriterer kraftig at de ikke får ryddet opp i dette. Sist klaget jeg etter nesten 6 uker (via chat) og fikk det igjen etter et par dager. Kan nevne at jeg har blitt overført til Sverige hver gang jeg har ringt inn. Mulig det er der problemet ligger? Det virker som de ikke kan beregne avgifter der uansett, da jeg alltid må vente 10-15 min på å få beregnet dette. Kjedelig å måtte ringe inn og følge opp refund i tilegg...
Nå har det gått helt rundt for Singapore Airlines - eller SAS? Jfr. diskusjonen om at avgiftene med SQ/SK ble redusert i forrige uke. Jeg betalte 2197 før helgen for OSL-CPH-SIN-SYD / MEL-SIN-CPH-OSL. Det var det norske nummeret. I dag ringte jeg det svenske nummeret fordi jeg var lei av å vente på det norske. Jeg endret hjemreisen med en dag, fortsatt samme flighter. Og ble overrasket over beskjeden "Det blir 3200 i avgifter"!!!?? Jeg spurte hvorfor det hadde økt med over 1000 kroner på noen dager, med samme flighter. Hun dobbeltsjekket, og svaret var fortsatt 3200! Hun sa videre "Singapore Airlines satte opp avgiftene i går!"! Betyr det at de gjorde en feil i forrige uke og satte ned avgiftene, for så å øke de igjen i går????? Merkelig. Jeg ringer det norske nummeret igjen for å være sikker!
Finnes det noe nettsted der jeg selv kan endre sete på SQ flighter? (Jeg har bestilt CT til Australia).
Jeg har First CPH-SIN-CPH og Business SIN-SYD og MEL-SIN. Umulig å finne First mellom Singapore og Australia. Mulig det åpner seg noe nærmere avreise?
Er vel dessverre det andre også har erfart. Håper virkelig SQ lar oss booke SYD eller MEL i F i fremtiden Du får holde oss oppdatert om det skulle åpne seg for deg