SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Må man ikke alltid ut av stolen for å lage seng..? Eller tenker du på de som glir ned mot de som «vippes over»?

2. tomagnus

tomagnus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja kan virke som SQ a350 har seter som «vippes forover» (ifølge en anmeldelse her på insideflyer). Dersom jeg blir akutt trøtt kan en slik prosess gjøre at jeg blir lys våken når sengen er klar.

Har tydeligvis ikke nok innlegg for å legge ved link til anmeldelsen.

3. Travelmate

Travelmate Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Fortsatt noen uker til avreise, får håpe jeg får til noe med D

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,436
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjør du ikke. Eneste muligheten i klasse D er å kontakte SQ og betale mellomlegget til F.

Travelmate liker dette
  5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,436
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, kan bekrefte at du må gjøre dette. Alternativt kan du også be crew om å gjøre det for deg.

6. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Av de 777 og 380 jeg har prøvd så må man ut av stolen før å legge ned ryggen slik at det blir en seng.

7. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Me har iallefall slått oss til ro med å sitte SQ Biz kabinen med klasse D, og me er forberedt på den dårlege sørvisen og kjipe mat/drikka.

8. tomagnus

tomagnus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, takker for god info :)

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. :)
    De setene er det vel på 77w også. Ser poenget ditt. Det positive med de stolene er at du kommer «høyere opp» og visstnok får bedre utsikt av vinduet. Har ikke prøvd selv. Skal fly SQ C for første gang i september :)

tomagnus liker dette
  10. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at SQ slipper godt med seter i C på SIN-CPH-SIN ruten. Fikk reservert 4 seter i C i romjulen i dag (dobbel CT). Så til dere som måtte sitte tanker om å ta hele storfamilien med på tur, så er oddsene gode hos SQ.

RoadKing, DanH, Cforoe and 5 others like this.
  11. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,865
    Bonuspoeng:
    183
    Der er 2 ledige F seter på SQ351 15. Feb 2019. Jeg booka ut 14, men da "bare" i Biz. Synest det ble sløseri når jeg bare kunne få F på ett strekk (skal til Sydney)
    Men SQ C gruser jo det meste annet i C

Gullars liker dette
  12. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Vet vi noe om hvor lang tid i forveien de slipper seter? Er det 330 dager som f.eks. Thai?

wilco liker dette
  13. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens er dette gammelt nytt, men jeg fikk bekreftet tilgjengelighet nylig i biz (2 pax) på SQ207 SIN-MEL i A359 i Januar 2019. Når jeg sjekket for et par måneder siden var det bare eco seter tilgjengelig på dette strekket i Jan/Feb 2019, bortsett fra SQ247. Muligens er dette et tegn på at de slipper biz tilgjengelighet på flere og flere strekk....også der hvor de flyr A359:)

Oddvar, pineapple_juice and Gullars like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting er som å lide litt midt i luksusen:D dårlege sørvis og kjipe mat og drikka er vel ikke ord som blir brukt alt for ofte om SQ C, heldigvis.

15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Til sammenligning; SQ B787-10 og TG A359.
    Begge maskinene bruker Panasonic Avionics WiFi og er levert 2018.

Last edited: 07. mai 2018
    Are liker dette
  16. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Må man ringe for å finne tilgjengelighet i C også med SQ? Jeg finner intra Asia på KVS tool men ingenting til SIN. Heller ingen hell i EF.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har forstått det slik at intra-Asia med SQ A333 (den litt kjipere varianten?) er tilgjengelige på United, mens øvrige (777ER, A380 og A359) ikke vises. Disse må du kontakte Tallinn for å få vite ledighet på.

bighc liker dette
  18. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Er det fortsatt kun mulig å fonne tilgjengelighet hos SQ ved å ringe?

Obs - nybegynnerspørsmål:
    Ser det snakkes om å ringe til Tallin og "det svenske nummeret". Jeg har bare norsk nummer. Har foreløpig fått god hjelp der, men ventetiden har vært ca 1 time hver gang. Hvilke nummer kan man ringe?

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du må ringe. DU kan få indikasjon på ledighet ved og sjekke om det er feks F4 i expertflyer på en rute der det feks har 4 F seter. eller registrere deg på silverkris og sjekke tilgjengelighet på award seter i SQ eget bonus program(stemmer ikke alltid overens, men en god pekepinn).

0046184809167
    Merk at det koster penger. Trodde det var fri roaming i EU så hvorfor det koster penger vet jeg ikke? har ihvertfall sett TLF regningen øke men noen hundrelapper i de mnd jeg har ringt dem flittig.

20. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Roaming et ikke det samme som å ringe et telefonnummer, hverken i Norge eller i utlandet når du er koblet opp til din mobilleverandør.

«Roaming is a wireless telecommunication term typically used with mobile devices (like mobile phones). It refers to the mobile phone being used outside the range of its home network and connects to another available cell network.»

Xflipper liker dette

Del denne siden