SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner C seter ned SQ i SAS sin nye *A award booking.

SAJblue liker dette
  2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har testa 787 Biz med SQ? Vurderer å ta ein dag i SIN(på veg til Tokyo i april) og fly 787 istaden for 350(Som eg tester i desember)

3. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Og det er stor forskjell på stolene, på Sq er stolene ca 25 cm bredere en Thai. Og skjermene er også større på Sq 23" vs 16",så er jo også service mye bedre på Sq en Thai..

4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du blander her. Setene har lik bredde og SQ skjerm er 18".

5. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei det gjør jeg ikke,gå inn på Seatguru så ser du dette selv på oversikten på begge flyene. Thai Pitch`bed length 44/73,5" Width 20", Royal Silk Business class will have a 16"AVOD interactive touch screen.Og SQ Pitch 60" Width 30" Each Business Class seat has a 23.0"flat screen.
    Så dette stemmer vel :) Eller sitter du på annen Info en seatguru?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Seatguru er i beste fall veiledende. På Singapore Airlines egne sider kan du lese at skjermen er 18". AirlineRatings skriver at setet er 26" bredt hvis du tar ned armlenet, mens Australian Business Traveller skriver at setet er knapt 20" bredt. The Points Guy skriver at setet er 20" bredt i oppreist posisjon og opptil 26" bredt i lie-flat-mode.

7. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja hva skal man stole på da? for vel holde seg til Flyselskapene sine egne sider da :)

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en del år siden seaguru ble kjøpt opp av et av de store reiseselskapene (var det Expedia) og etter dette har informasjonen i beste fall vært veiledende.

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om dette er nevnt her før, men snakket akkurat med Tallinn ang booking av SQ F mellom Europa og Singapore og forhørte hvilke ruter som var mulig og booke i F

Har i dag SQ F CPH-SIN - men drømmer jo om å få til nye eller gamle Suites i A380 :)

Hun bekreftet at hun hadde fått booket F fra/til CPH,LHR og nytt for meg ZRH, såvidt meg bekjent er det de nye suitene som trafikerer ZRH ruta.

Fant desverre/selvfølgelig ikke noe ledige på mine datoer

PS: Til info er det 1 ledig sete SIN-CPH 23/2-19

Last edited: 03. aug 2018
    DanH liker dette
  10. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,654
    Bonuspoeng:
    113
    Det er visstnok mulig at en gammel A380 blir satt inn igjen på ruten SIN-ZRH-SIN for vintersesongen fra og med 28.oktober og utover. Nye suites går daglig fra og med i forgårs til og med 28.oktober.

DanH and Lars J like this.
  11. lokke

lokke Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har også fått høre fra Tallinn at det skal gå å booke SQ F fra CDG/FRA/LHR med A380 gammel suites (tror dog ikke det går fra ZRH i nye suites da det virker som de waitlister disse selv for KrisFlyer), men har fortsatt til gode å finne et eneste ledig sete. Jeg spurte for moro skyld om en rekke tilfeldige datoer over et spenn på ca 6 mnd, der alle kabinene var tomme på ExpertFlyer, og allikevel klarte ikke Tallinn å finne noe ledig i SQ F annet enn CPH-SIN.

Så er det noen som kan bekrefte at de selv har fått et sete på A380 suites Europa-Singapore? Eller er det bare ubekreftede rykter?

Lars J liker dette
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    De samme rutene var vel nevnt i en annen post hvor et medlem hadde spurt Tallin om det samme.

Det alle har til felles er at det nærmest er umulig å få tak i seter, bortsett fra SIN-CPH og SIN-AKL.

Det kan se ut som at Eurobonus har meget begrenset tilgang til SQ F, bortsett fra CPH/AKL.

lokke and bighc like this.
  13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    La oss håpe SAS snart får lagt inn First i *A booking verktøyet sitt..

flying_all, oleredv and Xflipper like this.
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    i et nyhets brev fra SAS for litt siden stod det vel at avgiftsberegning kommer til høsten(2018? stod ikke år). Så kan jo drømme om at det blir flere forbedringer da :)

EDIT: fra SAS mail "Men senere i høst skal du kunne gjennomføre bestillingen helt på egenhånd. "

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Men senere i høst 2025 (hilsen SAS IT) skal du kunne gjennomføre bestillingen helt på egenhånd :p

SAJblue, jgroneng and Xflipper like this.
  16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har snakket med sales manager i SQ, som bekreftet at det kun er CPH-SIN og SIN-AKL som er "offisielt" åpnet for Eurobonus.

Tenker derfor at andre ruter må skyldes feil eller andre tilfeldigheter.

Lars J, Modegard, lokke and 1 other person like this.
  17. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Familiekonto vart jo også utsatt til hausten 2017, så det kjem sikkert saman med den!

Sjefen1234, joskje and Insomnia4u like this.
  18. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,654
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som planlegger en tur til Singapore neste år og som vil prøve seg på denne hos Tallin / 05400? :)

26.03 OSL-EWR / SAS Biz
    27.03 EWR-SIN / SQ21 Biz

1.4 SIN-EWR / SQ22 Biz
    2.4 EWR-CPH / SAS Biz

2 seter ledig på samtlige flyvninger......

DanH, Are, Oddvar and 3 others like this.
  19. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har prøvd.. Fekk agenten til å setje saman bookingen, men den gjekk ikkje igjennom kontrollen på bakrommet (fekk negativ telefon dagen etter). Prøvde også i Tallinn, men dei nekta å booka tur som innefatta alle tre IATA-sonane.

Eg prøvde rett nok OSL-LHR-SIN-EWR, men spurte også om det ville vere annleis dersom SIN var destinasjonen.

EDIT: Har foreløpig einvegsbooking NRT-SIN-EWR (84.000 poeng) den 18. oktober, men usikker på om eg kjem til å gjennomføre den.

bighc liker dette
  20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe nytt. Finner all info om dette i søsterposten «first tilgjengelighet».

SIN ZRH SIN er gamle suiten som kan bookes for oss EB + CT. De nye suites er kun for KrisFlyer.

Del denne siden