Nokon som har testa 787 Biz med SQ? Vurderer å ta ein dag i SIN(på veg til Tokyo i april) og fly 787 istaden for 350(Som eg tester i desember)
Og det er stor forskjell på stolene, på Sq er stolene ca 25 cm bredere en Thai. Og skjermene er også større på Sq 23" vs 16",så er jo også service mye bedre på Sq en Thai..
Nei det gjør jeg ikke,gå inn på Seatguru så ser du dette selv på oversikten på begge flyene. Thai Pitch`bed length 44/73,5" Width 20", Royal Silk Business class will have a 16"AVOD interactive touch screen.Og SQ Pitch 60" Width 30" Each Business Class seat has a 23.0"flat screen. Så dette stemmer vel Eller sitter du på annen Info en seatguru?
Seatguru er i beste fall veiledende. På Singapore Airlines egne sider kan du lese at skjermen er 18". AirlineRatings skriver at setet er 26" bredt hvis du tar ned armlenet, mens Australian Business Traveller skriver at setet er knapt 20" bredt. The Points Guy skriver at setet er 20" bredt i oppreist posisjon og opptil 26" bredt i lie-flat-mode.
Det er vel en del år siden seaguru ble kjøpt opp av et av de store reiseselskapene (var det Expedia) og etter dette har informasjonen i beste fall vært veiledende.
Vet ikke om dette er nevnt her før, men snakket akkurat med Tallinn ang booking av SQ F mellom Europa og Singapore og forhørte hvilke ruter som var mulig og booke i F Har i dag SQ F CPH-SIN - men drømmer jo om å få til nye eller gamle Suites i A380 Hun bekreftet at hun hadde fått booket F fra/til CPH,LHR og nytt for meg ZRH, såvidt meg bekjent er det de nye suitene som trafikerer ZRH ruta. Fant desverre/selvfølgelig ikke noe ledige på mine datoer PS: Til info er det 1 ledig sete SIN-CPH 23/2-19
Det er visstnok mulig at en gammel A380 blir satt inn igjen på ruten SIN-ZRH-SIN for vintersesongen fra og med 28.oktober og utover. Nye suites går daglig fra og med i forgårs til og med 28.oktober.
Jeg har også fått høre fra Tallinn at det skal gå å booke SQ F fra CDG/FRA/LHR med A380 gammel suites (tror dog ikke det går fra ZRH i nye suites da det virker som de waitlister disse selv for KrisFlyer), men har fortsatt til gode å finne et eneste ledig sete. Jeg spurte for moro skyld om en rekke tilfeldige datoer over et spenn på ca 6 mnd, der alle kabinene var tomme på ExpertFlyer, og allikevel klarte ikke Tallinn å finne noe ledig i SQ F annet enn CPH-SIN. Så er det noen som kan bekrefte at de selv har fått et sete på A380 suites Europa-Singapore? Eller er det bare ubekreftede rykter?
De samme rutene var vel nevnt i en annen post hvor et medlem hadde spurt Tallin om det samme. Det alle har til felles er at det nærmest er umulig å få tak i seter, bortsett fra SIN-CPH og SIN-AKL. Det kan se ut som at Eurobonus har meget begrenset tilgang til SQ F, bortsett fra CPH/AKL.
i et nyhets brev fra SAS for litt siden stod det vel at avgiftsberegning kommer til høsten(2018? stod ikke år). Så kan jo drømme om at det blir flere forbedringer da EDIT: fra SAS mail "Men senere i høst skal du kunne gjennomføre bestillingen helt på egenhånd. "
Jeg har snakket med sales manager i SQ, som bekreftet at det kun er CPH-SIN og SIN-AKL som er "offisielt" åpnet for Eurobonus. Tenker derfor at andre ruter må skyldes feil eller andre tilfeldigheter.
Noen som planlegger en tur til Singapore neste år og som vil prøve seg på denne hos Tallin / 05400? 26.03 OSL-EWR / SAS Biz 27.03 EWR-SIN / SQ21 Biz 1.4 SIN-EWR / SQ22 Biz 2.4 EWR-CPH / SAS Biz 2 seter ledig på samtlige flyvninger......
Eg har prøvd.. Fekk agenten til å setje saman bookingen, men den gjekk ikkje igjennom kontrollen på bakrommet (fekk negativ telefon dagen etter). Prøvde også i Tallinn, men dei nekta å booka tur som innefatta alle tre IATA-sonane. Eg prøvde rett nok OSL-LHR-SIN-EWR, men spurte også om det ville vere annleis dersom SIN var destinasjonen. EDIT: Har foreløpig einvegsbooking NRT-SIN-EWR (84.000 poeng) den 18. oktober, men usikker på om eg kjem til å gjennomføre den.
Ikke noe nytt. Finner all info om dette i søsterposten «first tilgjengelighet». SIN ZRH SIN er gamle suiten som kan bookes for oss EB + CT. De nye suites er kun for KrisFlyer.