Jeg booket akkurat PEK–SIN F (SQ 807) for to pax i april 2020. Det var mye ledig rundt de datoene jeg ville dra.
Det er ledig 5 av 7 dager hver uke helt til april 2020 (almost everyday sir, fikk jeg svar om i tillegg)
Ja jeg flyr selv til PEK med Air china F om 2 uker men skal til Bhutan og har ikke så mange dager på meg, så droppa PEK SIN SQ F siden jeg har prøvd den før. Synes PEK SIN er litt for kort
Fruen gikk totalt i lås da jeg fortalte at jeg 1: Hadde booket CA. 2: Vi skulle innom PEK Men er ikke så aller verst da, rundt 6 timer'ish?
Ja om man ikke har prøvd SQ F tidligere så er denne helt flott nå som det er umulig å få tak i SQ F på CPH-SIN og SIN-AKL
De får starte å fly OSL i stedet for CHP. Forstår det vel som om OSL har mye høyere belegg på premium enn CPH, eller husker jeg feil?
Tusen takk! Da skal jeg holde meg laaaaaaangt unna PVG Er nok farget av lange lay overs der med elendig lounge tilbud for *A
Da kan jeg forsikre deg om at PVG er minst like ille på alle områder. Og ikke minst en håpløs transittprosedyre.
PVG sin *A-lounge er mye bedre enn på PEK. I forhold til mange andre flypasser i Asia kan jeg ikke si at PVG kommer så dårlig ut på vanlig check-in osv. Det som dere kanskje reagerer på er det kinesiske transit-systemet, eller mangel på dette. Og det er dessverre felles for alle flyplasser i landet.
På PEK er det mulig å bytte fly int->int uten å gå gjennom immigration først. Det samme gjelder også f.eks. CAN. Bare den håpløse transittprosedyren gjør at mange unngår mellomlanding på PVG når de er på vei et annet land.
+1, og + matforgiftning. Jeg vil i alle fall håpe/anta det var på PVG det oppstod, og ikke turen i LH F.
Støtter denne. Mellomlander heller 9 av 10 ganger i PVG enn PEK. PEK har den dårligste Star loungen jeg har vært på og et elendig F tilbud for Air China. PVG har flere bra spisesteder og en helt ok lounge i andre etasje
Fikk nettop en morsom fra min far. De er bokket inn i SQ på C Fra Arlanda - Singapore med mellomlanding i Russland!
Nå har jeg kun reist til/fra disse flyplassene, så må støtte meg på andre rapporter angående transit. Men er det ikke slik at det er en omstendelig prosedyre på PEK også med lang transit-kø gjennom en slags transit-immigration der? I alle fall er det mange forumedlemmer som har klaget på akkurat det. Men skjønner at det er bedre enn å gå ut og inn igjen. Er ellers overrasket over at Shanghai–som er en mer moderne by enn Beijing–har så dårlige transit-løsninger.
Hadde transit i PEK (i mai). Kom fra MUC og skulle videre i HND. Immigration tok ca 20 sekunder, scannet pass og boardingkort. Security tok betydelig lengre tid, kanskje 10-15 minutter.
Det er det å få et 24 timers transittvisum som kan ta et par timer. Og det trenger man bare hvis man har lang nok layover til å ta en tur ut av flyplassen.