Er det noen som har fått tilgjengelige F seter på SQ807 PEK-SIN i nær fremtid? Eller er det kun 1 år frem? Har en ticket jeg er keen på å flytte fremover, men ser ut som det er dårlig tilgjengelighet juni/juli over hele linja..
Meg bekjent er PVG den eneste flyplassen i Kina som har håpløs transittprosedyre int-int. Flyplassen er også bygget på den måten for å favorisere China Eastern. Dette er i alle fall inntrykket mitt etter å ha sett på en dokumentar om PVG. Ikke bare man må gjennom immigrasjon, kofferter må også plukkes opp og sjekkes inn på nytt når man mellomlander i PVG. For guds skyld håper jeg at de har plan om å gjøre noe med det siste.
Jeg opplevde det når vi mellomlandet i PVG med LH og skulle videre ut med SQ. Tenkte det ville være enkelt å bare rusle opp å sjekke inn kofferten på nytt før vi dro inn til byen, men innsjekk åpnet 3 timer før.... Så vi måtte sette kofferten på lagring, ikke at det var så dyrt. Men så kom vi ca 4 timer før avgang og jeg hadde da glemt at det var 3 timer før innsjekk, så vi måtte bare sitte på flyplassen å vente til vi kunne sjekke inn bagasjen. Det var faktisk helt på trynet.
Helt enig at dette er helt på trynet. Siste gang jeg mellomlandet i PVG måtte jeg la noen eldre damer fra Malaysia/Singapore gå forbi meg i immigrasjonskøen fordi de skulle rekke et fly videre til Canada/USA og hadde dårlig tid. De bannet fælt mens de sto i kø og sa at de aldri skulle mellomlande i PVG igjen.
Juli i år er nok bare kun teoretisk mulig. Det er sommerferie i Asia også. Du får ringe Tallinn hver dag og høre om de finner noe.
Hehe, jeg og dama stilte oss i feil kø i 15 minutter helt til vi da fant ut at vi skulle helt i enden av hallen, ikke noe skilt ingenting.
Jeg husker jeg nevnte dette med å stille seg i riktig kø i en annen tråd tidligere nettopp fordi immigrasjonsområdet er stort og kan være uoversiktlig for mange. I tillegg er det ikke den gule blanketten som skal brukes, men den blå. Jeg har selv opplevd at en turist sto i riktig kø, men med feil blankett i hånden. Da det var hans tur, ble han avvist med beskjed om å fylle ut riktig blankett først og stille seg bakerst i køen.
Jeg har også et fly med LH til PVG, og deretter PVG til NRT med NH. Har en layover på 20 timer, så tenkte å få utforsket byen litt. Er det sånn at alle som har layover må plukke opp bagasjen sin for å sjekke den inn senere, eller vil den ankomme NRT uten at jeg trenger å plukke den opp?
Må plukke den opp. Om ikke innsjekk er åpent når du kommer ut, så er det oppbevaring til venstre når du kommer ut i fra bagasje hallen De kan lagre inntil 24 timer.
Vær så snill og hold denne tråden til tema. Drømmer om masse SQ tilgjeglighet og blir like skuffet vær gang
Noen som vet om det blir mulig med C på denne flighten? Har fått SQ til å åpne married segments greia på bestillinga mi, men nå var det ingen ledige award (annet enn den eco jeg har), var masse ledig når jeg bestilte. Kristyna (eller noe der omkring) mente at «most likely they will open award seats», men kjekt å få tolka av dere. Er 5,5 uker igjen og har litt lyst med 787 i C istedenfor monkeyclass. Z4 C4 J4 U4 D0 Y9 B9 E9 M9 H9 W9
ganske enig med det, men ser at det ligger 2 biz seter ledige på flighten på awardfares, så det er lov å håpe
jeg ringte inn for å få til PEK-SIN med SQ Suites, gammel config. Fant det ingen andre steder når jeg holdt på. Nå er er det bare tuning av reisa som gjenstår