SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

  1. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Kan du plz utdype fremgangsmåten her? Gjorde SQ det for deg? Slik andre har meldt her på forumet, var det bare å ringe SQ, så ordnet de det?

    I mitt tilfelle nektet dama hos SQ å gjøre noe. Sa at SQ gjør det ALDRI for kunder som ringer som privatperson. Og at agenten (SAS) må ringe SQ for kunden. Da var det virkelig null problem for SQ å åpne opp, de vil gladelig gjøre det, så lenge det er agenten som ringer inn. Veldig weird, for jeg hadde akkurat prata med Tallinn om dette før jeg ringte SQ selv. Tallinn sa at married segments kan aldri åpnes, og at SQ vil aldri være med på det.
    Ble ny tlf til Tallinn der de fortsatte å nekte å ringe SQ for meg. Helt til jeg nevnte at jeg hadde nettopp snakka med SQ. Fikk da en misfornøyd "vi skal se hva vi kan gjøre, men kan ikke love noe". 5 min senere ringte de meg opp igjen og da at det ble fikset. 2 timer totalt i tlf og så mye styr og kontrabeskjeder!:confused::confused::confused:
     
    wilco, RoadKing and Insomnia4u like this.
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Vært en del fram og tilbake på den her.
    Først så prøvde jeg å få Tallinn til å ringe SQ, noe de ikke ville gjøre. Så ringte jeg SAS for å forklare dem situasjonen, men de skjønte ikke så veldig mye av problemet og fant heller ingen ledige award seter (selv om Tallinn hadde funnet 2 seter rett før). Så snakka jeg med en del folk på billettkontoret på jobb, jobber i WGH, og de visste om married segments, men ikke noe de kunne gjøre. Deretter sendte jeg en mail til SQ i CPH, hvor jeg prøvde å nøste opp i rett fremgangsmåte. De sa at Tallinn måtte ringe dem slik at de kunne løse opp i married segments. Hjelper lite når Tallinn ikke ville/gadd å ringe SQ, selv om SQ sa at det var korrekte fremgangsmåte. Tallinn sa også at SQ aldri åpna married segments. Javel tenkte jeg, ny mail til SQ i CPH men kom ikke mye lengre med det.

    Så i går sendte jeg en ny mail til SQ i CPH, hvor jeg forklarte situasjonen om Tallinn. Sendte fra jobb mail og forklarte at det var bryllupsreise (var en annen person som svarte denne gangen enn forrige gang). Svaret kom ikke mange minuttene etter om at "rett framgangsmåte er å få Tallinn til å ringe dem (altså travel agent), så var det ingen problem å få løst opp i married segments, men jeg har tatt vekk married segments kontrollen". Kan ha noe med jobb/samme bransje/tjeneste/div å gjøre. Men nå finner ikke Tallinn ledige award billetter, men lov å håpe at de dukker opp innen 5 uker. Ringte SAS i morgest i håp om at de setene jeg har funnet på awardfares/aeroplan er ledige, men frøkna fant ingen ledige award seter. Men gjennom noen connections så vet jeg at det er 9 ledige seter i biz på flighten min, så satser på at det åpnes 2 seter.

    Så korrekt fremgangsmåte er å få travel agent til å ringe inn til SQ slik at de kan åpne married segments på vegne av vedkommende som reiser. Men er mye fram og tilbake virker det som, jeg tror jeg traff en meget hyggelig dame som svarte på min mail i går.
     
    coconuts, RoadKing, Gullars and 2 others like this.
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte expertflyer for å sjå på kodar og ledige seter. Cph-Sin var ganske stabil på dette så når eg hadde funne datoar med tom f-kabin var det berre å ringe inn og booke. Litt vanskligare på andre ruter.
     
    oddA, Sunnfjordingen and Xflipper like this.
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    AWARDFARES:

    SIN-PEK / PVG / CPH / AKL / AMS / MXP ligger IKKE der.
    SIN-CGK / BKK / FRA / LHR / CDG / TYO / HKG ligger der.
     
    Sunnfjordingen and Xflipper like this.
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    First, business og eco? Begge retninger? Eller kun ex SIN?
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    SIN-PEK ligger der i X, men for noen uker siden lå både I og O der også. Nå legger det heller ikke noe i I eller O fra PEK til SIN lenger heller, for noen uker siden lå det 1 ledig plass i first omtrent hver eneste dag til langt utpå høsten.
     
  7. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar! Da tyder alt på at det faktisk er null stress for SQ å åpne opp married segments (og gjøre livet så mye bedre for bonusjegere:p). Skandale at Tallinn da nekter å ringe inn for kunden:mad: De kjenner nok godt til prosedyren, men nekter bare fordi:confused:
     
  8. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvor lenge i forkant sq slipper bonusseter?
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    7,796
    Bonuspoeng:
    183
    Spm om married segments. Si at du finner ledig billett SIN-HAN, vil de da kunne åpne opp for MUC-SIN feks hvis det da ikke er noe ledig der?

    Eller er det jeg som misforstår? Min første CT for 2019 booket jeg opprinnelig FRA-SIN-HAN, og da var han fra Tallinn veldig klar på at SIN-HAN var married segment så om jeg ikke skulle dit så mistet jeg FRA-SIN ruten..
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    På dagens ene samtale med Tallinn så fant Kristyna (britisk aksent) de ledige setene og prøvde 2 ganger å legge de inn (hun så at married segment control var fjernet), men da kom det tydeligvis opp «not valid» hos henne. Prøvde forskjellige muligheter hørtes det ut som, men ingen lykke. Fikk samme beskjed.

    Jeg sjekker awardfares og aeroplan rett etterpå, setene er fortsatt ledig. Så ringer jeg Sas, de finner ikke de ledige setene. Så må prøve Sas igjen i morgen, selv om det bare er en flytur på 2:55 er det jo kjekt å makse ut opplevelsen på 787-10 i C. Gir meg ikke så lett når det er ledige seter.

    Tallinn mente også at SQ ikke åpner married segments, «it almost never happens». Men er da mulig.
     
  11. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    355 dager før
     
    Xflipper liker dette
  12. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, tusen takk for svar!
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder vel stort sett bare økonomi??? Jeg har ikke funnet biz seter så langt frem i tid på LH, f.eks. BOG ifm. min planlagte tur til HAV. Fant seter med AV (og med AC til/via Canada) nesten ett år frem i tid. Ser for meg ut som om LH biz kommer først ca 3-43 mnd før ut fra de søkene jeg har gjort.

    Kan det stemme, eller er det bare at jeg har vært uheldig med destinasjonen?
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet (og svaret) gjelder SQ (Singapore Airlines)
     
    flying_all and Insomnia4u like this.
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    My fault... tenkte LH, men det står jo SQ svart på hvitt :cool:
     
  16. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har klart å booke SQ F LHR - SIN på annet enn SQ 305? Den avgangen er ikke optimal ettersom den krever overnatting i London...

    Og hva er status andre veien, er det kun SQ 306 som gjelder?
     
  17. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter i Singapore og har SQ802 C SIN-PEK 8:30 imorgen (A380), Tallin fant ingen seter i F når jeg booket turen, men jeg ser nå at kabinen er tom. Noen som har hatt hell med upgrade ved innsjekk?

    Er denne i det heletatt mulig å booke i F? Jeg var fornøyd med C og 2nd floor i en A380, men kjenner nå at lysten på F trenger på :p
     
    Mg15 liker dette
  18. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    5,058
    Bonuspoeng:
    183
    Ja tror det er blackout på 1-2 dager i uka men ellers så er den ganske så vidt åpen.
    Har selv en booking på den neste måned.

    upload_2019-6-27_11-50-13.png
     
  19. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Har F PEK-SIN 23.juli med SQ, var veldig åpent når jeg bestilte.
     
    SVG_flyer liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Ledig alle de 3 dagene jeg potensielt skulle fly.

    Det er nesten så det er litt for lite eksklusivt...
     
    Last edited: 27. juni 2019

Del denne siden