SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være mulig, men aldri samtidig. Siden vi bare får booket på 773ER som har 4 F-seter slipper de maks 2 til Eurobonus av gangen. Så har jeg hørt rykter om at man kan få 1 eller 2 til heelt opptil avreise. I praksis da bare for utreise.
     
    Monkeycat and Jonkebassen like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke strekninger?
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være :p Skulle endre på hjemreise dato men det gikk ikke :( Jaja :p Får håpe SQ åpner igjen snart da.
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    F enten til Singapore fra Europa eller fra Europa til Singapore? Begge disse reiser er samme vei :) eller?
     
    holmen liker dette
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøkte også å booke i dag, men de så ingen ledige i C/F, kun økonomi. Jeg ble anbefalt å prøve på nytt om en måned..:eek: Det var muligens den klareste oppfordringen til agentrulett noensinne. Umiddelbar redial. Den neste kunne fortelle om problemer med SQ, men dessverre ble en del lost in translation, så jeg vet ikke hva problemene faktisk består i. Noen som har mer info?
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var svaret i fra dansk gullmail idag:
    "Hjem kan jeg ikke booke lige nu SQ tillader ikke vi booker - vi kan se pladserne men vi kan ikke tage dem."

    "Kan vi tage det hele senere - det er lettest, vi ved ikke hvornår SQ åbner igen, desværre"

    Så man får bare vente :p
     
    Rscott and trygveat like this.
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk sikret meg SQ F og C outbound til MLE forrige uke, men nå ser det ut til å bli båttur med Greta Tunberg eller bakerst i bussen hjem.

    Det verste er at jeg tydeligvis konkurrerer med Mr. @paramberg om de samme dagene/setene. Og for å si det med salige Harald Heide Steen Jr - akkurat DET føles som å skulle reparere en dass foran 20 rørleggere... :(
     
    Last edited: 09. mars 2020
    Oddvar, Finnks and paramberg like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Haha :p Jeg har allerede en hjemreise med SQ F den 30 januar.
    Men ønsker å reise tidligere og da også reise hjem tidligere, så om du er på jakt etter billetter i Februar måned så lover jeg at jeg ikke skal stjele de :p
     
    Rscott liker dette
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det er veldig rart at all tilgjengelighet på SQ forsvant over natta. Det ser jo ikke ut til at de andre flyselskapene har trukket Award-billettene.
     
  10. Chimp

    Chimp Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Ja nå har det vært stengt en god stund, men hva er status? Stille, eller er det noe info om når de åpner igjen for booking av SQ award flights?
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Booket tur i går, og spurte da om de visste noe om når SQ åpnet igjen. Da var svaret nei.. Vi får bare vente å se :p
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
  13. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Trenger litt hjelp/tips her.

    Booket tur til Maldivene tidligere i år med SQ i biz, for januar 2021. Ruten er:
    03JAN/SK4627 SVG-LHR
    03JAN/SQ319 LHR-SIN
    04JAN/SQ452 SIN-MALE
    14JAN/SQ451 MALE-SIN
    15JAN/SQ308 SIN-LHR
    15JAN/SK4628 LHR-SVG

    Foreløpig flyr kun SQ319 og 308 par ganger i måneden pga situasjonen vi er i, spørsmålet er da skal jeg gamble på at de flyr, eller kansellere alt? ... Hva ville dere gjort?

    Kontaktet SQ i august som ikke kunne garantere for at flyvningene skulle gå som planlagt. Booket med CT (går ut 2020) og poeng. Finner heller ingen andre ruter med f.eks TK, eller senere i 2021 ... :(:(
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre du finner et annet alternativ og trenger poengene skal du beholde bestillingen til noe blir avlyst. Det øker sannsynligheten for at din CT blir forlenget og du får også igjen det ikke-refunderbare gebyret på 450kr per person. Kommer du til romjula og det ikke er avlyst og det heller ikke har skjedd et smittemessig mirakel sånn at du får reist så avbestiller du bare på normal måte.
     
    Nemo liker dette
  15. Chimp

    Chimp Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Det er uansett veldig vanskelig å finne noe til Maldivene første halvdel av neste år. Fikk avlyst min CT i SQ som egentlig skulle finne sted i nov. Nå er CT forlenget ut nov som for alle andre, men ingen biz er å oppdrive - skyldes både at SQ ikke har bookinger lenger og at alle andre har utsatt sine reiser til neste år.
    Kjedelig når man egentlig skulle reise first class, men dette gjelder jo alle... Funnet et par billetter med turkish, men da uten matchende returbillett, og så er det noe lufthansa eco. Hurra. Så hold på de billettene du, med mindre du finner noe annet selvsagt.
     
    Nemo liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    LifeMiles viser nå tilgjengelighet i economy på ruter som CPH-FCO og JFK-FRA og i følge en fersk rapport på businessclass.se skal det være mulig å booke business class via Miles & More. Noen som har sjekket om noe av dette er synlig hos SAS?
     
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette er dessverre bekreftet i en annen tråd her. Må bare leve i håpet om at det er midlertidig, men tviler jo. Med mindre det blir nok en devaluering...
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har det vel aldri vært så veldig bra tilgjengelighet på FRA-JFK?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    En del ruter i Asia har vært synlig via LifeMiles og United. Mener vi også har sett F til HKG/PVG/PEK i AwardFares?
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste ekstra tilgjengeligheten det er bekreftet at kun SAS har hatt er på CPH-SIN. Intra Asia, AMS-SIN, LHR-SIN osv. kan det godt hende at har vært bookbare med andre partnere også, vi vet ikke.
     

Del denne siden