Sri Lanka og Maldivene?

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 13. nov 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter og studerer poengkartet, og ser at Sri Lanka og Maldivene begge er i India-sonen. Begge lokasjonene kan jo nås fra SIN, og en interessant utfordring vil jo da være å klare å få en booking med SQ F for 190k poeng... Det er jo slikt man fort kan få til hos 05400, men vet ikke hvor medgjørlige de er når det gjelder CT-bookinger for tiden.

Men uansett, til poenget: Noen formeninger om hvilken av disse to destinasjonene man bør satse på?

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Sri Lanka var hyggelig det, Maldivene har jeg aldri vært. Burde ikke CT-telefonen kunne hjelpe deg med dette uansett? Usikker på om du i det hele tatt vil få booket denne ruten og om du i så fall ville måtte betale 225 000 siden du reiser via en dyrere sone.

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med 05400 som insisterte på at riktig pris var 190k EB, men at de ikke kunne hjelpe med CT-booking...

Last edited: 13. nov 2018
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,429
    Bonuspoeng:
    183
    Har de sluttet å hjelpe til med CT bookinger nå plutselig?

5. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Sri Lanka er et fantastisk reisemål hvis du ønsker å reise rundt og oppleve en del. Også gode muligheter for å legge til strandliv hvis man ønsker det. Ingen problemer med å anbefale Sri Lanka.

Gullars liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke noe nytt at dette helst skal gå gjennom Tallinn, men er sikkert fortsatt noen på 05400 som er behjelpelige.

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er jo egentlig ingen strandløver av rang, så er det mye å oppleve der i tillegg høres det meget bra ut. Gjør et forsøk i morgen jeg :) Har ruten klar med SQ F på CPH-SIN og SQ C SIN-CMB begge veier :)

Markal liker dette
  8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Vedder dessverre alt for mye at de foreslår Turkish OSL-IST-MLE / CMB :(

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tar det som en utfordring ;)

10. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og sambo har vært på Maldivene og det var helt amazing!!! Men klart, er du ikke så interessert i strandliv og bading/snorkling, er vel kanskje ikke Maldivene det mest perfekte. Men uansett, det er så vakkert der at alle burde fått med seg denne destinasjonen en gang i livet.

11. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!
    Vi reiste på bonus hele familien på 6 nå i sommer. Hadde open jaw med Turkish(Til Maldivene og hjem fra Sri Lanka ) og hadde en betalt billett i mellom( billig og kun 30 min flytur) flott å kombinere begge plassene. Vi har vært der flere ganger og kan trygt anbefale begge plassene da de er helt forskjellige men fantastiske.
    Jeg hadde på et tidspunkt 2 plasser med Singapore i first (til sonen India pris) så det bør gå bra. Lykke til.

Sonictravel liker dette
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Ringte inn til Tallinn og bestilte OSL-CPH-SIN-MLE og CMB-SIN-CPH-OSL :) Får bruke de neste 24 timene til å bestemme oss for om vi vil ha turen eller ikke, så sparer vi eventuelt de 450x2 NOK ved tidlig avbestilling. 190k EB ;)

Noen formening om hvor problematisk det er med regntid på denne tiden av året (sept-okt)? Virker jo som om det egentlig er en lite anbefalt tid å reise på.

Last edited: 14. nov 2018
    Reisegal and flying_all like this.
  13. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Var på Maldivene i oktober 2017. 5 netter. maks 10 min regn pr dag og resten av døgnet var det strålende sol og blå himmel. Om jeg ikke husker feil skulle Oktober-Nov være de mest regnfulle.

Man kan aldri stole på været, så i år kan det bli samme eller stikk motsatt. Men jeg ville ikke droppet turen pga fare med været. Da er det ikke mange landene jeg har kommet meg til :cool:

Ble det first eller business?

Gullars liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    First på CPH-SIN og SIN-CPH. Men får se om det holder seg da, ref. meldinger om at SQ skal kutte F til/fra CPH.

Men takk for råd! :)

15. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    ånei! jeg som hadde tenkt CPH-SIN F i mai 2019 :(

16. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke det skjer før 1 Nov :) Tirsdag 20 Nov for du svaret..

Gullars liker dette
  17. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!
    Vi har vel vært på Maldivene ca 20 uker siste 10 årene stort sett alltid i slutten av sept og beg oktober. Vi har opplevd dårlig vær enkelte dager men har stort sett alltid hatt sol. Men dårlig vær kan forekomme i denne perioden. Men med regntid følger fantastiske sol oppganger/ solnedganger og lavere priser slik at for oss så er valget enkelt. Når det gjelder Sri Lanka kan været være litt mer voldsomt ( den mnd som det regner mest) i denne perioden og sykloner kan forekomme, altså større risiko for skikkelig drittvær men lave priser. Vi har vært villige til å ta risikoen men det er ikke sikkert dere vil.

Gullars liker dette
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Konererte med samboeren i går og hun var gira, så da går vi for dette. Takk for betryggende ord! :)

Reisegal liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,429
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk https://www.selectiveasia.com/asia-holidays/weather/january til å sjekke hvordan det er i månedene du reiser :)

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg var der 9 dager for to år siden, då i august. Og sjølv om det kom litt regn, så ville nok ikkje du kalt det regn @Gullars om du kjem frå Bergen. Kom stort sett på ettermiddagen og var forfriskende!
    Elles er ikkje eg nokon strandløve, men derimot ein sjøløve, og likte meg godt i laguna, sjølv om korallene hadde fått røff behandling i 2016

Gullars liker dette

Del denne siden