SSB mener at det blitt billigere å fly ?

Tråd i 'Nyheter' startet av peterfox, 10. sept 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du ?
     
    Last edited: 10. sept 2016
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig er jeg ikke i tvil om at det har blitt billigere å fly den siste tiden, men det har nok mer med at jeg har blitt medlem blant annet her enn at prisene har falt 25%. Mitt inntrykk er dog at, som du nevner, fra-prisene er enda lavere enn tidligere. Noe mer grunnlag for hva som er snittprisen har jeg ikke.
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    SSB mener ikke noe, det knuser tall og legger frem trender og fakta basert på dette.

    Ser man på den svært lange linjen har det blitt mye billigere å fly, uten tvil, det koster ikke lengre betydelige andeler av lønningsposen å få seg en flytur. Hvorfor? Flyene er blitt mye mer effektive og vi stapper mer folk inn i dem.

    Men det er nok ikke det viktigste for prisene de senere årene. En ting som vi snakker mye om her inne er kutting av produktene, skal ikke gå mange årene tilbake der alt var inkudert, nå har vi fått både Go Light og katten vet hva som har kommet. Kan også nevnes at en del bedrifter er blitt mer prissensitive, så det kuttes der det kan kuttes, inludert reising.

    Dette blir uansett bare masse sysning fra min side, har du noen lenker til SSB-tallene?
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    http://ssb.no/priser-og-prisindekser/statistikker/kpi/maaned/2016-09-09
    Mvh reven
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke blitt billigere nordover iallefall.
     

Del denne siden