ST1 Mastercard med Trumfopptjening

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Cforoe, 14. nov 2018.

  1. Rocky_The_Rookie

    Rocky_The_Rookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Som det har blitt poengtert her så kan det lønne seg mer å legge dette forbruket på 25-50K inn på AmEx isteden, så det teller i retning CT. Men om du ikke skal satse på CT, så er det absolutt stor verdi i å få 50% trumf bonus på bilvask ja. Husk også på at du går glipp av noe trumf/EB om du legger shoppingrunden din på dette kortet istedenfor for eksempel Shell MC (Ikano) eller AmEx. Burde imidlertid gå bra i pluss om du vasker bilen et fornuftig antall ganger i året.
    Om forbruk på Payr mm teller mot forbruk var også noe av det jeg lurte på, men tror ikke det er noe som har blitt mye prøvd ut. Del gjerne erfaringer om du tester. Jeg kommer antagelig til å gjøre det samme. Kommer til å teste på småregninger da, så jeg ikke går glipp av annen bonus :p Er egentlig ikke noe å lure på med å bestille kortet da. Det er gratis og lønner seg i alle fall de første 3 månedene.
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til å høre resultatet av testen din. Selv tenkte jeg å legge min 90-dagersperiode til juni-juli-august, da dette er båtsesong og dermed høyere forbruk av drivstoff enn resten av året. Planlegging er nøkkelen til optimalisering av bonus :)
     
    Rocky_The_Rookie liker dette
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte St1 i dag, slik at jeg har 90 øre de månedene drivstoffregningen er størst (ser ikke ut som guttungen noensinne blir lei av å holde bånn spiker utover fjorden).

    Noen som har testet Payr/Revolut ennå, eller får jeg æren av å være prøvekanin når kortet dukker opp?
     
    Rocky_The_Rookie liker dette
  4. Rocky_The_Rookie

    Rocky_The_Rookie Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk det ikke til å virke med PayR, kortet ble ikke godtatt. Jeg har ikke prøvd Revolut.
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg fått kortet, og fylte en haug med bensinkanner på onsdag - her skal båtsesongen skaffe Trumf !

    Synes imidlertid det drøyer litt med de 90 øre x mange liter på Trumfkontoen. Så dere som har hatt kortet en stund: Dukker Trumf for drivstoff opp fortløpende, eller samles det bare opp til fakturaen utstedes?
     
  6. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Shell pleier være ganske trege med å overføre. Fyllte med St1 Mastercard Torsdag 6. og det ble overført til Trumf i dag.

    Har tidligere opplevd at det har tatt bortimot en uke før trumfen kommer inn.
     
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Via Snarveien-appen har man nå (og sikkert hele tiden) mulighet til å anskaffe seg dette St1 mastercardet, og få 90 øre trumf pr liter i 90 dager som velkomstbonus (og 50% på bilvask).
    Men da lurer jeg på, for de av dere som har brukt dette kortet, eller har det - kan 90 øre literen kombineres med de 50 ørene man allerede får via snarveien-appen?

    Slik jeg har det nå, bruker jeg trumf-kortet for å få disse 50 ørene, også betale med f.eks. SAS MC. Det blir jo ca. 65 øre eller noe slikt, (50 øre + 15 øre på f.eks. 15 kroner pr liter). Håpet er altså å kunne bruke trumf-kortet for 50 øre, også St1-MC for 90 ekstra øre pr liter.
    Om disse 90 ørene (55 øre til vanlig på "superduper"-nivået") overstyrer 50 øre-kampanjene via snarveien-appen, er det jo rimelig poengløst å i heletatt ha disse kampanjene.

    Husker det var noe slikt tull når jeg hadde Shell MC også, hvor man alltid fikk 40 øre, men dette gikk fra 40 øre til 50 øre (ikke 40 + 50 som man kanskje kunne forvente) når man brukte "snarveien"-kampanjen. Men håper altså man får 90 + 50 med St1. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Om det er 90 + 50 så skal jeg feire med diesel i glasset i kveld. :)
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har forsøkt med blått kort først, og det er kun de 90 ørene som dukker opp. Det synes altså som det her er enten/eller. Regnestykket blir da om man skal avstå fra direkte EB-opptjening for å få disse ekstra 40 ørene. Ved en pris på 15 kroner skulle dette da bli:

    SAS MC: kr 15/l * 15/100 EB = 2,25 EB/l

    St1: kr 0,40/l * 13,5 EB = 5,4 EB/l

    Med mindre jeg har surret her bør du altså velge 40 øre ekstra fremfor direkte EB-opptjening i denne perioden. Etter de 90 dagene er det selvfølgelig tilbake til dobbeldippingen, og St1-kortet går i skuffen.
     
    MrBister liker dette
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden