Star Alliance award availability.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Martin S, 12. des 2013.

1. Martin S

Martin S Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Er ny på dette med bonusreiser. Har ca 51.000 EB poeng hos SAS, og jeg vurderer å slå til på LifeMiles sin kampanje 2x1 nå.

Jeg har KVSTool (Diamond), og driver å søker litt rundt. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål :)

1.
    Når det åpnes for award seats rundt om kring?

2.
    Er det veldig vanskelig å skaffe 2stk awardseter i C f.eks OSL-HNL (via diverse plasser)?

3.
    Kan jeg slå sammen LifeMiles og EB poengene mine på noen som helst måte? (F.eks OSL-DUS med SK og EB award, og så LifeMiles DUS-EWR-HNL i C?

Kan godt hende jeg kommer over noen flere spørsmål etterhvert også ;)

Hilsen
    Martin

2. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

LifeMiles sin kampanje er absolutt å anbefale

1. Dette er ingen eksakt vitenskap, men dette varierer fra flyselskap til flyselskap. Mange selskaper åpner tilsynelatende opp ekstra award seats et par uker før avreise, så det er en fordel å være fleksibel. Basert på egen erfaring kan det lønne seg å bestille enten lenge før avreise (altså flere måneder før), eller innen to uker før avreise. Ulempen med sistnevnte er at returen da gjerne er lenger frem i tid enn to uker, så det kan bli vanskelig å finne award seats hjem igjen. Det kan løses ved å betille enveisbillett dit du skal, og ha is i magen og bestille returen senere, innen to uker før du skal hjem.

2. Det er ikke umulig. Et kjapt søk med LifeMiles fant følgende ledig (én vei):
    HNL5.JPG
    Et alternativ er å fly østover, via Tokyo. Da er det nok lettere å finne ledige seter, og man vil kunne oppleve bedre kvalitet på flyopplevelsen. Med LifeMiles vil dette koste nesten dobbelt så mange miles som om du flyr vestover.
    Bruker du derimot US Airways Dividend Miles, vil det koste det samme uansett hvilken vei du reiser, og da er østover å foretrekke.

3. Ja du kan det, men det vil ikke lønne seg, siden det koster 60.000 LifeMiles i Business Class både fra OSL og DUS.

Del denne siden