Vurderer å selge min opptjente CT. Kun gyldig med SAS flights. I tillegg til 100K Eurobonuspoeng, så dere for en business tur Send meg gjerne en PM ved interesse.
Interessant konsept. Men... Tatt i betraktning styret med å få booket en CT så ville jeg vært veldig prissensitiv skulle jeg gått for noe sånt. Tatt i betraktning målet med CT for oss, å fly F, så ville ikke et salg vært spesielt aktuelt heller, måtte i såfall vært uten poeng, og det går jo ikke.
Ser den, så ser for meg en rabatt i den forbindelse ja. Nå er vel ikke SAS business helt krise heller, men selvsagt ikke F. Fordel er jo at det er relativt lave avgifter.
"Fordelene" med å booke CT med SK er vel først og fremst at det er lite hassle (sammenlignet med *A CT), i tillegg til at det er lave avgifter.
Har du fått noen interessante bud, eller? Jeg må innrømme at jeg er fristet, men jeg vet rett og slett ikke helt hva man skulle lagt seg på? EDIT: La oss ta OSL-NRT som utgangspunkt. En rimelig vilkårlig fredag-fredag variant i februar (3-10), koster i Business Saver 26.600, og du vil dra inn 20.000 poeng (som sølvmedlem). Nå finner jeg ikke (!) bonusbilletter i biz på samme datoer, og sliter med å finne t/r i biz, men la oss anta noe slikt som 665 nok i avgifter. Forskjellen er altså 26.000 NOK ,og 20.000 poeng. For sammenligningens skyld koster Go 5665 (9500 poeng) og Plus Saver 7975 (13500 poeng). Jeg hadde aldri kjøpt Biz-billetter (til den prisen), men for drøye 2000 ekstra/pers hadde jeg flydd Plus. Det betyr en totalpris på 16.000, og vi hadde dratt inn totalt 27.000 poeng. Nå er det ikke helt likefrem å verdsette de poengene, men en viss kroneverdi har de. Brukt fornuftig, feks ved et av salgene, kommer vi oss til Storby i Europa, i alle fall hjem til svigers. Det er fort noen tusenlapper. Så er det hele diskusjonen knyttet til fleksibilitet. Må vi ta en ekstra natt i Tokyo for å fly Biz begge veier? Finner vi billetter vi kan bruke? Dette er nærmest umulig å sette en kroneverdi på. Summa, summarum (og hele denne posten er egentlig kun for å sortere egne tanker, jeg beklager), vil en slik CT kunne spare deg for 26.000*2= 52.000 NOK. Realistisk sett hadde jeg ikke vært villig til å betale mer enn.. Nei, det får vi heller ta på PM, skulle det fortsatt være en mulighet, her.
Ja det er noen som har tatt kontakt, men ingen konkrete bud. Tydeligvis at det ikke er helt enkelt å verdsette CTen. Men ja ser for meg en betydelig rabatt i forhold til fullpris bizz biletter. Nå har jeg ikke hastverk med å bli kvitt CTen + 100K poeng. Det går jo en smertegrense for hva jeg har lyst til å selge for også. Har du noe ide om hva du har lyst å gi? Send meg gjerne en PM.
Out of context, men ville nevne at du de datoene kan fly SQ til samme pris som SAS Business Saver. OSL-FRA-SIN-NRT Business på alle leg og 77W/A380. Gir ca. 41000 poeng på EuroBonus og mulighet for stopover i Singapore.
Det største problemet her, er at mange av oss (her inne) ønsker 2 ting når vi reiser: 1. Tjene mest mulig poeng på billigst mulige reiser 2. Reise gratis på poeng vi har opptjent Spør du noen mindre bonusorientert, vil du kanskje få en høyere pris enn her.
Greit nok det, kom med konkrete bud så skal jeg vurdere det seriøst jeg. 10 000,- synes jeg er for lavt for en CT og 100 000 Eurobonuspoeng.
Jeg har tenkt på dette her selv, da jeg ofte brenner inne med disse forbaske CTene pga litt lite fleksibilitet blant den jeg skal reise sammen med. Men det jeg finner ut er at poenegene kan jeg alltids bruke på last minute innenlandsreiser. Hvis du sammenligner med salgene til QR der du får BKK til 10-11K pr person pluss nesten et sølvkort hos BA. Så mener jeg vel at rundt halvparten hadde vært en fair pris, altså rundt 10K. Vet ikke hvor mange poeng du har, men jeg verdsetter mine poeng til mer enn det. Spent på hva du får, jeg tenker som så at CT har sin verdi til litt mer perifere steder enn direkte til en SK destiansjon.
Du vet du kan bruke CT på deg selv for å halvere poenguttak? Eller, finne en å reise med ved å legge ut en tråd på IF. Ingen grunn til å brenne inne med CT.
Tenker i de baner selv Det var bare hvis jeg fikk en ok pris for CTen så ville det være en vinn vinn situasjon, hvor noen får 2 stk. bizz biletter til en bra pris. Men ser ikke ut som betalingsvilligheten er så veldig stor. Så da er det kanskje like greit å bruke den selv på en eller annen måte
Nå tenker jeg bare høyt, men baserer dette på at det er 30.000 kr som er tiltenkt pris. La oss si at noen vil tilbringe hele juli på vestkysten i USA. Siden LA i stor grad er et betonghøl, går jeg for San Francisco i eksemplet mitt. Flyr ut første feriedag, og hjem siste. La oss for moro skyld si at man klarer å finne tilgjengelighet på bonusbilletter på disse dagene, noe som historisk har vært vanskelig. For 6000 kr mer enn du ber om kan jeg og en bedre halvdel fly til samme sted, tjene opp poeng, OG jeg kontrollerer bookingen selv -- jeg har ikke kjøpt den av en fremmed på internett som sitter med poengene, alle referanser og muligheter til å avbestille... Opptjeningen er vel 20.000 poeng hver. De har jo en verdi. Så tja.. Jeg tror det er et marked, bare ikke til enhver pris.