Star Alliance CT med poeng vurderes avhendet (samletråd)

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mr.FastTrack, 18. nov 2016.

  1. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    CT er en forkortelse for companien ticket. Dette er noe American express tilbyr og utløses ved at du omsetter for 100 000 kr på kortet i løpet av et kalenderår.
    Det finnes to typer. Et premium kort som utløser en ekstra billett eller 50 % avslag på en valgrfri eurobonus billett kun på SAS sine egne flyvninger.

    Et platinum kort hvor bonusreisen kan bestilles via alle star alliance partnere.

    Men:
    Du må nok poeng til selve reisen.
    Det er begrenset tilgjenglighet

    Et eksempel. Du bestiller en tur Oslo- Tokyo som koster 100 000 poeng og ved å innløse CTen så får du en ekstra billett på samme tur.

    Det går dog sport her inne på forumet til å finne de beste CT turene, som gir mest bang for the bucks. Type mellomlanding i USA på vei til Asia. Og det er også en egen vitenskap å finne tilgjengelig billetter.

    Selv er planen å få oppgradert kortet iløpet av 2017 til platinum, og bruke CTen på en first class med Lufthansa til USA i 2018.
     
    RemiWM, RoadKing and Upsaker like this.
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    HSVL. (her snakker vi langtidsplanlegging) IKKE Havarikommisjonen for sivil luftfart.
     
    Mr.FastTrack liker dette
  3. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer ikke så fælt, men et bud bør besvares på en ryddig måte, ikke med et bæhæ nå kan dere lure.
     
    Herlov liker dette
  4. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Meningen var bare å gi melding om at CT nå var avhendet, så folk ikke lenger trenger å by. Har dessuten fått litt tyn fordi folk her på forumet mente jeg hadde en urealistisk forventning til pris. Men kunne sikkert formulert meg annerledes. Nå fikk jeg 20k så fornøyd med det.
     
    Travellingalf and bighc like this.
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det viktigste er at både kjøper og selger er fornøyd med prisen :) Fint at det ordnet seg.
     
    RoadKing liker dette
  6. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Tar hintet og enig i det. Sender herved en beklagelse.
     
  7. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Akseptert og takk!
    Prisen lå nok et hakk over det jeg ville gått til, men det er fordi jeg sannsyligvis ikke ville fått bruk for CT i år.
     
  8. liwing

    liwing Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lurer på at selge min CT med *A som er gyldig ut 2017. Kan selges med opp till 160 000 EB poeng.

    Send meg gjerne en PM ved interesse.
     
  9. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    byr 15k
     
  10. liwing

    liwing Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tak for bud. Syns det er for lavt. Baseret på tidligere tråd der CT kun for SAS og 100 000 EB poeng ble solgt for 20k. Skriv gjerne hvor mangen af EB poengene som ønskes, da det også vill ha betydelse for pris..
     
  11. liwing

    liwing Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg prøver meg på at kape denne tråden.

    Jeg har en CT med *A som er gyldig ut 2017. Kan selges med opp till 160 000 EB poeng. Skriv gjerne hvor mangen af EB poengene som ønskes, da det også vill ha betydelse for pris.
     
  12. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mye tror dere det er verdt med alle poengene?
     
  13. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Nesten umulig å si. Det avhenger av ditt reisebehov i år, og hvilken klasse du regner med å få.
    Jeg trenger ikke noen CT i år, så om jeg kun ser på poengene så er de i utgangspunktet verdt den C billetten jeg skal ha i 2018. Minus tax minus det fakta at det ikke alltid er mulig å booke EB reise på strekningen vi skal reise, minus hva jeg selv synes man skal spare ift vanlig pris.
    Gitt at jeg med litt planlegging kan kjøpe en C billett for ca 15000 kr for min reisestrekning, så er poengene ikke så veldig mye verdt. For meg. Skulle jeg reist i år (den reisa er allerede kjøpt med EB og CT) så ville jeg gitt ca 15000 kr, men liwing har allerede avvist et bud på dette.
    Om du har tenkt deg verden rundt på F med partner og mangler disse poengene så er de verdt mye mere.
    Så dette blir veldig individuelt.
     
  14. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel rimelig fair å si at trumf->eurobonus er en fornuftig verdi for poengene. Nå kan man si at man ikke bare kan skaffe seg trumfpenger på samme måte som vanlig penger, men samtidig kan ikke bonuspoeng brukes like fritt som vanlig penger.

    Med andre ord vil 160k poeng være verdt ca. 11.000,-. CT vil jo i teorien doble dette, altså 22.000,-. Men om jeg ville betalt 22.000,-: neppe.
     
  15. liwing

    liwing Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er ikke helt enig i beregningen til Sindre da du for 160 000 poeng CT kan kjøpe for eksempel tur-retur for to personer i First OSL-SFO med Lufthansa som koster ca. 75000 kr. Verdien av CT kan så bli 75 000 minus tax minus styr at booke via meg minus tilgjengelighet på billetter. Så hvis man, som Omaniac nevner, har tenkt seg å fly verden rundt på F med partner og mangler disse poengene så kan det være verdt en god del, men ja, markedet er ikke stort og det er veldig individuelt.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal også ta med i regnestykket at det ikke er enkelt å få seter i F (eller andre klasser for den saks skyld, avhengig av destinasjon og tidspunkt).
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du må også trekke fra ta av ebp opptjening. Og for at verdien skal være 75 000kr så må du i utgangspunktet være villig til å kjøpe billetter til den prisen, og da tror jeg du er på feil forum. De fleste her inne som er ivrig til å reise med F, har inntjening nok til å kunne ta to turer i F. Kjøper man f.eks 75 000kr i frukt og grønt med 40% trumf så gir dette 410 000 eb poeng da vil man om man allerede har Amex nesten opptjene CT alene på dette kjøpet. Da kan man reise to i F til Asia, pluss to til USA i C(eventuelt F til Asia om fruen har Amex).
     
    geddi, Thomas123 and Shyneno like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg hadde blitt dårlig av så mye frukt og grønt...
     
    Travellingalf and mariusbb like this.
  19. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liker summene du har havnet i på frukt og grønten til Spar etter hvert :D
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Handlet for 4000kr når de hadde tilbud sist og kjører nok samme greiene om de kjører ny runde igjen. 75 000 var som du ser et eksempel kontra det å kjøpe seg billetter hos Lufthansa :) Frukten kan du dele med de du vil :) Eventuelt så ka du slå varene inn i kassen, betale og så gå fra handle vognene i butikken. Det er bedre butikk for alle sammen :)
     
    Thomas123 liker dette

Del denne siden