Hei Må dessverre hjem fra AMS neste fredag, og leser jo diverse skrekkhistorier om kø langt ut på jordet. Finnes det fast track for *gold der? K
Takk. Var litt frem og tilbake om jeg skulle gå for LH eller sas, men ble sas plus i håp om å bli behandlet som en bisnisse. Heller en stop i køben med status enn direkte med KLM tenkte jeg under rådende forhold. K
Jeg har aldri reist fra AMS med *A, men Star Alliance sin Gold Track søkemotor sier at du kan bruke Fast Track på AMS med *G. Dette verktøyet er ofte ganske nyttig når man besøker en flyplass for første gang. https://www.staralliance.com/en/gold-track Utfordringen er kanskje å komme seg frem til Fast Track når det er mange hundre meter kø allerede før terminalen?
Ja, tar gjerne imot info fra noen som har vært der i det siste, om noen vet hvor tidlig fast track begynner…. K
Kø inn på flyplassen , dvs opp rulletrappen fra toget var det ikke når jeg reiste sist, men stappa fullt. Fra innsjekk hos SAS der en måtte vise billett for å komme til skranken gikk vi rett bak, der er det fast track til høyre mot glassveggen. Stappfullt og lang kø for å komme innover. Vi gikk helt til høyre og fram og ble sluppet manuelt opp rulletrapp. Der må du gå videre på høyresiden til egen prioritet sikkerhetskontroll og måtte be om å komme igjennom. Det gikk greit, og spare mye mye tid.
AMS ble stengt i dag (lørdag). KLM reisende strandet i europa. Rapporteres fra bekjente som skulle hjem fra Sicilia.
Som @ccurrahee sier så må man fremvise billett for å komme inn på prioritert sikkerhetskontroll. Så hvis det er mye kø så er det viktig å orientere seg til priority inngangene som er bemannet da de ubemmanede inngangene kun fungerer for de med Privium-medlemskort sist jeg sjekket i påsken. Hvis man ikke trenger å sjekke inn ved skranken så anbefaler jeg å gå rundt dem og rett til billettkontrollen for sikkerhetskontrollområdet som er bakerst for å slippe den labyrinten.
Ubemannet priority/ fast track bak SAS sin innsjekk fungerte fint. Ikke sikker hvordan det er alle steder
Da er det bare å glemme det jeg skrev Var også litt kaos sist jeg var der i påska (dog ikke like ille som nå).
Denne var ikke åpen da jeg dro hjem fra Nederland forrige fredag. Sto da i kø for å komme opp rulletrappen til sikkerhetskontrollen, noe som gikk fortere enn en skulle tro (køen begynte godt utenfor terminal). Når man er kommet opp var det null problem å komme gjennom i fast track med *A Gold og SAS Go.
Den var åpen når jeg var der, unngikk da 30 meter tett kø for å komme til automatene, men ble sluset manuelt opp rulletrappen.
Sitter på Ams nå og venter på sas. Det tok 14 min fra jeg gikk ut av taxien til jeg var gjennom sikkerhetskontrollen. Rakk da også å droppe bagasjen i mellomtiden. (sjekk inn i app). Fast track gikk fint både for meg og følge med mitt gullkort, ingen kø. SA loungen var stengt ja.. og nå er det bare litt over to timer til fly.. Ikke i nærheten av hva jeg leste på forhånd, men kanskje litt flaks.