Star Alliance kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Xaantiam, 13. mai 2022.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
  2. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet er jeg supergiret nå, men alle store endringer kan lett medføre seg endringer vi ikke liker. Som devaluering. Jeg har tidligere sagt at jeg tror en del selskap i løpet av covid har solgt poeng på brannsalg. Da er det ikke sikkert de er like ivrige på å prise awards som før.

    Et slikt kort ville vært supert for oss som sliter med SAS, og en kjempe-benefit for *A brukere. Men slike benefits blir gjerne balansert med et eller annet. Men for oss EB-folk spesifikt kan det altså tippe over på "bedre"-siden om vi plutselig får tilgang til alle award seats.
     
    magnusant liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg leste også om det kortet og min første tanke var jo at dette var supert! Men etter å ha lest litt mer rundt omkring så sitter jeg igjen med inntrykket at dette kortet først og fremst er tiltenkt det amerikanske markedet, i alle fall til å starte med?
    Det er jo USA som er Kongen av Kredittkort og konkurransen (og sikkert da fortjenesten?) er jo mye større der enn her.

    Det hadde jo vært konge med ett kort som beskrevet her og som man forhåpentligvis (?) kan bruke til f.eks. SQ F, men jeg tror dessverre det bare blir en våt drøm. Men spennende likevel.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Her satt vi og lurte på om kortet gir poeng på Billkill, også kommer du her og spekulerer i at vi ikke får kortet i det hele tatt! :eek:

    Spøk til side.. Jeg tror også det er stor sannsynlighet for at dette er tiltenkt andre markeder enn Norge, men lov å håpe.
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Vi kan nok regne med at dette i første omgang kommer i de «store» markedene som USA. Der er jo også muligheten å lage et konkurransekraftig kort mye større siden den såkalte «interchangen» (den % som utsteder får betalt) er mye høyere enn i Europa hvor dette er regulert av EU.
     
    The_Dude liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir nok gradvis utrulling, med start enten i USA, eller rett i et OW-ormebol som UK.

    Ganske sikker på at de så kjapt som mulig gjør det så globalt de kan. Tror forenkling er en av de store driverne her.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Overfør for gudsskyld poengene til noe annet enn SAS da :p
     
    Travellingalf and SirH00D like this.
  8. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som har hørt eller vet noe mer om dette? Blitt stille virker det som, til tross for en del presse den gang...
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
  11. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Ble publisert men fjernet 1 time senere.
    Fulle produkt detaljer T&C for HSBC Star Alliance Credit Card.
     

    Attached Files:

    Oppirumpadi, Upsaker and OleMarius like this.
  12. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble et OW ormebol, men altså Australia.
     
  13. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden